Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
cve
Berichten: 2131 Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer
Bericht
door cve » za 01 mar 2008, 22:45
Jesus zeg, dat wordt mooi. Petje af hoor. Dit ga ik volgen.
Co
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 01 mar 2008, 22:51
cve schreef: Jesus zeg, dat wordt mooi. Petje af hoor. Dit ga ik volgen.
Co
Dank je.
Nu eerst maar weer eens aan de slag.
Heb de 6 platen waar lood op gelijmd is weer terug.Platen zijn 500 mm bij 1100 mm bij 18 mm en het hele pakketje weegt 110 kilo
Nu nog even de tijd vinden om de (nieuwe) frees er in te zetten om maar eens te zien of ik het tekenwerk van Lepain kan evenaren.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » ma 10 mar 2008, 18:15
De met lood beklede platen zijn voorzien van de uitsparingen.
Elke plaat met `n radius die 5 mm groter is zodat hier de afschuining gemaakt kan worden en deze mooi door zal lopen.
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » ma 10 mar 2008, 18:17
En hier dan hoe alle platen dadelijk op elkaar aansluiten.De eerste 2 gedaan en niet ontevreden
Bijlagen
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » ma 10 mar 2008, 18:34
Jaja, ook open baffle kan een hoop werk zijn.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088 Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:
Bericht
door Martijn M » ma 10 mar 2008, 19:36
Hoe doorstaat dit pakketje de kloptest? Hoe klinkt het, ook met het oor heel dicht bij het baffle?
oja.. ik zou je nog wat mailen! Ik zal de boel zo ff inscannen.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » ma 10 mar 2008, 19:41
Martijn M schreef: Hoe doorstaat dit pakketje de kloptest? Hoe klinkt het, ook met het oor heel dicht bij het baffle?
oja.. ik zou je nog wat mailen! Ik zal de boel zo ff inscannen.
Ik heb pas twee platen gefreest en deze zijn nog niet met elkaar verlijmt.
Maar eerste indruk is `n gortdroge "plok"
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 11 mar 2008, 18:36
Weer wat tijd gehad om nog meer stof te maken.
Alle platen zijn nu voorzien van `n schuine rand die vloeiend overloopt naar de volgende plaat.
Was `n hoop werk om de cirkelgeleiders de goede maat te maken en daarna kun je nog wat smokkelen door de frees hoger of lager in te stellen.
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 11 mar 2008, 18:42
En nog `n paar foto`s.
Voor de duidelijkheid: je kijkt hier tegen de achterkant van de baffle
Nog even `n aanvulling op m`n vorige post: voor elke plaat die nu in de baffle verwerkt is heb ik `n plaat gemaakt die ook twee gaten heeft waar ik met het kopieerlager van de frees langs loop om de baffle platen te maken.
Bijlagen
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825 Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:
Bericht
door Henkjan » di 11 mar 2008, 20:17
als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaan 2008....
btw: heb je nou het lood gefreesd? dan had je hopelijk wel een goede afzuiging enzo
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 11 mar 2008, 20:36
Henkjan schreef: als die maar half zo mooi wordt als de tekening is t al een erg goede kandidaat voor de speaker van t jaan 2008....
btw: heb je nou het lood gefreesd? dan had je hopelijk wel een goede afzuiging enzo
Speaker van het jaar verkiezing heeft (mijnsinziens) een groot nadeel en dat is dat er alleen op looks afgegaan wordt.De meeste kandidaten zijn door de kiezers nooit beluisterd.
Maar het blijft natuurlijk `n erg leuk idee om met de HEZB van 2009 het mooiste "stukje" vlees op je bord te krijgen
En inderdaad heb ik het lood gefreesd met redelijk goede afzuiging
Bijlagen
cve
Berichten: 2131 Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer
Bericht
door cve » di 11 mar 2008, 21:40
En inderdaad heb ik het lood gefreesd met redelijk goede afzuiging
En met een goede helm op
Dit is natuurlijk nooit af voor Breda.
Co
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 11 mar 2008, 21:44
cve schreef: En inderdaad heb ik het lood gefreesd met redelijk goede afzuiging
En met een goede helm op
Dit is natuurlijk nooit af voor Breda.
Co
Veiligheid boven alles he
Had eerst wel het voornemen om alles voor Breda zien af te hebben/krijgen maar van dat idee ben ik toch maar afgestapt.
Als het klaar is dan zal ik wel `n luistermiddagje doen en Breda 2009 zijn ze van de partij.
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » di 11 mar 2008, 21:58
CarloPJB schreef: De meeste kandidaten zijn door de kiezers nooit beluisterd.
Ik heb mijn keuze toch echt wel in levende lijve beluisterd.
Maar het oog wil ook wel wat, wat dat betreft denk ik dat de winnaar van 2007 een fraaie prestatie heeft geleverd. Of dit klankscherm dé kandidaat is voor 2008 weet ik nog niet, de basis ziet er in ieder geval degelijk uit.
Paul
Berichten: 1577 Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam
Bericht
door Paul » di 11 mar 2008, 23:42
CarloPJB schreef:
Speaker van het jaar verkiezing heeft (mijnsinziens) een groot nadeel en dat is dat er alleen op looks afgegaan wordt.De meeste kandidaten zijn door de kiezers nooit beluisterd.
Ik denk dat tzt een keertje luisteren de kansen van deze set enkel maar zal vergroten...
Ik heb zo m'n redenen om dit op de voet te volgen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » vr 14 mar 2008, 17:53
En als de lijm dan droog is komt er dit tevoorschijn (na `n kleine 10 min schuren....)
Ff op de weegschaal en de baffle tipt nu toch nog net de 36 kg aan
Bijlagen
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 14 mar 2008, 18:56
36 kilo...best heavy...
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » vr 14 mar 2008, 19:06
Nog wel.......
Er gaat nog `n flink stuk van de bovenkant af dus ik ben bang dat er nog wel `n kilo of 10 afgaat (die ik dan weer in de voet zal verwerken
)
Met onderstaande foto`s kun je ongeveer zien wat er nog af zal moeten.
Bijlagen
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » vr 14 mar 2008, 19:18
gaat lekker zo
doet je rug `t nog?
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » vr 14 mar 2008, 22:18
dre schreef: gaat lekker zo
doet je rug `t nog?
Die is het er niet altijd mee eens
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » vr 14 mar 2008, 22:25
Op z'n tijd goed laten masseren....
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » vr 14 mar 2008, 22:26
Edo schreef: Op z'n tijd goed laten masseren....
Als alles dadelijk klaar is wordt ik heerlijk gemasseerd door 4 15" woofers
lepain
Berichten: 587 Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:
Bericht
door lepain » za 15 mar 2008, 1:01
Ziet er goed uit Carlo!
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 18 mar 2008, 19:31
Fijn hoor,zulke vrienden met `n goede zaagtafel.
8 cm dik onder 45 graden met dit als resultaat.
Bijlagen
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » di 18 mar 2008, 20:35
Netjes hoor. En met dat lieve kleine meisje erbij zie je dat ook dit formaat wel meevalt, hoewel het wat groter is dan MOB3W.