Versterker keuze

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
KoenVW

Versterker keuze

Bericht door KoenVW »

Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe stereo versterker, van maximaal 200 euro. Nu zit ik te kijken naar de Onkyo A-9155: http://www.eu.onkyo.com/products/produc ... 41303.html

Ik gebruik speakers met deze eigenschappen:

- impedance: 4 Ohm
- power handling: 140 continuous / 200 Watt programme

Is dit de beste versterker die ik voor 200 euro kan vinden of raden jullie mij een andere aan?

Mvg Koen
DualdudE
Contacteer:

Bericht door DualdudE »

Is dit niks:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=71727.0

Wel 2e hands, maar volgens mij een beest van een versterker. :)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hahaha!! Ik dacht daar net aan!! Ik heb deze ook; zeer goede versterker, gebouwd als een tank, klinkt echt als klasse A(/B)!!

Koopje!

Jan
KoenVW

Bericht door KoenVW »

He bedankt, ik heb al contact opgenomen met die persoon, ik ga maandag even langs om te kijken, wie weet heb ik er een mooie versterker bij, dat moet wel een vooruitgang zijn op mijn vage akai stereo torentje die op het sterfbed ligt :lol:
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

mocht dat niks worden dan heb ik nog een losse voor en eindversterker van aaron over waar ik helemaal niets mee doe... mag ook weg voor weinig centen, moet alleen de eindtrap effies van nagekeken worden.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

@socom,

Laat dat ding in godsnaam staan. Ik vraag me af waarom mensen zo laaiend zijn over dat ding. Oke, hij klinkt niet slecht, maar de toegepaste printen zijn niet geweldig, de STK-module die erin zit is niet meer te krijgen en gaat gegarandeerd kapot. Dit komt doordat die driver ook in klasse A staat te pompen en daardoor gigantisch veel warmte ontwikkeld en snel verouderd. Als je een PM-80 tegenkomt van 10 jaar of ouder waarbij die module niet is vervangen, koop dan meteen ook een staatslot, want je hebt veel geluk (of veel pech doordat ie binnenkort kapot gaat).

Als ik je een tip mag geven: Koop hem niet en neem even kontakt op met anenonemonanenomous :D over zijn AAron setje. Ziet er perfect uit. Moet nagekeken worden, maar dat wil A misschien ook nog wel voor je laten doen. In elk geval zal dat een veeeeeel betere keuze zijn dan die Marantz.

Ik heb hem ook gehad, daarna nog een PM-84, maar heb beiden de deur uit gedaan om met zelfbouw verder te gaan.

Groeten,
Mischa
hovingtim

Bericht door hovingtim »

Als ik mij niet vergis zitten in die marantz dezelfde STK modules die in de akai van mij zaten. Hiervan ooit eens 1 opgeblazen en moest toen helaas uitwijken naar imitatie, helaas is het geluid nooit meer het perfecte zelfde geworden als dat het was.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Lees dit topic maar eens door: http://marantzforum.nl/forum/index.php/ ... 036.0.html

Gaat wel over de PM84, maar in principe is dat zo ongeveer de voorloper van de PM-80, althans de gebruikte techniek die erin zit is nagenoeg gelijk. Als ik het mij goed herinner komt de PM80 ook een paar keer voorbij in dit topic.

Zeer leerzaam voor wie uitzonderlijk enthousiast is over de PM-80.

Groeten,
Mischa
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Poeh, dit is wel lullig dan aangezien ik nu voor vanavond een afspraak gemaakt heb met die verkoper. Ik vindt het wel vreemd omdat er zoveel positieve dingen verteld zijn over deze versterker en wowly en anderen zijn er ook zo enthausiast over. Moet ik echt mijn afspraak gaan annuleren?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Tsja, het leven bestaat uit keuzes maken :D

Ik heb geen idee wat anonamemouse voor zijn combinatie wil hebben, maar die zou ik ook serieus overwegen. Ik heb beiden gezien en ik moet zeggen dat ik dat toch wel heel erg gaaf uit vond zien.

Misschien kan anonamemouse nog even aangeven waarom de eindtrap nagekeken dient te worden?

Mischa
KoenVW

Bericht door KoenVW »

hmm, ik heb nog wat over de marantz versterker opgezocht, degene die ik aan het bekijken ben is een MK2 versie, die heeft geen STK module maar een stel MOSFets . Dus er zit niet die onbetrouwbare STK module in . Of is de rest van de versterker ook zo slecht, wat me raar lijkt omdat ik overal lees dat hij zo goed in elkaar zit :? . Lastig die tegen elkaar in sprekende teksten op internet. Ik lees wel dat hij erg heet wordt maar ik kan best zelf de koeling verbeteren.

Ik moet natuurlijk wel nu beslissen of ik naar die verkoper ga of niet, zijn er nog mensen die het verhaal van mischa72 bevestigen? ( niet dat ik je niet geloof ofzo )
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Hey socom,

Met de MK2 heb je inderdaad niet het probleem van de STK-module, maar daarbij heb je wel weer dat de MOSfets niet meer leverbaar zijn, mocht je ooit een defect hebben. Voor de STK is een vervanger (bijna 1 op 1) in de markt, als je een probleem hebt met de MK2 ben je dus echt het haasje. Een MK1 is met een beetje moeite nog wel te repareren, maar een MK2 dus bijna niet meer.

Vraag anders eens op dat Marantz forum naar de PM-80. Zij kunnen je daar als liefhebbers veel over vertellen en afraden. Ik wil je geenszins bang maken, als je een goeie koopt, kan hij natuurlijk stuk, maar dat kan met elke versterker. Ik zou nog eens goed over die Aaron denken. Maar volgens mij wil je graag die Marantz he? Ligt er een beetje aan wat ie kost, maar meer dan 150 euro zou ik er niet aan uitgeven. Hij is natuurlijk wel mooi om te zien, dat wel :D .

Succes bij het maken van je keuze.

Groeten,
Mischa
anonamemouse

Bericht door anonamemouse »

het is een no 6 eindtrap en een gemodde no 7 voorversterker. de bedrading van de 7 is vervangen door zilverdraad, de volume potmeter is een stappending geworden, de aan en uitknop is uit het geluidscircuit gehaald, en er zijn wat dingen op de printplaat voor de cd-ingang vervangen door beter materiaal. er zit geen phono ingang op.

de voorversterker is prima, de eindtrap is op een kanaal wat harder dan op het andere kanaal. ik denk dat het voornamelijk een kwestie van schoonmaken en bijregelen is, maar ik ben geen electro techneut.

beide versterkers zijn ongeveer 8 jaar oud, en kostten destijds 2000 en 2200 gulden.

denk er es over na... als je in de buurt woont mag je ze een weekje lenen.

http://aaron.hifi.net/intl/history-produkte.html
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Sorry als ik een beetje koppig klonk, maar ik weet nu dat je gelijk hebt, ik krijg net een email van de verkoper dat een van de speakers soms niet werkte en hij dacht dat het aan de bekabeling lag, maar nee dus :wink:

Nu dus opzoek naar een andere, ik ga maar is wat meer informatie vragen over die aaron versterker van anonamemouse :)
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb precies zo'n marantz, En die gebruik ik al jaren, en voor mij anderen al jaren. Nog nooit iets over gehoord van hun dat er iets niet in orde zou zijn. Voor 160 euro hoef je geen bult te vallen als ie stuk gaat. De vervangingsmodule's zullen waarschijnlijk ook niet niks kosten, dus waarschijnlijk is het dan exit versterker.

Hij word idd wel erg warm, zeker als ie in klasse A bezig is. Dan staat ie standby al flink te verwarmen :D

Maargoed, als ze vaak stuk gaan is het misschien wel handig om te kijken of die AARON wat is.

Jan
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Ik heb gister even met anonamemouse over de telefoon gesproken, zijn vraagprijs zit wel een stuk boven mijn budget en er komt ook nog verzendkosten bij van € 11,95 ( zwaarder dan 30 kilo zal de versterker niet zijn of wel ). Ik ben nu erg aan het twijfelen want ik weet wel dat het een goede versterker is. Maar dan heb je natuurlijk nog het probleem met de eindtrap, daar moet ik dan ook nog naar laten kijken en ik moet dan maar hopen dat het gemakkelijk op te lossen is. Moeilijk moeilijk want het is wel een erg toffe versterker...

Ohja, wat vonden jullie nou van de Onkyo A-9155 ? Die is ook nog steeds een optie voor mij.
Plaats reactie