Modificatie Sony SCD-555ES
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
Jan Deckers
- Contacteer:
Modificatie Sony SCD-555ES
Hallo,
ik speel al een ruime tijd met een Sony SCD-555ES speler en lees her en der dat er modificatie mgoelijkheden zijn, zoals die bv van Vacuumstate. Deze laatste is alleen zeer prijzig. Is het mogelijk om zelf een mooiere uitgang te maken, of zijn er mensen die nog goede tweaks kennen. Een hele mooie heb ik laatst al gedaan:een nieuwe klok er in inclusief voeding van Tentlabs. Een grote verbetering.
GRTN,
Jan
ik speel al een ruime tijd met een Sony SCD-555ES speler en lees her en der dat er modificatie mgoelijkheden zijn, zoals die bv van Vacuumstate. Deze laatste is alleen zeer prijzig. Is het mogelijk om zelf een mooiere uitgang te maken, of zijn er mensen die nog goede tweaks kennen. Een hele mooie heb ik laatst al gedaan:een nieuwe klok er in inclusief voeding van Tentlabs. Een grote verbetering.
GRTN,
Jan
-
Jan Deckers
- Contacteer:
Hi,
er zit een soort combi dac in lijkt wel. De D/A omzetter is een CXD9521Q. Die stuurt het signaal (een dubbel signaal) naar 2 (links en rechts) current pulse chips type CXA8042AS. Deze stuurt 2 signalen uit die naar het audioboard gaan alwaar er filtering en "samenvoeging"geschiedt. Ik heb van alles wel een pdf-file (service manual) maar kan die niet echt in stukken hakken zodat deze wat handelbaarder is. Nu is het 20mB!!!
GRTN
er zit een soort combi dac in lijkt wel. De D/A omzetter is een CXD9521Q. Die stuurt het signaal (een dubbel signaal) naar 2 (links en rechts) current pulse chips type CXA8042AS. Deze stuurt 2 signalen uit die naar het audioboard gaan alwaar er filtering en "samenvoeging"geschiedt. Ik heb van alles wel een pdf-file (service manual) maar kan die niet echt in stukken hakken zodat deze wat handelbaarder is. Nu is het 20mB!!!
GRTN
- voodooless
- Contacteer:
-
Jan Deckers
- Contacteer:
Lijk er inderdaad op. Ik heb ergens een link gevonden waar mee verwezen wordt naar de servicemanual.
http://esi.sony.ca/esupport/esupport/CD ... 954211.pdf
Zou niet weten hoe ik hem anders kan plaatsen. Het gaat om pagina 28 en 29. Maar wie weet heeft iemand nog meer tips.
GRTN,
http://esi.sony.ca/esupport/esupport/CD ... 954211.pdf
Zou niet weten hoe ik hem anders kan plaatsen. Het gaat om pagina 28 en 29. Maar wie weet heeft iemand nog meer tips.
GRTN,
-
Jan Deckers
- Contacteer:
-
Robbie b
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Re: Modificatie Sony SCD-555ES
Kijk eens even bij de Sony XA50-es modificatie van LCaudio om een idee te krijgen.Jan Deckers schreef:Hallo,
GRTN,
Jan
http://www.lcaudio.com/index.php?page=68
ook de installatie van het ZAP filter gaf een grote verbetering tov de audio uitgangstrap van het orgineel.
succes
Rob
-
Jan Deckers
- Contacteer:
-
Duck Twacy
Ik heb de vacuumstate mod mogen beluisteren is een Sony SCD1 van een vriend (met veel geld)Duck Twacy schreef:Ik heb wel een service manual als PDF van de 555.
Zit bij mij trouwens ook een Zapper in en tentclock. De output van de zapper is erg groot (op XLR bijn 6 volt). Inbouw door Soundevolution overigens.
PS volgens mij heeft Allen het idee voor de Vacuumstate uitgang ooit van Remco gekregen
We waren er niet weg van en gauw weer doorverkocht.
Allen had er twee klokken bijgedaan: LCaudio-2, Tent met Vacuumstate supply en ik mijn KC-8. De eerste twee ook doorverkocht
Ondanks alle inspanning haalt het het niet bij een LP!