Reckhorn subwoofer versterker

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Houd dat in dat je de A400, die kennelijk wel in het zilver bestaat ook niet kunt leveren , of kun je die alsnog bestellen, want ik zou het jammer vinden als ik twee zwarte toestellen tussen al het zilverkleurige apparatuur moet zetten.
Ik hoop dat je me hierover kunt informeren .
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

De A400 is de oude versie van de A401 en niet stabiel aan 2 Ohm. Ik kan hem wel leveren, het is alleen een iets minderwaardig apparaat ten opzichte van de A401 in zwart. 199.- euro voor de A400 in zilver?

Groet Roland
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

hhmmm, ik moet even wat meer tijd hebben om hier dan over na te denken want in leveren op stabilitieit heb ik ook weinig trek in.
Ik kom er nog even op terug als je het goed vindt .
Bedankt voor het snelle reageren.
Is het trouwens mogelijk om van die 401 een foto van de achterzijde te plaatsen?, is het vragen om een foto van de binnenzijde erg brutaal of ben je er wel voor in ? :oops:
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Klikker de klik:
http://www.reckhorn.com/index.php?ln=de&prod=a400

Groet Roland
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Ja, je kan uiteraard 2 woofers aansluiten, mits deze per stuk minimaal 4Ohm zijn, maar dan hebben we het nogsteeds over een mono versterker! Voor stereo heb je er echt 2 nodig!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

precies, bovendien heb ik juist twee woofers per kast in gebruik en daar zijn er twee van , links en rechts, dus ik moet er gewoon twee hebben bovendien zal ik veel vermogen gaan eisen van deze dingen dus ik wil eigenlijk geen concessie maken in de stabiliteit er van , en aangezien er achter mijn luidsprekers ook veel ruimte is kan ik ze er misschien wel achter zetten en gewoon gaan voor de zwarte 401 exemplaren.

Ik heb overigens wel op de site gekeken van de fabrikant via de link die Roland opgaf en ik vindt ze er voor het geld goed uit zien , zowel de achterzijde als de binnenzijde, dus ik denk dat het leuk speelgoed is welke de moeite waard is om in huis te halen.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Na heeeel lang denken ben ik er over uit, ondanks de zwarte kleur ga ik toch voor de nieuwe 401, uiteindelijk geeft de verbeterde kwaliteit uiteraard de doorslag.
Ik ben heel beniuwd hoe dit gaat uitpakken op mijn dubbele 15 configuraties, ik kijk er naar uit.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi Steven,

Dat is mooi nieuws!

Groet Roland
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Hoi, het ontgaat mij even hoe je een product in de winkelmand krijgt op de website, misschien kijk ik er over heen ?
Ik heb wel al een account aangemaakt.
Gebruikersavatar
L
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 22 jan 2007, 20:53

Bericht door L »

Medeforummer xmax gebruikt een A-400 op een Peerless XLS-12 met PR en dat werkt prima. 1 Keer het lampje gezien dat hij stond te clippen, maar dat was bij zeer hoge belasting in een erg grote ruimte.

Bij normaal gebruik bevalt hij prima, de instelmogelijkheden zijn uitgebreid. De A-401 lijkt me voor het oog in ieder geval een aardige verbetering. De aan/uit-schakelaar ziet er niet zo goedkoop meer uit en bovenal, hij is zwart. Een afstandsbediening is de enige upgrade die ik op functioneel vlak nog zou kunnen verzinnen. Extra vermogen mag natuurlijk ook altijd. Misschien iets voor een A-800?

Ik heb hier en daar ook over deze reckhorn topics gezien waarin mensen zich afvragen of hij niet erg heet wordt, het koellichaam is immers wat klein, maar dat is niet het geval. Hij blijft ook bij langdurig gebruik hooguit handwarm.

Voor de DHZ-ers is het ook een voordeel in mijn ogen dat het een extern apparaat is. Wil je eens met een andere sub experimenteren, dan hoef je niet meteen een extra plate-amp aan te schaffen of je bestaande sub te slopen.

Als je het mij vraagt zeker als A-401 echt een aanrader!

Groet,

L
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

De A401 heeft net iets meer vermogen/ is stabieler als de oude versie de A400. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd*, ik ken alleen de review uit de hobby hifi.

Groet Roland

*eind deze week hopelijk!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Hoe het ook zij, ik heb lekker twee maal de 401 besteld en ga vanavond het geld over maken, en ik kan niet wachten om ze even uitgebreid uit te gaan testen in mun vrijstaande woning, dat komt best goed :)
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

Zo, ik heb ze inmiddels in goede staat ontvangen dus ik ga van het weekend lekker aan de hobby.
Ik wil roland bedanken voor de goede service ! :)
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Mooi, ik ben benieuwd, ik ga van het weekend ook eens met de Reckhorn spelen nog geen tijd voor gehad.

Groet Roland
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Hoi Roland,

Ga je ook de speaker units van Reckhorn verkopen?

én hoe beviel de reckhorn van het weekend?
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Stephen2006 schreef:
Zo, ik heb ze inmiddels in goede staat ontvangen dus ik ga van het weekend lekker aan de hobby.
Ik wil roland bedanken voor de goede service ! :)
En?
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4782
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Bericht door Olaf Analogue »

En toen was het weekend weer voorbij, time flies when you're having fun.
Altijd leuk, dozen open maken en de inhoud te voorschijn halen, in dit geval de twee besproken reckhorn subwoofer versterkers en dit viel zeker niet tegen.
De apparaten zijn solide en zwaar gebouwd, veel degelijker dan foto's doen vermoeden, het zijn gewoon 19 inch toestellen.
Het aansluiten gebeurt ook dit keer weer met een vorm van ongeduld, benieuwd naar het resultaat.
Het aansluiten is zo gepiept, het tulpsnoer vanaf de voorversterker op de ingang, vanaf de sat-out weer een tulpsnoer naar het Vincent monoblok, en dat op ieder kanaal, en op de luidspreker uitgangen van de reckhorn de dubbele 15 inch.
De dubbele 15 inch per kanaal staan in serie wat een impedantie van 8 ohm op levert.

Na het aansluiten ben je wel even zoet met het inregelen er van, het mooie is dat het wel helemaal naar het zin te krijgen is.
De weergave van de apparaten is heel goed te noemen, de bas is droog en strak en gaat lekker diep, de regelaars zijn stappenregelaars wat als voordeel heeft dat je beide apparaten precies op dezelfde standen kan instellen.
Ook heb ik getest hoever je moet gaan alvorens het Letje gaat branden welke aangeeft dat de versterker clipt, en ik kan zeggen: erg ver !, het geluidsniveau is dan dusdanig hoog en de enorme druk van de 4 15 inchers zo beangstigend dat je tijdens normaal gebruik echt niet bang hoeft te zijn voor een clippende verserker, ik heb het Letje dan ook maar één keer heel kort even zien oplichten.
De toestellen produceerde slechts weinig warmte.
Ik ben uiterst tevreden met de aankoop, ik vindt het leuker speelgoed dan een Hypex plateamp welke het dubbele kost.

Kort om, een aanrader.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

bartsegers schreef:
Hoi Roland,

Ga je ook de speaker units van Reckhorn verkopen?
én hoe beviel de reckhorn van het weekend?
Hoi,

:oops: Ik ben het weekend niet verder gekomen met luisteren als de evaluation kit 5 van Wavecor:

Afbeelding

Klinkt erg goed. Zal er eens een wavecor sub aanknopen met de Reckhorn van de week, als er tijd is.

De speaker units van Reckhorn vindt ik persoonlijk niet zo interresant. Of anders gesteld wat hebben die units wat andere fabrikanten niet bieden? Mischien zie ik iets over het hoofd. Met die bashoorn zit ik met het probleem dat ik zoiets zelf in AJ horn op "papier" perfect heb (helft kleiner en gaat lager, nu nog tijd)

Dank je voor je enthousiaste review van de A401 versterkers Stephen! Het zijn inderdaad letterlijk erg zware versterkers (hij staat wel al in het rack).

Groet Roland
Gebruikersavatar
Yannick
Berichten: 505
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 19:30
Locatie: Schiedam

Bericht door Yannick »

Speaker-units van reckhorn lijken me leuk voor in de auto! Voorin een setje mét tweeter, achterin een setje zónder tweeter. Maar daar zijn ze dan eigenlijk nét iets te duur voor om écht intressant te zijn!

Alle wavecor drivers zijn trouwens wel erg leuk en aantrekkelijk!
dodo
Berichten: 7
Lid geworden op: za 26 apr 2008, 13:39

Bericht door dodo »

Een nagekomen vraag over de Reckhorn A-401:
is het ding voorzien van een vertraagde inschakeling, zodat er geen inschakelplof/inschakelplop is, en ook van een beveleiligde uitschakeling om luid zoemen bij het uitschakelen te voorkomen?

Sommige plate modules zijn hier nog niet van voorzien, zodat je nare geluiden krijgt bij in- en uitschakelen van de subwoofer amp...

(een regeling daartegen heet in het engels anti-thump leer ik van google:
ower ON/OFF anti-thump circuit for quietest operation
http://www.instrumentpro.com/P-NADSPM?source=froogle )
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik heb de Reckhorn volume knop helemaal open gezet en hem aangeloten op een stel speakers en hem een paar keer aan en uit gezet. Geen thump :D

Wat wel een beetje lastig is. Ik heb alle Reckhorn spullen uitverkocht en Klaus (Reckhorn) komt pas de 26e weer terug van zijn vakantie. Ik hoop de 5e of de 6e Juni weer Reckhorns te kunnen versturen. Even geduld dus. Excuseer me, ik had even niet door dat het hier ook vakantie was ( knutsel tijd + mooi weer = subwoofers!).

Groet Roland
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Kun je de B1 ook gebruiken ipv een Hypex 1.2? (het geluid komt via het LFE kanaal uit een receiver)
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

B1 is enkel een filter, de Hypex een plateamp....

antw is dus nee.... :wink:
jurriaan
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 02 feb 2007, 12:07

Bericht door jurriaan »

Paul schreef:
B1 is enkel een filter, de Hypex een plateamp....

antw is dus nee.... :wink:
Nou begrijp ik het, thanks.
Als je de subwoofer aan wilt sluiten op een receiver via zone 2 dan kun je dus op deze manier er voor zorgen dat de subwoofer alleen de lage geluidsfrequenties krijgt.

Blijft de vraag of je receiver dit uberhaupt trekt maar die vraag is voor een ander topic.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Er komt een nieuwe versie van de Reckhorn aan. De A402 die is op een aantal punten verbeterd tov de A401. De oude versie is in de aanbieding voor 199.- euro. De nieuwe versie komt begin decemeber op voorraad.

1. The 6 big capacitors are more powerful.
2. The LEVEL / volume is better for fine tuning between 7-12 o'clock
3. The new speaker terminals are very strong and can accept up to 16 mm² cable
4. The grounding inside is improved for less risk of noise from house AC or other units

Groet Roland
Gesloten