verschil in MLS en noise meting
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
verschil in MLS en noise meting
zo, m'n meetset doet t eindelijk weer... meteen aan de slag en wat gaan meten aan een Needle..
ik heb op 2 manieren gemeten, 1 met een MLS signaal, 1 met een roze ruis. wat ik dus vreemd vind is dat er verschillen zitten tussen de metingen die groter worden met lagere freq. zie plaatje: 1&2 zijn MLS (2 is met sperkring) en 3&4 zijn roze ruis (3 met sperkring). ik heb ze zo neergezet dat die piek in t hoog gelijk viel, aan de hele meetinstelling is verder niets veranderd
ik heb op 2 manieren gemeten, 1 met een MLS signaal, 1 met een roze ruis. wat ik dus vreemd vind is dat er verschillen zitten tussen de metingen die groter worden met lagere freq. zie plaatje: 1&2 zijn MLS (2 is met sperkring) en 3&4 zijn roze ruis (3 met sperkring). ik heb ze zo neergezet dat die piek in t hoog gelijk viel, aan de hele meetinstelling is verder niets veranderd
- Bijlagen
-
- 1e meting Ti-Needle.png (10.1 KiB) 1529 keer bekeken
Is MLS niet gewoon dat je maar een bepaald tijdsbereik (maximum lenght signal MLS) meet waardoor je nauwkeuriger in de lagere regionen meet? roze ruis continue afspelen geeft veel reflectie op de vloer en muur zodat je veel interferentieversterkingen enzo meemeet. Dat MLS heeft dat niet omdat je maar een fractie van een signaaltijd meet (maimum lenght)
Maargoed, ik heb de ballen verstand van meten, dus of bovenstaande klopt kunnen de experts beter vertellen.
Jan
Maargoed, ik heb de ballen verstand van meten, dus of bovenstaande klopt kunnen de experts beter vertellen.
Jan
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
was ik al een beetje bang voor... en het is wat dat betreft redelijk afgesloten die software, geen idee wat t allemaal doet. ik zla m'n beste duits maar weer eens van stal halen en die mensen een mail sturen....jeroen_d schreef:Tja, ik kan er verder niets van zeggen als ik niet weet wat je meetsoftware precies doet.