Thel Accusound 100 restauratie, aangevuld met Wadia 830 CDP
Moderator: Beheerdersteam
- Leeuwarden
Ed, in onze mini-van is tot hiertoe nog meer dan plaats over, (lees nog 1m³ koffer en een lege achterbank.asterduc schreef:
Breda: autootje gaat wel vol zitten zo.
Concave, Lat, Nautilus, ... en dan nog 2 x 30 kg versterker erbij?
Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.
Mocht je nog wat transport nodig hebben, laat dan gerust horen, wij passeren op nog geen boogscheut van Schilde.
Laatst gewijzigd door Nils_vn op wo 27 feb 2008, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
HIERRRRR word ik blij van!asterduc schreef:Dit is beslist de versterker die ik zocht. of toch bijna ...![]()
<knip>
Ik heb muziek in mijn eigen ruimte nog niet zo mooi beleefd.
<knip>
Het gaat nu echt moeilijk worden om de boel uit te zetten en te gaan slapen!
Benieuwd hoe rigoreus je de andere blokken aan gaat pakken (behalve dan wat ik er al van gehoord heb van jou
Groeten, Joris
- asterduc
- Contacteer:
Dat zou fijn zijn.Nils_vn schreef:Ed, in onze mini-van is tot hiertoe nog meer dan plaats over, (lees nog 1m³ koffer en een lege achterbank.
Mocht je nog wat transport nodig hebben, laat dan gerust horen, wij passeren op nog geen boogscheut van Schilde.
RobertJan was net op bezoek en ik heb hem gelijk de vraag gesteld of hij de Concaves mee naar Breda wil nemen. Hij bevestigde dit. Het zou dan aardig meegenomen zijn als dat in jullie bus kan. Schilde ligt voor jou inderdaad op de weg.
- asterduc
- Contacteer:
euhh,meanman64 schreef:Ed,kun je effe de hoogte en de breedte van uw koelprofiel geven en de totale lengte van de behuizing?
de nieuwe bak zou ik 20 hoog willen maken en 40 diep.
Dat zijn dan 2 stukken van 20 hoog tegen elkaar geschroefd, per kant.
De zeven is er niet in Touring!mischa72 schreef:Wat die keuzes voor Breda betreft: Misschien moet je keuze vallen op een grotere auto![]()
![]()
yep, en die kom er. Hopelijk ben jij terug van de partij zodat er tenminste één iemand is die mijn PC aan de praat krijgt!b_force schreef:Beter idee nog ,een BBQ organiseren![]()
niet meer herkenbaar, behalve dan aan de Sound!vigier schreef:Benieuwd hoe rigoreus je de andere blokken aan gaat pakken
- asterduc
- Contacteer:
Ondertussen al een paar luisteraars over de vloer gekregen maar die bleken niet al te wild te zijn over het luisterbeeld.
Het zit niet echt lekker, en dat klop ook wel wat. Analitisch geen probleem, je hoort werkelijk alles, maar bij sommige opnames is het mid teveel aanwezig.
Ik had de Primare CD30 direct aan de eindblokken hangen. Lekkere punch, massief laag, ...
altijd volle bak zeg je ? nee nee, er stond een 4 standenschakelaar tussen die door toevoeging van wat (normale) weerstanden een spanningsdeler vormden. Jaja, lach maar, dat hebben de anderen ook gedaan. Maar het werkte wel, alleen ... toen ik gisteren met RobertJan de Audyn ertussen plaatste (met OPA627 op amps) werd het opdringerige mid heel wat minder.
Het resultaat kan volgens mij nog beter, ik vermoed met een iets andere pre amp.
Het zit niet echt lekker, en dat klop ook wel wat. Analitisch geen probleem, je hoort werkelijk alles, maar bij sommige opnames is het mid teveel aanwezig.
Ik had de Primare CD30 direct aan de eindblokken hangen. Lekkere punch, massief laag, ...
altijd volle bak zeg je ? nee nee, er stond een 4 standenschakelaar tussen die door toevoeging van wat (normale) weerstanden een spanningsdeler vormden. Jaja, lach maar, dat hebben de anderen ook gedaan. Maar het werkte wel, alleen ... toen ik gisteren met RobertJan de Audyn ertussen plaatste (met OPA627 op amps) werd het opdringerige mid heel wat minder.
Het resultaat kan volgens mij nog beter, ik vermoed met een iets andere pre amp.
- Leeuwarden
Ik ga héééél voorzichtig iets zeggen..eeuh.. schrijven.
Ik heb zeer slechte ervaringen met een eindbak rechtstreeks aan een signaalbron en jou klacht komt me bekend voor. Het kan ook nog al wisselen met welke signaalbron. Een simpel buffer voorversterkertje, met volume regeling
, deed bij mij wonderen.
Verder knap werk gedaan Ed.

Ik heb zeer slechte ervaringen met een eindbak rechtstreeks aan een signaalbron en jou klacht komt me bekend voor. Het kan ook nog al wisselen met welke signaalbron. Een simpel buffer voorversterkertje, met volume regeling
Verder knap werk gedaan Ed.
- asterduc
- Contacteer:
dat was me ook reeds gemeld door Guido, maar ik neem nooit iets aan zonder het zelf te hebben uitgeprobeerd. Soms een zeer slechte eigenschap maar anderzijds merk je ook dat 'wat ze zeggen' niet altijd klopt!sietse schreef:Ik heb zeer slechte ervaringen met een eindbak rechtstreeks aan een signaalbron en jou klacht komt me bekend voor.
Ed,
een passieve volumeregeling kán prima werken, belangrijk is dat de impedantie matcht met je bron en eindversterker. In geval van een stappenschakelaar / potmeter zou je voor een 5 kOhm exemplaar moeten kiezen vanwege de lage ingangsimpedantie van de Thel (15 kOhm)
Kies je hogere waarden, dan functioneert de volumeregeling als lowpass filter..
een passieve volumeregeling kán prima werken, belangrijk is dat de impedantie matcht met je bron en eindversterker. In geval van een stappenschakelaar / potmeter zou je voor een 5 kOhm exemplaar moeten kiezen vanwege de lage ingangsimpedantie van de Thel (15 kOhm)
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Het probleem is dat sommige CD-spelers niet graag een laag-ohmige belasting zien aan hun uitgang, de opamps in de CD speler kunnen in distorsie gaan.
Er zijn toestellen die zelfs een interne volumeregeling hebben, ik heb echter nog maar 1 CD-speler beluisterd die daar nu echt eens formidabel in scoorde, nml een Mark Levinson 390S, spijtig genoeg kost dat grapje 11000 Euro's.
Als je een voorversterker wil uitproberen, kom er gerust maar eentje lenen.
Grtn Guido
Er zijn toestellen die zelfs een interne volumeregeling hebben, ik heb echter nog maar 1 CD-speler beluisterd die daar nu echt eens formidabel in scoorde, nml een Mark Levinson 390S, spijtig genoeg kost dat grapje 11000 Euro's.
Als je een voorversterker wil uitproberen, kom er gerust maar eentje lenen.
Grtn Guido
- asterduc
- Contacteer:
bedankt Paul,Paul schreef:een passieve volumeregeling kán prima werken, belangrijk is dat de impedantie matcht met je bron en eindversterker. In geval van een stappenschakelaar / potmeter zou je voor een 5 kOhm exemplaar moeten kiezen vanwege de lage ingangsimpedantie van de Thel (15 kOhm)
ik had een 100k opgebouwd.
Uitgangsimpedantie CD31 is 100 Ohm.
Ingangsimpedantie Thel 15K met een koppelcondensator van 2,2uF.
Bijgevoegde tekening moet een beeld geven van de situatie, in de veronderstelling dat dit de juiste denkwijze is.
De speaker staat er maar om de curve weer te geven.
Als ik nu de weerstandswaarden verlaag naar een totaal van 5kOhm dan blijft de curve gelijk. Alleen het verhogen van de ingangscondensator op de Thel haalt de low-pass filtering weg.
Maak ik hier een denkfout?
-
Gydotron
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Het gaat hem niet om het mathematisch laten kloppen Ed. Met een voorversterker klinkt het laag in de meeste gevallen strakker en heeft meer gewicht. Ook het ruimtebeeld is vaak wat mooier, betere plaatsing.
Een potmeter van 100 K is echt teveel. Maar anders spring je eens binnen, ik heb nog een attenuator van Jos Van Eijndhoven liggen, die kan je gerust eens uitproberen, die geeft een constante uitgangsimpedantie. Ook nog volledig afstandsbediend. Zie verder: http://jos.vaneijndhoven.net/switchr/design.html
Grtn Guido
Een potmeter van 100 K is echt teveel. Maar anders spring je eens binnen, ik heb nog een attenuator van Jos Van Eijndhoven liggen, die kan je gerust eens uitproberen, die geeft een constante uitgangsimpedantie. Ook nog volledig afstandsbediend. Zie verder: http://jos.vaneijndhoven.net/switchr/design.html
Grtn Guido