Klopt.asterduc schreef:Daar sluit ik me bij aan.
Verder dacht ik dat de Thel 40, in tegenstelling tot de 100, geen beveiliging heeft. Lijkt me iets minder prettig.
Ed.
Thel Accusound 100 restauratie, aangevuld met Wadia 830 CDP
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Ik heb alles wat er nodig is in huis. Inschakelvertraging, DC beveiliging, voeding, alles behalve een kast en nog een tweede voedingstrafo. ( toch maar wel )
En de kast is groeiende, zodanig dat ik me t.o.v. wat ik te koop weet, zeker 100 euri bespaar en 200 als ik ook de pré er bij in weet te bouwen. En dat weet ik nog niet helemaal zeker maar eigenlijk ook weer wel...
weet je wel. Past het beter in de kast.
Maar dat zullen jullie tzt wel gaan zien.
En de kast is groeiende, zodanig dat ik me t.o.v. wat ik te koop weet, zeker 100 euri bespaar en 200 als ik ook de pré er bij in weet te bouwen. En dat weet ik nog niet helemaal zeker maar eigenlijk ook weer wel...
Maar dat zullen jullie tzt wel gaan zien.
- asterduc
- Contacteer:
dat is goed om horen Sieste.
Laat hier een link achter als je een topic hieromtrent aanmaakt.
Ga ik beslist volgen.
Hou ook goed die drivervoeding in gedachte.
Oh ja, nog wat. Die Hartwig is niet de eenvoudigste, hou daar best rekening mee.
Email conversaties wil ie niet. Je moet hem dus bellen als je vragen hebt. Voor de gesprekskosten moet je niet bang zijn want die kerel is nogal kort van antwoord.
Voor de trafos kun je best uizoeken wat best past. Hoe hoger de spanning, hoe hoger het vermogen, maar dat geeft gelijk ook beperkingen naar je minimum impedantie. Ik dacht ook dat het klasse A bereik hierdoor werd beïnvloed!
En hou ook hier weer rekening met de driverspanning. Als je die wil benutten moet je de voedingsspanning zo'n 9 volt lager nemen, anders heeft de aparte driverspanning geen zin.
Groeten,
Ed.
Laat hier een link achter als je een topic hieromtrent aanmaakt.
Ga ik beslist volgen.
Hou ook goed die drivervoeding in gedachte.
Oh ja, nog wat. Die Hartwig is niet de eenvoudigste, hou daar best rekening mee.
Email conversaties wil ie niet. Je moet hem dus bellen als je vragen hebt. Voor de gesprekskosten moet je niet bang zijn want die kerel is nogal kort van antwoord.
Voor de trafos kun je best uizoeken wat best past. Hoe hoger de spanning, hoe hoger het vermogen, maar dat geeft gelijk ook beperkingen naar je minimum impedantie. Ik dacht ook dat het klasse A bereik hierdoor werd beïnvloed!
En hou ook hier weer rekening met de driverspanning. Als je die wil benutten moet je de voedingsspanning zo'n 9 volt lager nemen, anders heeft de aparte driverspanning geen zin.
Groeten,
Ed.
- Leeuwarden
Ik heb +/- 45VDC 500VA te staan en dat komt toevallig goed uit.Voor de trafos kun je best uizoeken wat best past. Hoe hoger de spanning, hoe hoger het vermogen, maar dat geeft gelijk ook beperkingen naar je minimum impedantie. Ik dacht ook dat het klasse A bereik hierdoor werd beïnvloed!
- asterduc
- Contacteer:
daar zou ik niet op kunnen antwoorden Jan,Leeuwarden schreef:Ed, even een vraagje... Nu je een tijdje hebt kunnen luisteren, kan je een uitspraak doen hoe de Accusound klinkt ten opzichte van een UCD180 c.q. 400?
ik heb de UcD 400 vorig jaar gehad maar er zijn teveel wijzigingen in mijn set om mijn ervaringen van toen en nu naast elkaar te leggen.
Het is ook om die reden dat ik nog graag terug een UcD wil lenen of zelfs bouwen, teneinde ze eens naast elkaar te hebben.
Als ik nu toch iets zou moeten zeggen dan zou dat vooral het laag betreffen. Volgens mij geeft de UcD niet die druk en die Slam die de MosFets geven. Anderzijds ben ik van mening dat het detail in het midden van de UcD onverslaanbaar is.
Het hoog legt geen van beide er zilverbrilliant op.
Snelheid, attack, ... daar ben ik toch zeer benieuwd naar.
Hoedanook, het zijn beide eersteklas versterkers.
Ben hier net 'the poe house' van Bona Fide aan het doorpersen. Sjonge wat een druk in het laag en daarop die lekkere vette Motown synth knorren (Stevie Wonder sound). Ik word er helemaal tureluurs van
Groeten,
Ed.
- asterduc
- Contacteer:
net even nagekeken wat ze opgeven.sietse schreef:Ik heb +/- 45VDC 500VA te staan en dat komt toevallig goed uit.
Jammer dat ze geen vermogenblad voor de Accusound 40 op de website hebben.
Er is een max spanning van 63VDC mogelijk.
Ik vermoed dat ze daarmee het topvermogen halen op 8 Ohm.
Bij 4 Ohm zal dat snel richting 50 VDC gaan.
Met die 45 VDC zit je dan inderdaad goed.
Ze melden ook dat er een aparte driverspanning kan toegepast worden.
Daar zou ik dan eventueel een aparte voeding voorzien van 54 VDC die de 2 drivers kan voeden.
Zelf heb ik deze voeding gekocht op eBay.
0-70 VDC geregeld en gestabiliseerd.
Je zou natuurlijk ook een kleine 9 VDC voeding bij op de 45 VDC kunnen zetten en zo een 55 VDC spanning creëren voor de drivers. Op die manier hebben Jan en Joris het op de Accusounds 100 gedaan.
Persoonlijk zie ik liever de volledig onafhangkelijke oplossing.
- asterduc
- Contacteer:
Gydotron was vandaag even op bezoek en heeft volgens eigen zeggen 'kunnen genieten' van de aangesloten set (Concave - Accusound 100 - Wadia 830).
Dit is de eerste keer dat hij positief is over mijn set en dat vind ik een kompliment, vooral als je weet dat Guido al veel verschillende high-end sets heeft kunnen beluisteren en vooral ook kritisch is.
Op naar het volgende level!
Dit is de eerste keer dat hij positief is over mijn set en dat vind ik een kompliment, vooral als je weet dat Guido al veel verschillende high-end sets heeft kunnen beluisteren en vooral ook kritisch is.
Op naar het volgende level!
De start dus.Laat hier een link achter als je een topic hieromtrent aanmaakt.
Ga ik beslist volgen.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=6181
Overigens heb ik ze gisteren gemaild om wat meer info, tot nu toe niks terug ontvangen.
- Leeuwarden