Pico Tango bouw en keuze topic

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

drugsb schreef:
oke srryr B_force maar JE a atar is inderdaa wat misleidend...... :lol: :lol:

mvg drugsb( of zeg maar daniel)

p.s ik heb ff alle speakers op een rijtje gezet:

de Omnes Audio BB.3.01 http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf Fountek FR88
de Fountek FR88
en die tagband

p.s heeft iemand miss linkjes voor datasheets van de founteks???? ( b_force :wink: )

de Omnes Audio BB.3.01= http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf

de Fountek FR88EX l = http://www.bmm-electronics.com/document ... fr88ex.pdf

de Fountek FR88 = http://www.bmm-electronics.com/document ... k\fr88.pdf

de Fountek FE87 = http://www.bmm-electronics.com/document ... k\fe87.pdf

de vifa????? http://www.speaker-online.de/buschhorn/ ... ne9bgs.pdf

Fostex FF 85K = http://www.fostexinternational.com/docs ... /ff85k.pdf

de links doen het???
Laatst gewijzigd door danielv op zo 02 mar 2008, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Vifa:
http://www.speaker-online.de/buschhorn/ ... ne9bgs.pdf

Maar voor jouw budget te duur
Laatst gewijzigd door JuuL op zo 02 mar 2008, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

haal url eens weg :P

Vifa's zijn bv bij speaker en co, hifisound of lautsprechershop.de te krijgen :)

Wel een stuk duurder (tussen de 40 en 50 euro per stuk )

Net nog even zitten simuleren. Bij nader inzien is een port van 12cm^2 ipv 26cm^2 toch even wat mooier en strakker. :)
Hoewel de verschillen wel echt minimaal zijn :P

Het hangt nogal van de gebruikte driver af (anders moet ik eens even een lijstje maken)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

welke poort bedoel je en welke 26^2 beedoel je ik snap je even niet![/url]
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

De port van 2,4cm hoog aan de voorkant :)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

b_force schreef:
De port van 2,4cm hoog aan de voorkant :)
maar die is geen 26cm^2!!!
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

2.6*10 cm is bij mij toch echt 26cm^2

(ah ok, in de tekening is hij 2,4 x 10,8 = 26cm^2 :P)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

oke ik begrijp je maar hoe wordt het dan nu??

12cm^2= ?*?
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

door de opening niet 24mm maar 11mm hoog te maken
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

precies, maar nogmaals, dat ligt nogal aan de gebruikte driver.

Doordat je de port kleiner maakt, wordt de totale TL weer 1 cm langer.Op die manier kom je net wat gunstiger uit. :)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

drugsb schreef:
drugsb schreef:
oke srryr B_force maar JE a atar is inderdaa wat misleidend...... :lol: :lol:

mvg drugsb( of zeg maar daniel)

p.s ik heb ff alle speakers op een rijtje gezet:

de Omnes Audio BB.3.01 http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf Fountek FR88
de Fountek FR88
en die tagband

p.s heeft iemand miss linkjes voor datasheets van de founteks???? ( b_force :wink: )

de Omnes Audio BB.3.01= http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf

de Fountek FR88EX l = http://www.bmm-electronics.com/document ... fr88ex.pdf

de Fountek FR88 = http://www.bmm-electronics.com/document ... k\fr88.pdf

de Fountek FE87 = http://www.bmm-electronics.com/document ... k\fe87.pdf

de vifa????? http://www.speaker-online.de/buschhorn/ ... ne9bgs.pdf

Fostex FF 85K = http://www.fostexinternational.com/docs ... /ff85k.pdf

de links doen het???

de Omnes Audio BB.3.01= http://www.juoiga.nl/download/bb301.pdf

de Fountek FR88EX [url]= http://www.bmm-electronics.com/document ... fr88ex.pdf

de Fountek FR88 = http://www.bmm-electronics.com/datashee ... k\fr88.pdf

de Fountek FE87 = http://www.bmm-electronics.com/datashee ... k\fe87.pdf

de vifa????? http://www.speaker-online.de/buschhorn/ ... ne9bgs.pdf

Fostex FF 85K = http://www.fostexinternational.com/docs ... /ff85k.pdf


welke zou ik kiezen ik wil er wel eentje die hoger als 13000hz en lager als 70hz
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mm voor 50 euro voor 1 box.

Dan kan je veel kanten op. Ik denk alleen dat de Vifa's dan afvallen (waarschijnlijk kom je NET over je budget).

Wil je wel voor de vifa's gaan, neem dan het originele Pico Lino 2 ontwerp.
Die kan je zo na bouwen.

Van alle breedbanders klinken die denk ik wel het beste.

Een andere goede keuze is de Omnes audio BB3.01, maar het meest benieuwd ben ik naar die Founteks :P
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

oke budget verhoogt naar 60 euro per box 8) 8) 8) 8)

p.s b_force moeten we de poort nog veranderen als we hem mooier uit willen laten komen. ( het geluid) vanwege de drivers?

p.p.s moet ik ff grafiekje maken met winsd
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Naar mijn idee kan je wel voor 60 euro aan de gang met de Pico Lino 2.
Deze hoef je niet te bewerken of porten te veranderen, gewoon het ontwerp van hobby hifi na bouwen.

Deze kan je niet simuleren in winisd/boxsim, omdat die enkel bassreflex kunnen simuleren, geen transmissie lijn.


Mag ik vragen in wat voor kamer ze komen te staan ?
(of hoe de luister situatie wordt)
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

b_force schreef:
Naar mijn idee kan je wel voor 60 euro aan de gang met de Pico Lino 2.
Deze hoef je niet te bewerken of porten te veranderen, gewoon het ontwerp van hobby hifi na bouwen.

Deze kan je niet simuleren in winisd/boxsim, omdat die enkel bassreflex kunnen simuleren, geen transmissie lijn.


Mag ik vragen in wat voor kamer ze komen te staan ?
(of hoe de luister situatie wordt)
ja hoor maar hoe moet ik dat uitleggen ik wil wel foto maken ( vind ik makkelijker)
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

drugsb schreef:
wat bedoelt u met als de toleranties beter zijn?


@nils_vn: ik ben ala bezig met sketchuip alleen hoe kun ej preciese graden berekenen?
Met de 'Protractor' (gradenboog) Die positioneer je dan waar de schuine zijde moet beginnen, eerste klik dan zet je de referentie lijn vast (= 0°), daarna verdraai je hem en kan je een 2e guidline zetten, waarvan je de graden rechtsonder kan aflezen.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

Nils_vn schreef:
drugsb schreef:
wat bedoelt u met als de toleranties beter zijn?


@nils_vn: ik ben ala bezig met sketchuip alleen hoe kun ej preciese graden berekenen?
Met de 'Protractor' (gradenboog) Die positioneer je dan waar de schuine zijde moet beginnen, eerste klik dan zet je de referentie lijn vast (= 0°), daarna verdraai je hem en kan je een 2e guidline zetten, waarvan je de graden rechtsonder kan aflezen.
oke bedankt :D
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

hier bijlage sketchup bestand tot nu toe.

p.s. b_force het is een groote kame rje met het zoien als de overloop van zolder het stuk bij de trap maar dan groter met nog een kamer erbijgetrokken. p.s er staan aleen een grote ksat aan een muur en een bureau en de mure lopen schuin af.
Bijlagen
pico tango.rar
hier speaker tot nu toe in sketchup
(438.86 KiB) 138 keer gedownload
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

een skp bestand ?

Maar hoeveel m2 is je kamer ongeveer ?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

b_force schreef:
Mm voor 50 euro voor 1 box.

Dan kan je veel kanten op. Ik denk alleen dat de Vifa's dan afvallen (waarschijnlijk kom je NET over je budget).
Dan kom je er ver overheen!
De speaker alleen al kost 44 euro zonder verzendkosten.
Als je de goedkoopste bouwset koopt bij lautsprechershop dan ben je 62 euro kwijt. Tel daar nog minstens 15 euro bij op voor hout en afwerking en nog verzendkosten.

Ik zit trouwens ook nog te denken aan nieuwe speakers. Hoe klinkt zo'n Pico Lino 2? Weet jij dat? Komt dit in de buurt bij een goede 2weg?
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

Drugsb,

Wat vind je van de b 3.01 die b_force heeft genoemd?
http://www.lautsprechershop.de/hifi/ct222_en.htm
Deze ligt meer in je budget.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

hoho, het was eerst 50 euro excl hout heh (staat ergens in begin posts).
dus budget zat dan.

Driver 44 euro. Filter hoeft niet veel te zijn + wat bedrading, terminals en demping.
Moet goed t edoen zijn voor 60 euro.

Ehm jah, je kan de Pico Lino/Tango niet vergelijken met een echt 2 weg boekenplank modelletje.
voor kleine kamers etc kan het best, maar als je al redelijk wat grootst hebt kom je toch echt te kort met die breedbanders.

Helaas is er niet veel anders te maken voor 50-60 euro, behalve de bekende Mivoc zuil.
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

b_force schreef:
hoho, het was eerst 50 euro excl hout heh (staat ergens in begin posts).
Ehm jah, je kan de Pico Lino/Tango niet vergelijken met een echt 2 weg boekenplank modelletje.
voor kleine kamers etc kan het best, maar als je al redelijk wat grootst hebt kom je toch echt te kort met die breedbanders.
Jah okee, dat kan ook niet anders uit zo'n speakertje.
Voor bij de PC lijkt me zoiets perfect.
excl hout heh (staat ergens in begin posts).
Ok, dat scheelt.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Het punt is dat er geen kant en klaar goedkope setjes zijn.

Ik kan er wel een samen stellen, maar dan moet er ook gemeten worden.
Toch een beetje veel allemaal voor de eerste keer.
(of ik moet zo ook voor je meten, maar dan blijft er weinig zelfbouw voor jezelf van over :P )

Goedkoopste oplossing is misschien nog wel de Peerless SDS monitor van JW.
Dan moet je met 120 euro in totaal (dus voor 2!! speakers) net uit kunnen komen, maar het blijft wel heel heel erg krap.
Gebruikersavatar
danielv
Berichten: 613
Lid geworden op: za 19 jan 2008, 16:31
Locatie: zuidhorn

Bericht door danielv »

[quote="b_force"]Het punt is dat er geen kant en klaar goedkope setjes zijn.

Ik kan er wel een samen stellen, maar dan moet er ook gemeten worden.
Toch een beetje veel allemaal voor de eerste keer.
(of ik moet zo ook voor je meten, maar dan blijft er weinig zelfbouw voor jezelf van over :P )

Goedkoopste oplossing is misschien nog wel de Peerless SDS monitor van JW.
Dan moet je met 120 euro in totaal (dus voor 2!! speakers) net uit kunnen komen, maar het blijft wel heel heel erg krap.[/quote

hoezo moet het ineens een setje zijn hout koop ik apart en mijn pa helpt me ook mee! het is toch gewoon zelf maken en kopen alles en het hoeft ook geen setje te zijn of wel?


en wat bedoel je met de peerless SDS monitor van JW ik neem gewoon die Vifa's en filter kan ik er later ook nog in zetten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”