Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
lepain
Berichten: 587 Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:
Bericht
door lepain » ma 11 feb 2008, 11:05
Ik denk niet dat het als hoorn kan werken. Er zijn namelijk wel een paar flinke happen uitgenomen.
Toch willen we zoveel mogelijk materiaal weghalen boven de bovenste woofer. Het 3Dprogramma begreep het niet, met andere woorden, ik begreep het programma niet. En daarom is er maar een klein vlakje aan de bovenkant weggesneden.
Carlo zegt dat hij de baffle daar zo dun mogelijk wil hebben om de weglengte van de achterzijde van het membraan naar de voorzijde klein te houden.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 12 feb 2008, 20:18
En Lepain heeft weer niet stilgezeten
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 12 feb 2008, 21:55
Met hierbij ook nog de aanpassingen vanaf de voorkant gezien.
Tevens `n eerste probeersel voorwat betreft de voet.
Bijlagen
dipool_voet4.jpg (14.29 KiB) 2148 keer bekeken
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445 Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:
Bericht
door b_force » di 12 feb 2008, 22:16
Vreemd dat hij niet kan stilzitten, zulk werk doe je voornamelijk toch achter de pc. Lijkt me moeilijk dan
Maar zonder dollen,
mooie plaatjes
, en ehm een apart desgin
Geen backwave tweeter trouwens ?
(of is dat al genoemd ?
)
Gobla
Berichten: 456 Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47
Bericht
door Gobla » di 12 feb 2008, 22:32
Ik zou zeggen, een paar snaren eroverheentrekken en je hebt een contrabas.
Mooi design overigens, normaal vind ik de looks van open baffle's niet alles.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 12 feb 2008, 22:35
Gobla schreef: Ik zou zeggen, een paar snaren eroverheentrekken en je hebt een contrabas.
Mooi design overigens, normaal vind ik de looks van open baffle's niet alles.
Daar ben ik Lepain ook zeer dankbaar voor.Hij is met de eerste opzet gekomen en vandaar zijn we samen verder aan het brainwaven
jantje-secuur
Berichten: 943 Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem
Bericht
door jantje-secuur » di 12 feb 2008, 23:22
Perfect idee van Gobla: maak een Sonus Faber frontje!
Gobla
Berichten: 456 Lid geworden op: di 07 nov 2006, 17:47
Bericht
door Gobla » di 12 feb 2008, 23:24
Interficior schreef: Perfect idee van Gobla: maak een Sonus Faber frontje!
*Kwijlt bij het idee*
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » do 14 feb 2008, 19:38
Nu de baffle z`n eindstadium bijna bereikt heeft is er wat op papier gezet voor wat betreft de voet.
Ook hier met in het achterhoofd het is wat anders te doen en toch genoeg ruimte over te houden voor het filter.Dit zal namelijk in de voet ondergebracht gaan worden.
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 26 feb 2008, 21:58
De laatste wijzigingen.
Als er nog op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag.
Bijlagen
Martijn H
Berichten: 3210 Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam
Bericht
door Martijn H » di 26 feb 2008, 22:04
Dat kan je beter aan je vrouw vragen!
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » di 26 feb 2008, 23:25
Kan ik een luister afspraak maken alvast?
Ronkel
Berichten: 2181 Lid geworden op: do 11 jan 2007, 23:46
Locatie: Arnhem
Bericht
door Ronkel » wo 27 feb 2008, 0:26
Geen dipool-tweeter? De rest is erg mooi overigens
jantje-secuur
Berichten: 943 Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem
Bericht
door jantje-secuur » wo 27 feb 2008, 0:32
Ik zou op de bovenkant een stukje naar achter laten lopen en met stelschroeven leren draden vastzetten die je over het middenstuk naar beneden laat lopen.
Ivo
Berichten: 1885 Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:
Bericht
door Ivo » wo 27 feb 2008, 1:23
Gobla schreef: Ik zou zeggen, een paar snaren eroverheentrekken en je hebt een contrabas.
sietse
Berichten: 4993 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum
Bericht
door sietse » wo 27 feb 2008, 12:10
Ik vind het een mooi ontwerpje.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 01 mar 2008, 7:47
Na de laatste tekeningen van Lepain overweeg ik toch zeer sterk om de midden strook van echt (massief) hout te maken.Nu heb ik daar zelf nog nooit mee gewerkt en kan me voorstellen dat niet elke houtsoort hiervoor geschikt is.
Het lijkt mij dan het mooist om de voet te fineren dus het zal dan ook `n houtsoort moeten worden die ook redelijk makkelijk in fineer te krijgen is.Voorgefineerd Mdf zou helemaal mooi zijn.
Nu heb ik dus de vraag welke lichte houtsoorten zouden hiervoor in aanmerking komen.
Het lastige is dan ook nog dat de Seas Excel drivers `n grijzige afwerking hebben die niet met elke houtsoort lekker matched.
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 01 mar 2008, 8:19
lichte houtsoorten werken over het algemeen meer als donkere.
maar van de lichte is eiken denk ik de meest gangbare(middelharde houtsoort)
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 01 mar 2008, 9:48
dre schreef: lichte houtsoorten werken over het algemeen meer als donkere.
maar van de lichte is eiken denk ik de meest gangbare(middelharde houtsoort)
En dat is dan ook nog `n houtsoort die goed en betaalbaar in fineer te krijgen is.
Lijkt mij dus `n goeie kandidaat.En eventueel kan ik dit nog met beits wat op kleur brengen of zou je voor olie of was gaan??
Alvast bedankt.
anonamemouse
Berichten: 1991 Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Bericht
door anonamemouse » za 01 mar 2008, 11:50
CarloPJB schreef: En dat is dan ook nog `n houtsoort die goed en betaalbaar in fineer te krijgen is.
Lijkt mij dus `n goeie kandidaat.En eventueel kan ik dit nog met beits wat op kleur brengen of zou je voor olie of was gaan??
bij echt hout zou ik de kwast/roller niet eens aanraken en het met olie of was doen. eerst schuren tot korrel zoveelmogelijk en dan wrijven tot het glimt als een jeweetwel in de maneschijn!
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 01 mar 2008, 15:19
moet ik voor jou ook ff een staaltje in elkaar flanzen met lak en olie?
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 01 mar 2008, 17:33
dre schreef: moet ik voor jou ook ff een staaltje in elkaar flanzen met lak en olie?
Heel erg bedankt voor het aanbod maar dat is niet nodig.
Heb `n paar bevriende meubelmakers en daar ligt zat restmateriaal om mee te experimenteren
dre
Berichten: 17580 Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk
Bericht
door dre » za 01 mar 2008, 17:52
Heel erg bedankt voor het aanbod maar dat is niet nodig.
Heb `n paar bevriende meubelmakers en daar ligt zat restmateriaal om mee te experimenteren
o ja,dat zijn die gasten die niet naar jouw maatstaven kunnen zagen toch?
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » za 01 mar 2008, 22:39
dre schreef: Heel erg bedankt voor het aanbod maar dat is niet nodig.
Heb `n paar bevriende meubelmakers en daar ligt zat restmateriaal om mee te experimenteren
o ja,dat zijn die gasten die niet naar jouw maatstaven kunnen zagen toch?
Je bedoelt dat zaagwerk wat ik je heb laten zien...........
Waar nog zoveel werk aan zit