Needle met 2x BB3.01?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Needle met 2x BB3.01?

Bericht door Implo »

Na wat rondkijken wekt de breedbander mijn interesse wel. Vooral de needles schijnen erg goed te klinken voor het geld.

Maar nu rest mij nog een vraag..

Aangezien ik de needles wil ondersteunen met een stereo subje (2x KEF B139) zit ik met de 4 ohm van de BB3.01.. Aangezien ze op dezelfde versterker komen.

Dus kan ik gerust 2 BB3.01's in serie in de needle zetten? Of wordt dat zo'n heksentruc met het filter oid?
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Needle met 2x BB3.01?

Bericht door sevenup »

Implo schreef:
Na wat rondkijken wekt de breedbander mijn interesse wel. Vooral de needles schijnen erg goed te klinken voor het geld.

Maar nu rest mij nog een vraag..

Aangezien ik de needles wil ondersteunen met een stereo subje (2x KEF B139) zit ik met de 4 ohm van de BB3.01.. Aangezien ze op dezelfde versterker komen.

Dus kan ik gerust 2 BB3.01's in serie in de needle zetten? Of wordt dat zo'n heksentruc met het filter oid?
Zou ik niet doen. Ik zou gewoon de needles bouwen volgens de beschrijving en dan zoiets kopen voor je Sub. Kost 60 euro, maar je hebt maar 2 BB3.01 speakers nodig ipv 4. Maakt qua prijs niet zoveel uit, en is veel beter voor je Sub. Kun je alles instellen en heb je genoeg vermogen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

of zo'n Omnes Audio 4 kanaals ampje zoals Weidok ook heeft
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Die needles hebben een TL om ervoor te zorgen dat je nog wat laag uit die kleine drivertjes kan halen. Als je er een sub naast zet, dan doe je het m.i. een beetje dubbelop. Zet je er een sub naast, dan zou ik die Omnes in een kleinere gesloten of BR kast zetten en de sub gebruiken voor het laag. Zo houdt je de kastjes mooi klein. Zoiets als dit dus:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Implo
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 04 feb 2008, 16:17

Bericht door Implo »

Bedankt voor alle antwoorden, maar ik heb ondertussen ook niet stil gezeten :D

Ik open zo even een nieuw topic, breedbander met B139 ondersteuning.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”