Gainclone nu echt af :D
Moderator: Beheerdersteam
- audiomanics
- Contacteer:
Nee inderdaad, meer over dat de persoon in kwestie het niet uitmaakt wat voor kabel je gebruikt. en al helemaal niet wat voor materiaal er gebruikt wordt.JuuL schreef:Die discussie gaat niet over het wel of niet afschermen he Kees.
Deze "Breem"-aanhangers doen alle verbeteringen met kabels af als onzin en het placebo-effect..
Maar neem van mij aan dat zelfs de wijze van aarden en afschermen behoorlijk invloed kan hebben.
Ik schreef dit dus ook met een hele dikke knipoog..En gelukkig voor mij, sta ik hier niet alleen voor. En datdit ook nog eens heel weinig met centjes te maken heeft of met mooie verhalen in de trend van huidverjongingsproducten, heb ik ook al meerdere keren aangegeven.
Ergo: de kabeldiscussie zal nog wel 100 jaar duren denk ik..
Kees
Idd, JUIST de wijze van aarden en afschermen heeft een enorme invloed. Als iemand het tegendeel zegt vraag ik me af of hij/zij ooit zelf een versterker oid heeft gemaakt.audiomanics schreef:Maar neem van mij aan dat zelfs de wijze van aarden en afschermen behoorlijk invloed kan hebben.
Over wat voor materiaal er wordt gebruikt kan ik weinig zeggen, want ik heb nog geen audiofiele kabels geprobeerd, maar ik ben er wel wat skeptisch over.
- audiomanics
- Contacteer:
Wat let je om eens zelf wat kabels te maken?? Kost geen drol.. katoenen schoenveters haal je voor 1 of twee euro en een knap stukje zilverdraad (99,99%) koop je voor een euro per meter op ebay..Een stuk goed coax waar je de afscherming uit sloopt vind je bijna op straat..JuuL schreef:Over wat voor materiaal er wordt gebruikt kan ik weinig zeggen, want ik heb nog geen audiofiele kabels geprobeerd, maar ik ben er wel wat skeptisch over.
Koolstof fibers ongeveer 200 meter voor 30 euro... Dus wat let je..
Ergens op het forum vind je genoeg info over hoe je zulke kabels kunt maken.. Heb ik al meerdere malen besproken. Er is zelfs een stukje, dat ik geschreven heb, te vinden waarin ik gedetailleerd beschrijf hoe ik de fetish Gold kabels gemaakt heb. (goud is wel duur, zeker in de legering die ik gebruikt heb, maar ook daar kun je zo zilver of koolstof voor nemen (bij koolstof moet je de schoenveters wel in de vioollak zetten)
Kees
- audiomanics
- Contacteer:
tel de VA waarde van je trafo's bij elkaar op, deel dat door 230 en neem dan een waarde die iets hoger ligt.. Wel de T(rage) uitvoering.
Eigenlijk "kiekt 't nie zo krek": de electronica achter de zekering zal borg staan voor de levensduur van de zekering (een van de murphy-stellingen)
Eigenlijk zal die zekering er pas uit gaan als er echt een vette sluiting is. De zaak is dan toch al kapot maar misschien voorkom je brand. Dus zelfs een 3,15AT zal deze functie vervullen..
Iets hoger moet omdat de stromen tijdens het laden van de elco's redelijk groot zijn.
Kees
Eigenlijk "kiekt 't nie zo krek": de electronica achter de zekering zal borg staan voor de levensduur van de zekering (een van de murphy-stellingen)
Eigenlijk zal die zekering er pas uit gaan als er echt een vette sluiting is. De zaak is dan toch al kapot maar misschien voorkom je brand. Dus zelfs een 3,15AT zal deze functie vervullen..
Iets hoger moet omdat de stromen tijdens het laden van de elco's redelijk groot zijn.
Kees
- audiomanics
- Contacteer: