Ook handig zon schaalmodel!
Maar staan je tweeter en middentoner niet te ver omhoog?
Moderator: Beheerdersteam
Dat vraag ik me af. Als je naar bijvoorbeeld de avalon kijkt, staat de tweeter ook omhoog, en ik denk met ongeveer de zelfde hoek.JuuL schreef:Maar staan je tweeter en middentoner niet te ver omhoog?

Er is een sheet voor closed and BR die je hier voor zou kunnen gebruiken.deepspace schreef:Hmm, misschien back loaded horn met een dichte hoorneind ofzo... Ik ga het gewoon proberen.. Of een TL die dicht is op het eind... Wie weet...daniel schreef:zijn de mathcad-documenten van Martin King hiervoor misschien bruikbaar? te vinden via www. quarter-wave.com o.i.d.
Daar kan ik toch niks van een tube of hoorn constructie aangeven? Als ik gesloten of BR wil, dan werkt WinISD ook wel oke. Gesloten volume geeft in ieder geval een mooie responseDIY_Freak schreef:Er is een sheet voor closed and BR die je hier voor zou kunnen gebruiken.
We hebben het toch over de 'tapered tube' a la B&W? Die kun je enigszins beschijven in de closed box sheet door de doorsnee af te laten nemen.deepspace schreef:Daar kan ik toch niks van een tube of hoorn constructie aangeven? Als ik gesloten of BR wil, dan werkt WinISD ook wel oke. Gesloten volume geeft in ieder geval een mooie responseDIY_Freak schreef:Er is een sheet voor closed and BR die je hier voor zou kunnen gebruiken.. Maak ik in mathcad een hoorn, met een bijna gesloten einde (kan geen 0 invullen), dan gaat de response richting infinite baffle...

26cm-Tieftöner mit Kohlefaser Dustcap und Aluminium-Membran und sehr langer Schwingspule für eine große lineare Auslenkung. In 100 Liter Bassreflexgehäuse ab unter 20 Hz einsetzbar. Er hat einen sehr ebenen Frequenzgang bis 2 kHz und einen geringen Klirrfaktor.
Ga ik ook doen javigier schreef:Je kunt de uitgave van K&T natuurlijk ook in de winkel gaan halen
Vaag, want de quote op lautsprechershop.de doet anders vermoeden... Toch maar ff kopen dan!Daarnaast: allememaggies wat een vervorming,
Tja, ik had al eerder aangegeven dat ik geen fan ben van de XLS'en (ook al is dat zonder al teveel reden), dus de XXLS laat ik ook ff buiten beschouwing. De SS'jes zullen denken minder zijn dan de Seas die ik in gedachten had.dan zou ik veel eerder voor de nieuwe Visaton TIW300 gaan, of 1 van de 3 26cm revelator woofers van Scan Speak.
Misschien een XXLS 12 (nieuwe dus) van Peerless?
De 26WA550 heeft vanaf 100 Hz (dus daarboven) een hele mooi ERG lage vervorming...daaronder niet zo mooi zeg maar.Vaag, want de quote op lautsprechershop.de doet anders vermoeden... Toch maar ff kopen dan!Daarnaast: allememaggies wat een vervorming,
Tja, ik had al eerder aangegeven dat ik geen fan ben van de XLS'en (ook al is dat zonder al teveel reden), dus de XXLS laat ik ook ff buiten beschouwing. De SS'jes zullen denken minder zijn dan de Seas die ik in gedachten had.
In de PDF loop de 26WA550 erg ver door in het laag, dus misscihen valt het dan nog wel mee.vigier schreef:De 26WA550 heeft vanaf 100 Hz (dus daarboven) een hele mooi ERG lage vervorming...daaronder niet zo mooi zeg maar.
Helaas kun je die vervormingsgrafieken niet 1 op 1 met elkaar vergelijken, aangezien onder de 100 Hz ook de geluidssterkte mee gaat tellen, dat is er niet in gecompenseerd. Je moet de vervormingsgrafieken ook altijd naast de SPL-curve houden om te kunnen vergelijken met andere units.
haha, die is goed... Vergelijken is er niet bij, aangezien ik niet zou weten waar. Ik woon immers in the middle of knowwhereJe hebt het over de Seas L26? Zeker weten beter dan de 26W revelator's? Ik ken de L26 niet van dichtbij, dus ik kan er weinig over zeggen, maar ik zou het toch zeker even gaan vergelijken.
We leven schijnbaar allemaal in the middle of knowherevigier schreef:FF tussendoor: met vergelijken bedoelde ik vooral op papier. Volgens mij kun je helemaal nergens dit soort (prijzige) units met elkaar vergelijken in nederland
Je vindt het net erg als ik antwoord neem ik aandeepspace schreef:Van deze zou ik er ook twee kunnen nemen natuurlijk, helaas niks over vervorming bekend
Ik zie nu dat Geenius met deze woofer ervaring heeft... Al je dit dus leest Geenius... laat ff weten of het wat is?
Dan wordt mijn kast denk ik duurder dan de unitsWowly schreef:Mooie kast, maar bijna niet te maken van hout, misschien als je andere materialen gebruikt? Bijvoorbeeld een binnenwerk van hout en een buitenwerk van polyester? Moet je wel een goede male maken.
ThanksOverigens, zou je die hebben kun je gewoon de markt op met de ls, want hij is oogverblindend, mits niet in het geel
Tuurlijk nietDIY_Freak schreef:Je vindt het net erg als ik antwoord neem ik aan![]()
Maar je test dus wel ten opzichte van andere unitsIk zit nu (als in 'nu') een vervormingsmeting te doen van de Seas L26 en een paar andere units. Helaas heb ik de unit in dipool confguratie, dus de vervorming beneden de 80Hz neemt aardig toe (ik heb de unit rechtgetrokken met EQ van 50 tot 2KHz voor deze meting. En ik heb geen SS26dus enige vorm van vergelijking zul je op de spreekwoordelijke buikmoeten schrijven.
Metingen van de W26 staan een paar pagina's terug idd. 350 Hz is eigenlijk gewoon voldoende. De Thiel mid kan dat makkelijk. K+T of HH metingen heb ik nog niet kunnen vinden van de L26 in ieder geval.Er zijn ook metingen in de K&T en/of HH te vinden, evenals van de W26Ik heb de grafieken even nite bij de hand, maar herinner me wel dat deze units nagenoeg identiek presteren tussen 80 en 350Hz(!). Hoezo waar voor je geld? Daaronder, maar met name daarboven neemt de W26 een kleine voorsprong.
Idd, voor dat geld neem ik er gewoon twee per kast. Beetje Q correctie is geen probleem natuurlijkVerder kan ik je zeggen dat de unit geweldig klinkt en dat deze, zoals je al gezien hebt, heel goed presteert in een gesloten kast, iets wat niet veel voorkomt.
Succes danTerug naar m'n sweeps...Ik word er al aardig gaar van
![]()
Ik ben op het moment alleen het xo punt naar midunits aan het optimaliseren, dus geen vergelijking met andere woofers op het moment. Los van vergelijking, de unit heeft gewoon een lage vervorming... Het vergelijkend warenonderzoek van Mark K verteld je wat dat betreft meer.deepspace schreef:Maar je test dus wel ten opzichte van andere unitsHoe doet ie het dan in vergelijking met die andere (welke) units?
Sodejuu... ik wist dat de L26 en W26 veel op elkaar leken, maar dit verhaal verbaast me. Het blijft natuurlijk een beetje speculatie van dhr Capslock (slimme vent overigens, heeft wel vaker 'insider information' op diyaudio en op de Madboard, erg ervaren luidsprekerbouwer), maar het klinkt overtuigend.Nog wat leuks gevonden: http://www.diyaudio.com/forums/showthre ... adid=21500
Als je er geen probleem me hebt om alleen al als tussenlaag voor de baffle 35 kg lood toe te voegen, is de stap naar lichtgewicht beton ook niet zo groot. Daar hoef je geen mal voor te maken, maar simpelweg een draadframe waar omheen je geleidelijk beton in lagen optrekt. Misschien had je al gelezen hoe ik dat wilde doen bij mijn inverted horns, en anders hoor ik het wel als je geinteresseerd bent.deepspace schreef:Voor de voorkant wil ik nog een tussen ruimte creeren van 1 cm, zodat ik deze kan vullen met zand (of als ik echt gek zou zijn, met vloeibaar lood). Zo is de baffle zo'n 28 mm dik, en erg stijf en zwaar.