Sneak peak nieuwe ClarityCaps

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Sneak peak nieuwe ClarityCaps

Bericht door Roland »

Sneak peak.
Afbeelding

Eind mei verwacht ik deze twee nieuwe ClarityCap ranges op voorraad. De zilver kleurige is een verbeterde SA range de ESA. De blauwe is de nieuwe top off the line MR range. Beide condensatoren zijn gebouwd volgens de nieuwe inzichten die Claritycap opgedaan heeft tijdens het onderzoek naar microphonie in condensatoren.

De APW verdwijnt helaas uit het Clarity programma en wordt vervangen door de naar verwachting ietsjes duurdere PWA range.

De ESA gaat kwa prijs tussen de oude SA en de DTAC inzitten. De prijs voor de MR gaat richting de Silver en Golds van sommige andere fabrikanten.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kijk 's aan. Ik ben bang dat clarity cap de richting ingaat van die van de "high-end" condensatoren......

Beeldvorming bij mij was dat clarity cap een bovengemiddelde prijs/kwaliteit bood in het midrange gebied, precies datgene wat velen zoeken. Als dit zo doorgaat wordt het een van de vele duurdere condensatorenfabrikanten en zullen ze zichzelf uit de markt prijzen. Hoeveel halelujaverhalen ze zullen maken over de geluidskwaliteit (zoals ook velen anderen doen).

Ik denk dat het een gemiste kans is, liever een grote omzet (en naamsbekendheid) in de midrange dan een kleine omzet in de high-range. En daar is de competitie flink met forse en gerenommeerde namen.

Jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik ben het helemaal met je eens voor wat betreft de goede prijs kwaliteit van de ClarityCaps en de uitzonderlijke positie van Clarity. Naar ik begrijp blijven de volgende caps wel ongewijzigd in het assortiment: PX, SA, DTAC alleen de APW wordt vervangen door de iets duurdere PWA. Dat is best jammer, de APW was de goedkoopste MKP en een goede keus op plekken waar normaal een MKP te duur zou zijn.

De MR range cap is de beste condensator die ClarityCap op het moment kan maken. Dat er een stevig prijskaartje aan hangt verbaast me niet zo. Het is eerder een uitbreiding van de range naar boven. En er is nogal wat tijd en moeite in het onderzoek aan deze cap gestoken. Ik hoop snel een aantal samples naar Tony te kunnen sturen.

Ik hoop de PWA, PX, SA range betaalbaar te houden. De inkoopprijzen voor lage hoeveelheden (dus als je er minder dan 99 per order koopt) zijn wel onlangs fors omhoog gegaan. Ik verwacht een dezer dagen uitleg van ClarityCap, want dit ondermijnt nu net de unieke positie van ClarityCap. Per waarde per duizend stuks inkopen zit er hier voorlopig niet in. Ik heb helaas geen invloed op de prijs waarvoor ik ze inkoop.

Groet Roland
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Tis idd zeer spijtig dat de APW eruit gaat, idt was de meest ideale cap voor een budget filter.

Intertechncs zijn duurder en kwalitatief niet veel beter.

zonder, een gemiste kans.

maargoed, ben wel benieuwd naar de rest :)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het is zeer zeker geen reply gericht aan jou, alhoewel, je vertegenwoordigd ze wel in NL, maar vooral een teken voor Clarity. Misschien zijn er nog andere fabrikanten die wel onderin de midrange voor een concurrerende prijs leveren?

Jan
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik begrijp goed dat het niet aan mij gericht is. Ik zit alleen wel / ook met de gebakken peren als Clarity wil verschuiven naar een hoger segment. Zou het erg jammer vinden. Brief op poten is al de deur uit :D

Groet Roland
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

vive la revolution!!!!!!
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Het valt gelukkig allemaal erg mee met de nieuwe prijzen. De prijzen voor de PWA (vervanger van de goedkope APW range) en de PX range blijven voorlopig hetzelfde.

De SA range gaat begin mei 10 % duurder worden, de DTAC is wel wat meer in prijs gestegen die wordt 17% duurder. Het koper voor de aansluit platen schijnt behoorlijk in prijs gestegen te zijn.

Ik wil er wel bij aanmerken dat deze prijs verhoging de eerste is in bijna 3 jaar Caps&Coils :D.

De nieuwe MR ( minumum resonance ) en ESA prijzen heb ik net berekend. Die zijn wel aan de prijs. De MR is het beste wat ClarityCap op het moment kan bouwen. Deze beide nieuwe condensatoren zijn gebaseerd op het onderzoek dat ClarityCap in samenwerking met de Universiteit van Salford aan de klank van condensatoren uitgevoerd heeft. Er is eerder wat kritiek geweest op het teveel aan marketing bla, bla in deze research paper:
http://www.crafty.nl/techniek/documents ... Report.doc
Een en ander is bewust wat vaag gehouden voor zover ik van ClarityCap begrepen heb. In mei worden de defintieve resultaten op een AES bijeenkomst in Amsterdam gepresenteerd. Naar ik aanneem met een solide onderbouwing.

Zodra ik ze besteld heb voeg ik de nieuwe ranges op Caps&coils toe. Ik heb nog geen zicht op waardes onder de 1.00 uF voor de MR range (lees buizenversterker gebruik).

De nieuwe prijzen heb ik zolang even hier in een tabel hier geparkeerd:
http://www.crafty.nl/nieuws/Ratsel.php

Groet Roland
Gebruikersavatar
dekkersj
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo 11 jan 2006, 0:41
Locatie: Steenbergen (NB)
Contacteer:

Bericht door dekkersj »

Roland schreef:
[...] Er is eerder wat kritiek geweest op het teveel aan marketing bla, bla in deze research paper:
http://www.crafty.nl/techniek/documents ... Report.doc
Een en ander is bewust wat vaag gehouden voor zover ik van ClarityCap begrepen heb. In mei worden de defintieve resultaten op een AES bijeenkomst in Amsterdam gepresenteerd. Naar ik aanneem met een solide onderbouwing.
[...]
Dat mag ik hopen, ja :wink:

Staat ClarityCap dan bij de exhibitors? Ik kon het zo gauw niet vinden.

Groet,
Jacco
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

ClarityCap staat bij de exposanten, de mensen van de Universiteit van Salford gaan de research paper presenteren.

Dit is de home page van de 124ste AES conventie:
http://www.aes.org/events/124/

Onder papers op de eerste dag meen ik.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik heb gisteren met David Parkinson en Paul Dodds gesproken. Ze hebben besloten de volledige research paper op de ClarityCap site te zetten. Meer nieuws volgt zodra ze weer terug in Wrexham zijn. De paper is zeer positief ontvangen op de AES.

Groet Roland
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Leuk, ik ben zeer benieuwd!
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Dank je,

Het duurt nog wel even. De paper valt nu onder AES copyright, ze gaan hem dus nog wat omwerken. Maar hij komt bijna volledig beschikbaar online. Ik zal zorgen dat ik copien van het origineel krijg. Als je die niet publiekelijk verspreidt :) komen we daar vast wel mee weg.

Vooral het stuk over ABX testen schijnt erg interresant te zijn. Men heeft de testers zelf laten switchen in alle rust en met eigen muziek. Na het uitschakelen van de ABX stress kreeg me opeens wel verschillen boven water.

De ESA en MR hoop ik voor het einde van de maand in huis te hebben. Het blijft natuurlijk wel het topic persberichten :lol:

Groet Roland
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Roland schreef:
Vooral het stuk over ABX testen schijnt erg interresant te zijn. Men heeft de testers zelf laten switchen in alle rust en met eigen muziek. Na het uitschakelen van de ABX stress kreeg me opeens wel verschillen boven water.
Vooral hierin ben ik erg geïnteresseerd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Smaakt ook wel naar interessante literatuur :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Paul Dodds vertelt over het onderzoek:
http://www.sonicstate.com:80/news/shown ... ewsid=6667 Filmpje 11 minuten.

Ik zal ze vragen wanneer de hele paper op de ClarityCap site komt te staan.

De nieuwe MR en ESA range condensatoren zijn trouwens op voorraad nu:
http://www.capsandcoils.com/shop/index. ... ex&cPath=1

Groet Roland
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Leuk en helder verhaal. Ik wordt steeds benieuwder naar de kwaliteit van het AES artikel, ze mikken zelfs op een IEEE publicatie.

Opmerkelijk dat hij verder beweert dat alle externe resonanties, trillen van het kabinet en de luidspreker, geen enkele invloed hebben op de condensator. Wat dat betreft kun je je filter dus rustig in de kast zetten. Het gaat puur om de elektrische wisselstroom die door de condensator vloeit en hem in resonantie brengt. Misschien dat die ruwe elco in mijn condensatortest per ongeluk een low resonance condensator is. :lol:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Haha,

Ja, in retrospectief zijn ook papier in olie en bijenwas condensatoren heel zo gek nog niet.

Ik ga Paul eens vragen of hij eens naar de Vishay bypass caps wil kijken. Dat is nog zon tot nu toe onverklaarbaar fenomeen. Voor de duidelijkheid Paul Dodds werkte eerst voor Salford en ontwerpt nu condensatoren voor ClarityCap.

Over je filter in de kast zetten...Als ik zeker zou weten dat hetzelfde voor spoelen zou opgaan inderdaad geen probleem. Maar dat durf ik niet te zeggen. Dat zou wel een interresante test zijn. Als Jacco of Jeroen dat zou willen testen? Ik stuur graag een paar spoeltjes op.

Groet Roland
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Interessant filmpje inderdaad. Grappig dat ze op een gegeven moment zelfs muziek uit een bepaalde condensator hoorden komen, dat heb ik tot nu toe alleen meegemaakt bij goedkope (slecht gewikkelde) spoelen.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ja Paul deed er wat verlegen over, maar het is een erg leuk filmpje geworden.

Ik heb nog eens na zitten denken over die gevoeligheid voor microphonie van buitenaf. Dat zegt ie daar wel zo leuk dat dat geen item is. Maar op verschillende fora hebben mensen al eens tik op een condensator gegeven en de waarde zien veranderen. Mischien hebben alleen Clarities hier geen of minder last van...Niet zo zeer om nu al weer reclame te maken voor Clarity, maar ik zou het niet als een advies zien om nu maar alle condensatoren in hetzelfde volume als de bassdriver te zetten. Dat gaat me te ver, vooral als het om papier in olie caps gaat lijkt het me af te raden. In een BR kast met een peerless xxl 12 inch die goed staat te wapperen zou je volgens mij wel wat kunnen zien. Worst case dan gelijk maar he.

(even ervan uitgaande dat we hier met diy-ers zitten die in geval van twijfel liever het zekere voor het onzekere nemen, omdat zon extra filterkastje toch niks extra kost en leuk is om te maken...)

Groet Roland
Gesloten