Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep )
Moderators: Barry2001 , Beheerdersteam
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » di 19 feb 2008, 22:28
Kwijl kwijl...
(en stik jaloers
)
Kees
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » di 19 feb 2008, 22:57
idem hierzo
RESPECT!!
Jan
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » wo 20 feb 2008, 13:13
Heel mooi Joost.
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 21:41
oeps
Laatst gewijzigd door
Joost op do 28 feb 2008, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 21:43
Nou nog maar een paar foto'tjes dan. Hij is nu voor de laaste keer inelkaar gegaan. Om de draadeinden zit teflon tube om het marmer te beschermen.
Bijlagen
Laatst gewijzigd door
Joost op do 28 feb 2008, 21:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 21:45
tweede plaatje erop, het geheel past allemaal mooi.
Bijlagen
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 21:46
Zo zit het lager gefixeerd en geborgd aan de onderkant van de bovenste plaat marmer.
Bijlagen
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 21:49
Het duurt ongeveer 24 uur voordat de stift in het lager de onderkant heeft bereikt en alle olie omhoog heeft geperst, zo nauw past deze.
Laaste laagje danisch oil erop....
Bijlagen
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 21:54
Gisterenavond nog even een speedcheck gedaan. De motor laat zich nauwkeurig instellen en loopt mooi stil. Het duurt wel even voordat het 18 kilo wegende plateau van 33 1/3 naar 45 toeren is.......
Gelukkig heb ik geen 45 toeren platen......
Penguin
Berichten: 271 Lid geworden op: di 14 mar 2006, 20:42
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:
Bericht
door Penguin » do 28 feb 2008, 22:17
Erg mooi joost, allemaal zoveel mogelijk op een draaibank gemaakt.
ik heb ook 20 jaar gedraait/gefreesd jammer met mijn aankomende nieuwe baan staat er een draaibank in die werkplaats. wil toch weer is wat draaien.
Hele mooie machine ennn hoe klinkt ie ??? nou nou
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 28 feb 2008, 22:46
Mmm klinken doet hij nog niet.
Kan ook nog wel even duren. Moet mijn phonopre nog maken en wacht nog steeds op trafo'tjes uit de states....
Porcino
Berichten: 699 Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem
Bericht
door Porcino » zo 16 mar 2008, 21:17
Mocht je een Musical Fidelity willen overnemen tot aan dat je klaar bent met de eigen versterker? Heb nog een mooie X-LPS en X-PSU staan welke niets doen nu...
Super mooi project, niet te kitch, super materialen, goede smaak! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat en welk element wordt gemonteerd...
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » wo 19 mar 2008, 20:00
Nou ik heb goede hoop dat ik in de "paysdays" de phonopre af kan krijgen.
~
Mmm net even gegoogled op de MF, ziet er goed uit. Wat moeten ze kosten?
De trafo'tjes zijn inmiddels wel gearriveerd, zien er goed uit.
Het element wordt een benz ACE low output. Zal nog even wat pics posten.
Dank voor het compliment!
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 20 mar 2008, 14:43
Hier dan de phonopre, de behuizing is klaar. Alleen de bedrading nog. Het voedings gedeelte was al klaar, dus ik hoop dat hij na de paasdagen speelt. Ook nog even een plaatje van mijn elementje.
Groet Joost
Bijlagen
Miniwatt
Berichten: 863 Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag
Bericht
door Miniwatt » do 20 mar 2008, 17:09
Die pré, wordt dat een Phonodude?
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242 Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie
Bericht
door audioot » do 20 mar 2008, 19:22
een super platenspeler en dat met buisjes versterken......het kan gewoon niet slecht aflopen
RESPECT van hieruit
mvg
audioot
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » do 20 mar 2008, 20:16
miniwatt schreef: Die pré, wordt dat een Phonodude?
Yep goed gezien! Jammer genoeg staan de telefunkens smoothplates achterste voren, maar dat komt zo beter uit.
audioot schreef: het kan gewoon niet slecht aflopen
Mmm...laten we het hopen.
Groet Joost
Porcino
Berichten: 699 Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem
Bericht
door Porcino » vr 21 mar 2008, 11:17
Dat is weer eyecandy Joost! Mooi gebouwd en belooft zeker wat!
Die ACE is ook een heerlijk element. Zit nog te denken of ik zelf de ACE L, de Goldring Elite II of de Lyra Dorian koop... niet alleen de prijs loopt uiteen, ook de klank... Waarom heb jij de ACE gekozen, ipv bijvoorbeeld bovenstaanden of de Denon DL304 / Zyx RS50?
[reclamemodus]
P.S. de MF is te koop voor ieder redelijk bod, de nieuwprijs was ongeveer 350 euro voor de pre en 300 voor de voeding. Verwacht de typische MF vingerafdruk: Stabieliteit, rust, warmte zonder traag te zijn en drive. Rede voor verkoop: wil zelf passlabs aleph ono maken...
[/reclamemodus]
Miniwatt
Berichten: 863 Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 19:02
Locatie: Den Haag
Bericht
door Miniwatt » vr 21 mar 2008, 14:27
Joost schreef: miniwatt schreef: Die pré, wordt dat een Phonodude?
Yep goed gezien!
Tsja, ik meende die Raytheon 5755 te herkennen
Jammer genoeg staan de telefunkens smoothplates achterste voren, maar dat komt zo beter uit.
Toe maar!
Mooi spul, ben wel benieuwd wat voor onderdelen je er verder voor zult gebruiken!
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » ma 28 apr 2008, 21:19
Zo eindelijk is de phonepre klaar, en dus kan er vinyl gedraaid worden, jippie!
Bijlagen
Joost
Berichten: 240 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 18:54
Locatie: omgeving Haarlem
Bericht
door Joost » ma 28 apr 2008, 21:24
Zo nog even de laaste foto van de draaitafel zelf. Wat een levendigheid, snelheid en dynamiek......... Écht een heel mooi resultaat. Dit was zeker alle moeite waard!
Bijlagen
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » ma 28 apr 2008, 21:28
Zeer gefeliciteerd Joost. Mooi werk man.
audiomanics
Berichten: 4575 Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:
Bericht
door audiomanics » ma 28 apr 2008, 23:25
Walgelijk mooi geworden..
Een van de weinige draaitafels die wel gelukt is,,
Kees
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242 Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie
Bericht
door audioot » di 29 apr 2008, 19:07
jaloerse blik in mijn oog
proficiat man
audioot