Optimo van Tony Gee

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

De Timmerman

Bericht door De Timmerman »

Nog geen voortgang helaas. Er moeten "even" 2 kinderkamers en onze eigen slaapkamer ge-her-verbouwd worden, dus het speakerproject staat even on hold. Zodra er voortgang is komen er foto's.

Marc
De Timmerman

Ze staan eindelijk! De kasten zijn geverfd in een bruin-grijze kleur die past bij de muur. Ik heb ervoor gekozen om ze te rollen. Wellicht laat ik ze nog een keer spuiten, maar het resultaat van het rollen valt reuze mee.

Ik vind ze heel erg prettig klinken. Goed gedefinieerd laag en prettig middengebied. Bij het beluisteren viel mij iets op wat ik niet helemaal kan verklaren. Ik vond het hoog aanvankelijk nogal eens wat schel klinken; maar dit lijkt geheel verdwenen, zelfs soms iets teveel naar de achtergrond. Ik had nog niets aan het filter veranderd (zie eerdere posts in deze topic). Vooralsnog wil ik er niets aan veranderen. Ik zal nog wel eens gaan experimenteren met de filters; dit gaat handig, want deze zijn extern in nog niet afgesloten kistjes.

Rest mij nog een paar kleine klussen:
- speakers goed bevestigen (nog inslagmoeren kopen)
- één tweeter goed passend bevestigen; de uitgefreesde cirkel was zo strak dat de tweeter na het verven er niet meer goed inpast.
Bijlagen
PICT0709.JPG
PICT0705.JPG
PICT0705.JPG (497.09 KiB) 824 keer bekeken
PICT0705.JPG
Lnsadnoh
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

=D>

Schitterende kasten, mooi van kleur ook!
Proficiat.

Greeettzzz marcus
mipo

Bericht door mipo »

Moooii kleurtje !!
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

De Timmerman schreef:
.........Bij het beluisteren viel mij iets op wat ik niet helemaal kan verklaren. Ik vond het hoog aanvankelijk nogal eens wat schel klinken; maar dit lijkt geheel verdwenen, zelfs soms iets teveel naar de achtergrond. Ik had nog niets aan het filter veranderd (zie eerdere posts in deze topic). Vooralsnog wil ik er niets aan veranderen. Ik zal nog wel eens gaan experimenteren met de filters; dit gaat handig, want deze zijn extern in nog niet afgesloten kistjes.......
Dat heet "inspelen". :D Wacht maar een maand of twee voordat je aanpassingen gaat doen, pas dan zijn ze voldoende ingespeeld.
Ronkel

Bericht door Ronkel »

Volgens mij is 't niet alleen inspelen, maar ook wennen aan het geluid van je speaker. Je bent waarschijnlijk een andere klank gewend en je nieuwe speaker klinkt dan ineens erg anders. Mijn ervaring is dat je soms ook eventjes aan het geluid van ingespeelde speakers moet wennen (zeker als het ontwerp erg anders is dan je gewend bent, bijv. van fullrange naar 3 weg).
De Timmerman

Weer een kwestie van geduld.....

Ik geniet er wel van hoor! Zelfs vrouwlief vindt het een verademing om er naar te luisteren.
Nils_vn

Bericht door Nils_vn »

Knap :)

Mijn keuken is in die kleur :oops:

Aansluit therminal is zéér netjes !
Gesloten