In theorie moet dat kunnen. Je moet dan de verbindingen tussen de usb-receiver en de dac-chip verbreken. Let er wel op dat de dac-chip een masterclock nodig heeft die past bij de frequentie van de i2s signalen van de cd-speler. Zie hiervoor de datasheet van de pcm1798.
Bedankt voor je antwoord.
-Je spreekt over onderbreken maar kan ik hem niet gewoon aftakken zodat ik eventueel ook nog de dac van de cd speler kan gebruiken?
-Begrijp ik uit je verhaal nou goed dat een externe dac normaal gesproken via spdif ook een klok signaal van de cd speler krijgt en dit signaal niet via i2s wordt overgedragen? Dus wat er in principe gebeurd is dat de dac in de cd speler los een data en een clock signaal krijgt en dat er in de speler ook nog een chip zit welke deze twee signalen samenvoegt en een nieuwe gecombineerde data stroom spdif genaamd welke via coax of toslink naar een externe dac kan worden gestuurd, waar vervolgens weer een chip zit welke het spdif signaal weer opdeelt in een data en clock signaal?
Als bovenstaande redenatie klopt hoe ziet het dan als een dac ook zelf een clock heeft zoals bovenstaande externe dac, kan je dan volstaan met alleen het data signaal?
Met alle respect, maar ik begrijp geen hout van wat je schrijft.
Misschien kun je het beste jezelf wat verdiepen in de materie van SP/DIF, I2S en de diverse datasheets van de gebruikte chips. Via Google is alles op te vragen.