Seas bifrost (als vloerstaander)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Aa

Bericht door SpikyTim »

hovingtim schreef:
lepain schreef:
Is mijninziens niet nodig. Ik zou het lekker zo laten, je kan beter wat meer tijd aan de buitenkant besteden.
Ey je moet natuurlijk niet te snel klaar zijn met bouwen he :wink: Straks is ie klaar en wat moet je dan :twisted: ???
Euhm, ... Muziek luisteren?
Ok het forum is wel zelfbouwaudio. Maar ik komt toch ook nog ergens audio in voor. :lol: :twisted:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Kleine update:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Welke dikte gebruik je 22mm?
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Idd 22 mm. Waarom vraag je het? Geen goede ervaringen mee?
Ik moet zeggen dat het wel al aardig begint te wegen anders.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Ik persoonlijk had met 2 verschillende soorten gewerkt,heb je wel wat meer werk.Maar dat is als het mijn bouwsel was.Met die bracings kan het al niet mislopen.Ziet er anders wel al mooi uit.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Ik ben hier ook aan begonnen als eerste homeaudio project en een zeer beperkte ervaring houtbewerking. Daarom dat ik het ook redelijk recht toe recht aan doe. Ik doe het liever eenvoudig en goed dan ingewikkeld en slecht. Trouwens met de bracing moet het wel goed komen. Ik heb al ooit speakers gehoord die ook helemaal niet selcht klonken die in een behuizing zaten die verre van in de buurt van dit komt. (caraudio)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Laat je vooral niet ontmoedigen,je bent goe bezig .Ik ben benieuwd naar het resultaat naar wat ik nu zie gaat het de goede kant op. =D>
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

De tweeters zijn ondertussen ook eindelijk aangekomen,
en hier dus ook een nieuwe update:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

De verdere vorderingen:
Afbeelding
En de lay-out van de filterbehuizing. Groen zijn de weerstanden, blauw de condensatoren en rood de spoelen. Ik veronderstel dat de plaatsing van de spoelen zo geen probleem opleveren?
Afbeelding
Hier nogmaals het schema van het filter:
Afbeelding

Greetz,

Tim
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Mooi man!! Ik vind de woof en de tweet zo mooi op elkaar lijken qua grijze kleur! Erg mooi!

Wowly
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Wowly schreef:
Mooi man!! Ik vind de woof en de tweet zo mooi op elkaar lijken qua grijze kleur! Erg mooi!

Wowly

Hey Jan,

Ze lijken niet alleen op elkaar........ze hebben zelfs dezelfde kleur :twisted: :lol: :wink:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Ook al een reden waarom ik voor dit ontwerp gekozen heb. De kast gaat trouwens antraciet grijs gespoten worden.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Spiky,

Knap man,toppie.
De hoeveelheid demping is dat volgens het ontwerp of heb je dat zelf beslist?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Ik ben ondertussen in gesprek met Seas over de spoelwaardes in hun kit's. Ik loop er bij andere Seas kits ook tegenaan dat er voor een paar honderd euro aan spoelen in het laag moet.

Nu gaat het er niet alleen om dat ik geen 2.50 mm2 in mijn shop heb. Maar ik vraag me af of ze zich er wel bewust van zijn dat ze zulke knoeperds van spoelen verbouwen en wat dat kost.

Nog vorderingen gemaakt met de Bifrost?

Groet Roland
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Ja de kasten staan volledig in elkaar. Alsook de filterkasten staan in elkaar. Ik heb gisteren op alle randen een afronding gefreesd en ik ben ook begonnen met het schuren :? Gelukkig zal ik normaal gezien niet veel plamuur nodig hebben. Dus op het einde van de week kan ik normaal met filler aan de slag.
In verband met die waarden van die spoelen. Het is inderdaad jammer dat er zulke joekels nodig zijn. Maar ik hoop als dat ik zelf een nieuw filter ga kunnen maken als mijn oortjes hier volledig aan gewend zijn. Maar daar zal ik ook een heel leerproces voor moeten door gaan. Maar dankzij de speakon's ga ik dan wel makkelijk kunnen wisselen tussen dit filter en een testfilter. (als ik zo ver ben ga ik nog contact met je op nemen roland)

Verder heb ik dan ook de versterker besteld de NAD C-315 BEE, voor dit geld kan je niet veel beters krijgen (nieuw) of je moet een zelfbouw versterker in elkaar knutselen. Maar vermits ik zo ver nog niet ben maar ik graag toch mijn speakers in actie wil horen...
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

meanman64 schreef:
Spiky,

Knap man,toppie.
De hoeveelheid demping is dat volgens het ontwerp of heb je dat zelf beslist?
Oeps deze post had ik nog niet gezien. Het is net iets minder als het ontwerp en ik vond dit al vrij veel. Maar indien nodig kan ik er nog wat uithalen achteraf.
Ik zal nog wat updates foto's posten binnenkort maar vermits mijn camera het nodig vond om de grond van dichtbij te ontmoeten zijn ze allemaal verzien van een mooie zwart afronding in 1 hoek.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Een tip die ik ooit kreeg van iemand uit Rotselaar begin met luisteren en meten zonder demping dan zie je waar het mis loopt en steek dan telkens wat demping in.Duurt op deze manier wel erg lang en niet iedereen op dit forum zal er mee eens zijn.Ik heb wel veel vertrouwen in die gast,heb dan al verschillende projecten van hem gehoord.
Hoe zal jou speaker klinken op mijn Zen? :-({|=
Tot nu toe knap werk =D>
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Goeie vraag. Ik vrees alleen dat je Zen een beetje power gaat missen omwille van het niet al te hoge rendement van de speaker. Ik denk dat de NAD het maar net gaat redden op dit gebied.
Over de demping ga ik nog niet te hard wakker liggen. Wie weet wat ik nog allemaal ga veranderen in de loop van tijd. Het lijkt me straf dat ik er dadelijk "spot-on" erop zou zitten.

ps: het enige waar ik nu nog wat schrik van heb is het lakken. Maarja al doende leert men 8)
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Ge moogt me altijd vragen,zoals je weet ben ik spuiter.Wat de power van de Zen betreft we shall see.
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Ik wil het eerst allemaal zelf proberen. Vant moment dat ik iets doe wat nergens op trekt ga ik erover nadenken om het door een pro te laten doen. Kleine foutjes ga ik ook niet van wakker liggen zolang het redelijk egaal is en er maar geen vreemde plekken of strepen gaan voorkomen is het voor mij goed.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

SpikyTim schreef:
Ik wil het eerst allemaal zelf proberen. Vant moment dat ik iets doe wat nergens op trekt ga ik erover nadenken om het door een pro te laten doen. Kleine foutjes ga ik ook niet van wakker liggen zolang het redelijk egaal is en er maar geen vreemde plekken of strepen gaan voorkomen is het voor mij goed.
Je moogt altijd raad vragen,good luck :wink:
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

Update:
Afbeelding

mvg,

Tim
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Bericht door meanman64 »

Ziet er al heel mooi uit,nu het spuitwerk nog.
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 2136
Lid geworden op: wo 01 dec 2004, 18:52
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Roland »

Hoi,

Antwoord gehad van een van de ontwerpers van Seas. Ze vinden een lage spoel rdc belangrijker dan een kern vrije spoel.

Ik was toch wel nieuwsgierig of ze zich er nu ook bewust van waren dat de spoelen in hun kits dicht tegen de prijs voor de drivers aanzitten. Daar waren ze zich niet zo heel erg bewust van. Ik ben benieuwd of ze op hun site voortaan kernspoelen gaan aanraden voor de Bifrost.

Groet Roland
SpikyTim
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 153
Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
Locatie: Meeuwen

Bericht door SpikyTim »

We zullen zien of ze er iets aan veranderen. Maar ik vermoed van niet. Laten we hopen dat ik dan de gulden middenweg gevonden heb.
Nee nee we zien wel. Tis ook niet de bedoeling dat ik hierna nix meer om handen heb.
Gesloten