Optimo van Tony Gee
Moderator: Beheerdersteam
-
De Timmerman
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
- Locatie: Maassluis
-
De Timmerman
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
- Locatie: Maassluis
Ze staan eindelijk! De kasten zijn geverfd in een bruin-grijze kleur die past bij de muur. Ik heb ervoor gekozen om ze te rollen. Wellicht laat ik ze nog een keer spuiten, maar het resultaat van het rollen valt reuze mee.
Ik vind ze heel erg prettig klinken. Goed gedefinieerd laag en prettig middengebied. Bij het beluisteren viel mij iets op wat ik niet helemaal kan verklaren. Ik vond het hoog aanvankelijk nogal eens wat schel klinken; maar dit lijkt geheel verdwenen, zelfs soms iets teveel naar de achtergrond. Ik had nog niets aan het filter veranderd (zie eerdere posts in deze topic). Vooralsnog wil ik er niets aan veranderen. Ik zal nog wel eens gaan experimenteren met de filters; dit gaat handig, want deze zijn extern in nog niet afgesloten kistjes.
Rest mij nog een paar kleine klussen:
- speakers goed bevestigen (nog inslagmoeren kopen)
- één tweeter goed passend bevestigen; de uitgefreesde cirkel was zo strak dat de tweeter na het verven er niet meer goed inpast.
Ik vind ze heel erg prettig klinken. Goed gedefinieerd laag en prettig middengebied. Bij het beluisteren viel mij iets op wat ik niet helemaal kan verklaren. Ik vond het hoog aanvankelijk nogal eens wat schel klinken; maar dit lijkt geheel verdwenen, zelfs soms iets teveel naar de achtergrond. Ik had nog niets aan het filter veranderd (zie eerdere posts in deze topic). Vooralsnog wil ik er niets aan veranderen. Ik zal nog wel eens gaan experimenteren met de filters; dit gaat handig, want deze zijn extern in nog niet afgesloten kistjes.
Rest mij nog een paar kleine klussen:
- speakers goed bevestigen (nog inslagmoeren kopen)
- één tweeter goed passend bevestigen; de uitgefreesde cirkel was zo strak dat de tweeter na het verven er niet meer goed inpast.
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Dat heet "inspelen".De Timmerman schreef:.........Bij het beluisteren viel mij iets op wat ik niet helemaal kan verklaren. Ik vond het hoog aanvankelijk nogal eens wat schel klinken; maar dit lijkt geheel verdwenen, zelfs soms iets teveel naar de achtergrond. Ik had nog niets aan het filter veranderd (zie eerdere posts in deze topic). Vooralsnog wil ik er niets aan veranderen. Ik zal nog wel eens gaan experimenteren met de filters; dit gaat handig, want deze zijn extern in nog niet afgesloten kistjes.......
Volgens mij is 't niet alleen inspelen, maar ook wennen aan het geluid van je speaker. Je bent waarschijnlijk een andere klank gewend en je nieuwe speaker klinkt dan ineens erg anders. Mijn ervaring is dat je soms ook eventjes aan het geluid van ingespeelde speakers moet wennen (zeker als het ontwerp erg anders is dan je gewend bent, bijv. van fullrange naar 3 weg).
-
De Timmerman
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 04 mar 2007, 13:13
- Locatie: Maassluis
