Playstation als CD speler
Moderator: Beheerdersteam
Hallo,
Ik heb interesse in de playstation ombouw. Ik kan de 1002 voor 40 euro kopen, ben alleen bang dat de laser het binnenkort zal begeven.... Ik twijfel of ik nu niet de iets latere versie zal kopen, namelijk de 5502. Het "voordeel" van de 5502 is dat de laser nog verkrijgbaar is (kost trouwens wel 103 euro).
Welke versie zal ik nu nemen? En hoe zijn de verdere bevindingen van andere forumleden?
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Arjen M.
Ik heb interesse in de playstation ombouw. Ik kan de 1002 voor 40 euro kopen, ben alleen bang dat de laser het binnenkort zal begeven.... Ik twijfel of ik nu niet de iets latere versie zal kopen, namelijk de 5502. Het "voordeel" van de 5502 is dat de laser nog verkrijgbaar is (kost trouwens wel 103 euro).
Welke versie zal ik nu nemen? En hoe zijn de verdere bevindingen van andere forumleden?
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Arjen M.
- Rademakers
- Berichten: 199
- Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
- Locatie: Rotterdam
Heb mijn mening al op pag.1 maar Weidok en ik willen het nog even bij mij gaan uitproberen. En dat is even uitgesteld van wege Biko. Denk dat we het maar op een middag moeten doen i.p.v. een avond.Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij is Weidok tot nu toe het enige forumlid met bevindingen hierover.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Zou leuk zijn als jullie wat IMD en THD metingen konden doen. Ik gok dat daar de sound van de PS te vinden is...sietse schreef:Heb mijn mening al op pag.1 maar Weidok en ik willen het nog even bij mij gaan uitproberen. En dat is even uitgesteld van wege Biko. Denk dat we het maar op een middag moeten doen i.p.v. een avond.
Dat zou misschien leuk zijn, maar dat soort meetapp. hebben we niet.
Waar het een beetje om gaat is het veranderende stereo beeld bij de breedbanders. Dat ging met een normale cd speler grotendeels naar de zijkanten. Maar met de play station ligt het er netjes binnen en klinkt rustig.
Voor mij is dat logisch omdat deze in frequentie bereik beperkt is in hoog en laag en dus heeft die breedbander minder te doen.
Dus ergens anders uitproberen. Kijken wat er gebeurd in een meerweg systeem.
Waar het een beetje om gaat is het veranderende stereo beeld bij de breedbanders. Dat ging met een normale cd speler grotendeels naar de zijkanten. Maar met de play station ligt het er netjes binnen en klinkt rustig.
Voor mij is dat logisch omdat deze in frequentie bereik beperkt is in hoog en laag en dus heeft die breedbander minder te doen.
Dus ergens anders uitproberen. Kijken wat er gebeurd in een meerweg systeem.
Ik heb de 1002 en de 5502 beluisterdnietofwel schreef:Hallo,
Ik heb interesse in de playstation ombouw. Ik kan de 1002 voor 40 euro kopen, ben alleen bang dat de laser het binnenkort zal begeven.... Ik twijfel of ik nu niet de iets latere versie zal kopen, namelijk de 5502. Het "voordeel" van de 5502 is dat de laser nog verkrijgbaar is (kost trouwens wel 103 euro).
Welke versie zal ik nu nemen? En hoe zijn de verdere bevindingen van andere forumleden?
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Arjen M.
de 1002 is ietsje muzikaler maar minder degelijk..
de 5502 is degelijker van opbouw en
opwindend mooi in het midden..
De levensduur van zo'n laser is afhankelijk van het gebruik
de 5502 van mij is weinig gebruikt.. vandaar mij keuze
Zou het gewoon proberen..
He Arjen dat is leuk nieuws.. 25 euri dat is echt een koopje..nietofwel schreef:Ik ga vanmiddag de 1002 ophalen voor 25 euro. Mijn bevindingen zal ik binnenkort plaatsen. Maar eerst even testen en een kast ontwerpen.
Tot binnenkort.
Natuurlijk wil iedereen op dit forum weten hoe
die ps1 nou werkelijk klinkt...
Veel plezier ermee...
Jawel, jawel....
Ik ben op dit moment nog druk bezig met mijn studie en de NS gainclone. Met de gainclone ben ik bijna klaar, ben bezig met de afwerking.
Ik heb inmiddels wel de playstation aangesloten op de NS en ik vind 'm zeker goed klinken voor 25 euro. Ik heb wel 't probleem dat ie overslaat bij gekopieerde cd’s. Daar moet ik dus nog eens naar kijken.... Misschien maar opzoek naar een tweede playstation voor wat reserve onderdelen.
Maar eerst wil ik de ps in een nieuwe kast stoppen voordat ik er echt een mening over kan geven. Maar goed klinken doet ie zeker!!!!!!
Ik verwacht over 2 weken de ps in een nieuwe kast te hebben, dus nog even geduld.
Wordt vervolgt….
Ik ben op dit moment nog druk bezig met mijn studie en de NS gainclone. Met de gainclone ben ik bijna klaar, ben bezig met de afwerking.
Ik heb inmiddels wel de playstation aangesloten op de NS en ik vind 'm zeker goed klinken voor 25 euro. Ik heb wel 't probleem dat ie overslaat bij gekopieerde cd’s. Daar moet ik dus nog eens naar kijken.... Misschien maar opzoek naar een tweede playstation voor wat reserve onderdelen.
Maar eerst wil ik de ps in een nieuwe kast stoppen voordat ik er echt een mening over kan geven. Maar goed klinken doet ie zeker!!!!!!
Ik verwacht over 2 weken de ps in een nieuwe kast te hebben, dus nog even geduld.
Wordt vervolgt….
Sietse,
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar, ik gebruik zelfbouwluidsprekers. Voor het laag gebruik ik van Medevoort EB 0.55 (meer info staat in het boek van ES Fikier), voor het midden Jordan Watts en voor het hoog Decca Ribbon Speaker DK30. Midden en hoog zijn in een open kast gemonteerd.
Om mijn ervaring toch maar een beetje te delen…. Ik heb hem met een NAD 5425 vergeleken, NAD was hierbij minder gedefinieerd. Bij de PS (en zeker in het laag) hoor je duidelijk verschil in de lage toonhoogtes. Verder kan ik nog weinig zeggen over de plaatsing, want de ps zit nu nog in een broodtrommel en dat is natuurlijk uit den boze!!!
Maar voor die ervaringen…. moet nog even geduld zijn.
Vraag je aan Weidok:
Heb jij de de ps al in een ander kast gemonteerd? en zo ja wat waren je bevindingen? En heb je last van overslaan bij gekopieerde cd’s?
Arjen
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar, ik gebruik zelfbouwluidsprekers. Voor het laag gebruik ik van Medevoort EB 0.55 (meer info staat in het boek van ES Fikier), voor het midden Jordan Watts en voor het hoog Decca Ribbon Speaker DK30. Midden en hoog zijn in een open kast gemonteerd.
Om mijn ervaring toch maar een beetje te delen…. Ik heb hem met een NAD 5425 vergeleken, NAD was hierbij minder gedefinieerd. Bij de PS (en zeker in het laag) hoor je duidelijk verschil in de lage toonhoogtes. Verder kan ik nog weinig zeggen over de plaatsing, want de ps zit nu nog in een broodtrommel en dat is natuurlijk uit den boze!!!
Maar voor die ervaringen…. moet nog even geduld zijn.
Vraag je aan Weidok:
Heb jij de de ps al in een ander kast gemonteerd? en zo ja wat waren je bevindingen? En heb je last van overslaan bij gekopieerde cd’s?
Arjen
-
Barry
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 261
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 19:21
- Locatie: Zaandam
Bij mij ligt er ook nog een PS1 te verstoffen (ben even te lui om te kijken welk type). Ik denk dat ik em binnenkort ook even ga uitproberen, hoewel ik er niet veel van verwacht.
Mensen, wel een beetje nuchter blijven. Over een paar jaar hebben we echt allemaal de perfecte Hifi set staan; met een PS1 als Cd-speler, een wekkerradio (nee, niet de T-amp
) als amp en 2 Tv-speakertjes als boxen
Ik zal kijken of ik morgen mijn oordeel kan geven
Mensen, wel een beetje nuchter blijven. Over een paar jaar hebben we echt allemaal de perfecte Hifi set staan; met een PS1 als Cd-speler, een wekkerradio (nee, niet de T-amp
Ik zal kijken of ik morgen mijn oordeel kan geven
En Barry heb je de PS1 al afgestoft... !!!!!Barry schreef:Bij mij ligt er ook nog een PS1 te verstoffen (ben even te lui om te kijken welk type). Ik denk dat ik em binnenkort ook even ga uitproberen, hoewel ik er niet veel van verwacht.
Mensen, wel een beetje nuchter blijven. Over een paar jaar hebben we echt allemaal de perfecte Hifi set staan; met een PS1 als Cd-speler, een wekkerradio (nee, niet de T-amp) als amp en 2 Tv-speakertjes als boxen
![]()
Ik zal kijken of ik morgen mijn oordeel kan geven
misschien is dit een tip voor de PS1Henkjan schreef:hoe groot (breedte, hoogte, diepte) is zo'n PS1 eigenlijk? ik ga op zeer korte termijn aan de zaag voor de behuizing voor de T-amp en als ooit eens een PS1 in een mooi kastje ga stoppen zou t wel leuk zijn als die dan even breed is als de amp.
hangt er vanaf wat je precies wilt doen met de PS1 !!!
http://www.musicconnection.de/pdf/dynastation_GB.pdf
Hoi Weidok,
Dat is geen play station, maar een cd speler met buizen en vast ook een beetje duurder. Hij lijkt qua uiterlijk wel een beetje op zo'n play station.
Ik heb hier, tot nu toe, nog weinig overtuigende reacties gezien over de muzikale prestaties van deze "spelers".
We zouden overigens die speler van jou er nog een keer bij mij aanhangen. Biko is ondertussen al een beetje "ingespeeld" dus zouden we dat binnenkort wel eens kunnen proberen.
Sietse
Dat is geen play station, maar een cd speler met buizen en vast ook een beetje duurder. Hij lijkt qua uiterlijk wel een beetje op zo'n play station.
Ik heb hier, tot nu toe, nog weinig overtuigende reacties gezien over de muzikale prestaties van deze "spelers".
We zouden overigens die speler van jou er nog een keer bij mij aanhangen. Biko is ondertussen al een beetje "ingespeeld" dus zouden we dat binnenkort wel eens kunnen proberen.
Sietse
Het is een omgebouwde PS1sietse schreef:Hoi Weidok,
Dat is geen play station, maar een cd speler met buizen en vast ook een beetje duurder. Hij lijkt qua uiterlijk wel een beetje op zo'n play station.
Ik heb hier, tot nu toe, nog weinig overtuigende reacties gezien over de muzikale prestaties van deze "spelers".
We zouden overigens die speler van jou er nog een keer bij mij aanhangen. Biko is ondertussen al een beetje "ingespeeld" dus zouden we dat binnenkort wel eens kunnen proberen.
Sietse
Tja weinig reacties inderdaad..
Maar hifi beleven is ook een kwestie van smaak denk ik..
