Thel Accusound 100 restauratie, aangevuld met Wadia 830 CDP
Moderator: Beheerdersteam
- asterduc
- Contacteer:
back on-topic
de laatste draden zijn aangebracht, 10 keer nagekeken alvorens in het stopkontakt te steken, en 'go'.
Alle lampekes branden, en dat is ook het enige teken van leven want de brom is helemaal weg. Ter verificatie de oude ernaast ook in het stopkontakt gestoken, en ja hoor, die hoor je wel.
Bij de nieuwe hoor je even een 'oeng' bij het opstarten, die echter na 1 sec volledig weg is. De oude bak geeft ook die 'oeng', die na een drietal seconden zachter wordt, maar niet volledig weg gaat.
Het geluid bij de oude bak wordt door de aluplaat duidelijk versterkt.
De dempers onder de trafo doen duidelijk hun werk goed!
Speaker aangesloten zonder signaal op de ingang, slechts een zeer lichte ruis is hoorbaar wanneer alle toestellen in mijn studio uit staan (22 db omgevingsgeluid).
DC voltage op de uitgang: 0 mV.
Ruststroom door de DC voedingsspanning is ingesteld op 200 mA.
Het nadeel van 2 monobakken is dat je ook alles 2 keer moet doen. Op naar de volgende.
de laatste draden zijn aangebracht, 10 keer nagekeken alvorens in het stopkontakt te steken, en 'go'.
Alle lampekes branden, en dat is ook het enige teken van leven want de brom is helemaal weg. Ter verificatie de oude ernaast ook in het stopkontakt gestoken, en ja hoor, die hoor je wel.
Bij de nieuwe hoor je even een 'oeng' bij het opstarten, die echter na 1 sec volledig weg is. De oude bak geeft ook die 'oeng', die na een drietal seconden zachter wordt, maar niet volledig weg gaat.
Het geluid bij de oude bak wordt door de aluplaat duidelijk versterkt.
De dempers onder de trafo doen duidelijk hun werk goed!
Speaker aangesloten zonder signaal op de ingang, slechts een zeer lichte ruis is hoorbaar wanneer alle toestellen in mijn studio uit staan (22 db omgevingsgeluid).
DC voltage op de uitgang: 0 mV.
Ruststroom door de DC voedingsspanning is ingesteld op 200 mA.
Het nadeel van 2 monobakken is dat je ook alles 2 keer moet doen. Op naar de volgende.
- asterduc
- Contacteer:
Onder de kast zelf zitten rubber voeten. Die stonden er standaard op.Paul schreef:Wat voor dempers zitten er onder de plaat? (de kast van m'n hypex trilt ook nogal mee met de trafo)asterduc schreef:De trafo zou ik op een dempend opgehangen plaat willen monteren.
Zoals getoont op bijgaande foto.
Maar die worden hier niet bedoeld denk ik.
De dempers die ik onder de trafoplaat heb geplaatst zijn gewone silent bloks. De kleinste maat die ik kon vinden in de industriehandel.
Het is een rubber blokje met langs beide zijde een bout of schroefdraad.
In mijn post van 19 februari zie je ze duidelijk zitten.
Ed.
- asterduc
- Contacteer:
for the records, ik heb geen aarding aangesloten en ook de nul DC is niet aan het chassis gelegd.
Bij het zoeken naar info omtrent de aarding op het versterker topic vond ik een opmerking van Sander KT88 dat electrische toestellen aan de dubbele isolatienorm moeten voldoen. Wat houdt dit precies in? ik vermoed dat hiermee een galvanisch gescheiden subframe bedoeld is. Klopt dit?
Bij het zoeken naar info omtrent de aarding op het versterker topic vond ik een opmerking van Sander KT88 dat electrische toestellen aan de dubbele isolatienorm moeten voldoen. Wat houdt dit precies in? ik vermoed dat hiermee een galvanisch gescheiden subframe bedoeld is. Klopt dit?
- asterduc
- Contacteer:
oow jongens, ik ga daar geen sjonie bak van maken hoor.mischa72 schreef:Heel mooi Ed. Achter die gaatjes kun je dan nog mooi een paar strookjes EL-folie plakken voor een mooie diffuse verlichting.
stel je voor, al die marina's die hier elke avond langs komen!
Ik dacht eerder om een exclusief stuk massief hout in die sleuf voor de gaten te monteren en daarop heel difuus en discreet een lichtschijn te werpen.
Ik heb nog niks gehoord,maar dat profieltje van jou ziet er ook goed uit.Op het werk autolak overheen zetten en dan een hoogglans blanke lak en het ziet er helemaal gelikt uit.Had ik maar zo een profieltje liggen.asterduc schreef:had jouw maat al iets kunnen recupereren?meanman64 schreef:Ed,dat ziet er inderdaad netjes uit nu nog een stevig voorfront van meanman64![]()
en tis volledig af
zelf ben ik aan het denken om volgend profiel te gebruiken.
daar zou ik een stuk van 5 lopende meter van kunnen kopen.
Thuis in de buurt is een bedrijf dat aanhangwagens en marktwagens enz. maakt,die zullen die profielen ook wel gebruiken ga eens wat overschot bedelen
Die zien niks van die verlichting door die mooie gordijnen van jeasterduc schreef:oow jongens, ik ga daar geen sjonie bak van maken hoor.
stel je voor, al die marina's die hier elke avond langs komen!
O ja, wel nog even de printklemmetjes van de laatste 2 foto´s vervangen he? Als je mij even laat weten wat de rastermaat is regel ik wel wat voor je.
Groeten,
Mischa
- asterduc
- Contacteer:
hoezo, zijn dat dan geen Wago's?mischa72 schreef:O ja, wel nog even de printklemmetjes van de laatste 2 foto´s vervangen he? Als je mij even laat weten wat de rastermaat is regel ik wel wat voor je.
Deze set blijft zoals ie nu is.
Bij de ombouw van de volgende set zal ik dat wel doen Mischa.
Daar gaat die driver-voeding er waarschijnlijk helemaal uit om vervangen te worden door een full-voltage gestabiliseerde low-noise voeding.
Nope, ik zie schroefjes, dus geen Wagoasterduc schreef:hoezo, zijn dat dan geen Wago's?mischa72 schreef:O ja, wel nog even de printklemmetjes van de laatste 2 foto´s vervangen he? Als je mij even laat weten wat de rastermaat is regel ik wel wat voor je.![]()
Heel slim.asterduc schreef:Bij de ombouw van de volgende set zal ik dat wel doen Mischa.
- asterduc
- Contacteer:
wow, dat is mooi Patrick, en perfect voor de zijkant. 2 stuks naast elkaar voor een diepte van 40 cm. Dat is dan 4 x 20 cm hoogte per versterker, en dat nog voor 4 versterkers, samen een dikke 3 meter. Denk je dat je daar kunt aankomen? dat is al redelijk veel eigenlijk!meanman64 schreef:Ed,dit profieltje heb ik bemachtigt en ik kan er meerdere van hebben.
Breedtte is 20cm en met flens 23cm en gemakkelijk smaller te maken en er dan een vol houten plankje tussen plaatsen.
Voor de front hou ik het voorlopig bij de trede die ik heb. Ik ga komend weekend een proefstuk proberen maken, dan zie je wel wat ik bedoel.
Groeten,
Ed.
- asterduc
- Contacteer:
The girl in the other room van Diana Krall, Salt van Lizz Wright, Hands On van Bobby Lyle en YoYo Ma plays Bach zijn er deze avond door gedraaid.
Dit is beslist de versterker die ik zocht. of toch bijna ...
Ik stuur de Primare CD31 rechtstreeks uit naar de beide eindtrappen
. Nu ja, rechtstreeks, er zit wel een spanningsdelertje tussen, zou anders niet uit te houden zijn vrees ik. De spanningsdeler zit op een '-standen schakelaar. 0db, -10db, -20db en -40db
Ik heb muziek in mijn eigen ruimte nog niet zo mooi beleefd.
De stem van Lizz Wright en de Cello van mamayoyo heb ik nog niet zo duidelijk horen weergeven. Ook de bijgeluiden van het ronddraaien van de tweeter in de orgelbox zijn duidelijk merkbaar. Was me voorheen nog niet opgevallen.
Het laag is voor mij perfect, kan ik me niet beter voorstellen. Stram, diep, veel nuances en toch aangenaam warm en een ietsje vet. Als het een steak was zou hij beslist Seignant gebakken zijn, sappig, mals en met veel smaak, steeds verlangend naar meer.
Het mid heeft veel detail, voor velen waarschijnlijk te hard. Voor mij net op de limiet.
Het hoog is niet sterk aanwezig, daar mis ik wat brilliantie in.
Het tunen kan gaan beginnen. Een zachter mid en fijner hoog staat op het menu!
Het gaat nu echt moeilijk worden om de boel uit te zetten en te gaan slapen!
Dit is beslist de versterker die ik zocht. of toch bijna ...
Ik stuur de Primare CD31 rechtstreeks uit naar de beide eindtrappen
Ik heb muziek in mijn eigen ruimte nog niet zo mooi beleefd.
De stem van Lizz Wright en de Cello van mamayoyo heb ik nog niet zo duidelijk horen weergeven. Ook de bijgeluiden van het ronddraaien van de tweeter in de orgelbox zijn duidelijk merkbaar. Was me voorheen nog niet opgevallen.
Het laag is voor mij perfect, kan ik me niet beter voorstellen. Stram, diep, veel nuances en toch aangenaam warm en een ietsje vet. Als het een steak was zou hij beslist Seignant gebakken zijn, sappig, mals en met veel smaak, steeds verlangend naar meer.
Het mid heeft veel detail, voor velen waarschijnlijk te hard. Voor mij net op de limiet.
Het hoog is niet sterk aanwezig, daar mis ik wat brilliantie in.
Het tunen kan gaan beginnen. Een zachter mid en fijner hoog staat op het menu!
Het gaat nu echt moeilijk worden om de boel uit te zetten en te gaan slapen!
- asterduc
- Contacteer:
doen ! maar dan wel wat alu profiel meebrengenmeanman64 schreef:Als ik uw beschrijving zo lees moet ik zeker eens naar Schilde komen
... en dan zorg ik voor die Steak
Accusound, niet Accuphase, maar dat heb je bewust gedaan neem ik aan.mischa72 schreef:Tjonge Ed, dit soort beschrijvingen liever wat later in de middag posten. Ik krijg er honger van![]()
![]()
![]()
Komt de accuphase mee naar de ZBA-dag ?
Breda: autootje gaat wel vol zitten zo.
Concave, Lat, Nautilus, ... en dan nog 2 x 30 kg versterker erbij?
Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.