Autoradio??

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Autoradio??

Bericht door Boerenterprise »

Sinds enige tijd spookt mijn autoradio. Hij reageert soms niet op de toetsen en slikt CD's niet. Gelukkig gebeurt dit niet iedere dag, zodat ik mij goed kan orienteren :wink:

Ik speel nu met een Pioneer radio, een Pioneer compo set en niet te overdreven active sub. De sub wordt alleen ter ondersteuning van het laag gebruikt, ik heb namelijk last van het typische Golf 3 probleem. :roll:

Mijn vraag aan jullie:

Welke "head-unit" zouden jullie adviseren?

Ik zoek kwaliteit, maar niet met een astronomische prijskaartje. Het blijft natuurlijk voor in de auto :wink:

Chris
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Clarion

Klankmatig is er geen betere :)
Welk budget heb je??
stanger
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 20 apr 2007, 19:31

Bericht door stanger »

Ik zou je een Alpine aanraden, alleen zijn deze redelijk duur.
Ik vind dit echt kwaliteit, je moet wel voor het uiterlijk te vinden zijn , dit moet je gewoon graag zien en is dus erg persoonlijk
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

stanger schreef:
Ik zou je een Alpine aanraden, alleen zijn deze redelijk duur.
Ik vind dit echt kwaliteit, je moet wel voor het uiterlijk te vinden zijn , dit moet je gewoon graag zien en is dus erg persoonlijk

:D
Na 2 alpine's te hebben gehad ( en meerdere te hebben gehoord)(zelfs F1 status)
Is Clarion klankmatig de betere, probeer het zelf maar eens :wink:
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Alpine had de naam, imago en klank. Nu nog alleen de naam en het imago.
Is het budget tot max € 349,00 dan zou ik voor de Clarion gaan en wel de 24 bits uitvoering.
Gebruikersavatar
meanman64
Berichten: 2617
Lid geworden op: di 31 jul 2007, 23:41
Locatie: peer belgium

Re: Autoradio??

Bericht door meanman64 »

Boerenterprise schreef:
Sinds enige tijd spookt mijn autoradio. Hij reageert soms niet op de toetsen en slikt CD's niet.

Chris
Probeer maar eens met op de reset knop te drukken.
Gebruikersavatar
VT67
Berichten: 228
Lid geworden op: zo 24 dec 2006, 15:26
Locatie: Belgie

Bericht door VT67 »

Probeer maar eens met op de reset knop te drukken.
Inderdaad, kan wonderen doen.

Groeten
stanger
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 20 apr 2007, 19:31

Bericht door stanger »

Maurice01 schreef:
stanger schreef:
Ik zou je een Alpine aanraden, alleen zijn deze redelijk duur.
Ik vind dit echt kwaliteit, je moet wel voor het uiterlijk te vinden zijn , dit moet je gewoon graag zien en is dus erg persoonlijk

:D
Na 2 alpine's te hebben gehad ( en meerdere te hebben gehoord)(zelfs F1 status)
Is Clarion klankmatig de betere, probeer het zelf maar eens :wink:
Ik geloof dat wel hoor, mijn laatste alpine dateert ook al van 2002, dus ik spreek nog van toen, en toen vond ik ze wel heel goed. Ik zeg niet dat Clarion slecht is hoor, ik denk dat er tegenwoordig veel goede radio's te verkrijgen zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

de oorzaak van je probleem zou ook in slecht contact tussen frontje en headunit kunnen zitten....
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Is het een afneembaar front? of is het een mask? bij afneembare frontjes word de contacten wel eens slecht in het frontje, frontje ff openschroeven en dan even goed schoonmaken. Bij een mask scheurt of breekt vaak de flex cable. Daar moet een nieuwe voor komen dan. Welk type pioneer is het? 77mp?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ha!

sorry dat ik ff inbreek in je topic, zeg maar of je me eraf wil, maar mijn gare pioneer is nu echt stuk en ik ben op zoek naar een nieuwe. Graag usb en niet te duur (minder dan 150 euro). Ik heb er de ballen verstand van, maar wat kan ik het beste kiezen?

Wowly
Gebruikersavatar
Maurice01
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 9:42

Bericht door Maurice01 »

Wowly schreef:
Ha!

sorry dat ik ff inbreek in je topic, zeg maar of je me eraf wil, maar mijn gare pioneer is nu echt stuk en ik ben op zoek naar een nieuwe. Graag usb en niet te duur (minder dan 150 euro). Ik heb er de ballen verstand van, maar wat kan ik het beste kiezen?

Wowly
Doorsparen 8)

Een paar mogelijkheden.

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2904

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=5349

en een uitgebreidere
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=4311


Maar met die al die kids van jou, is dan iets met multimedia niets voor je?
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Het gaat mij inderdaad om een autoradio die klankmatig goed is. Ik hoef niet perse een met 1001 functies. Wel met een goede klankregeling, zodat ik het precies kan laten klinken zoals ik wil. 8) Alpine en Clarion waren ook al door mijn hoofd gestoven, maar ja. Daar houdt mijn kennis wat betreft autoradio op.

Ik heb nu een Pioneer met losneembaar front, type: DEH-P4000R-B

Hmm, reset knop..........

Nooit bij stil gestaan, waar zou ik deze kunnen vinden? :oops:

Budget......hmmmm €150/ €200?? Hier moet toch wel iets goeds voor te krijgen zijn?

Chris
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Mijn vader had pas een tweedehands autoradio voor €1,- gekocht.

Als je er 200 koopt, zal er vast wel een goeie bij zitten.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 927
Lid geworden op: za 30 jul 2005, 17:57
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Maar dan heb je wel € 200,- besteed, terwijl de kans groot blijft dat het allemaal niets waard is. Kan je beter 1 goeie kopen toch? :P :roll:
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Bericht door Vuurkat »

Koop dan gewoon maar een tweedehands PA versterker van 2x 100W :lol: .

Bij de ALDI hebben ze weleens autoradio's die niet al te duur zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

of kijk op SYS voor een leuke 2e handse
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Aldi meuk komt r bij mij niet in. Verschrikkelijke apparaten vind ik dat.


Ik ben gister avend ween kijken. De verkoper adviseerde Clarion of Alpine. Volgens hem was juist de Alpine beter :? Toen ik vroeg of je voor "Alpine" betaald, ipv kwaliteit, antwoorde hij. "Vroeger wel, maar de kwaliteit is de laatste jaren er vooruitgegaan." Groot plus punt van de Alpine vindt ik toch wel de looks. De Clarion's vond ik een beetje el cheapo ogen. Het frontje was ook er dik. Dit schrok mij af. Straks steekt er ineens een radio uit de dashboard :wink:
Ik zal binnenkort nog eens verder informeren.

Weet iemand ook waar ik de reset knop van mijn Pioneer kan vinden?? Ik kan natuurlijk een poging wagen. Ook al is hij nadat het probleem zich de eerste keer voor deed al twee keer van het stroom af geweest. Komt overeen met de reset knop indrukken..... of niet??

Chris
Gebruikersavatar
4-weg
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 23:19

Bericht door 4-weg »

Aardige verkoper, alleen draait hij het verhaal om betreffende Alpine. En aangezien ik beide producten verkocht heb praat ik toch wel uit ervaring.
Een reset knopje zou je kunnen zoeken achter het frontje. Moet je indrukken met een kleine pin. Een ander alternatief is een harde reset door de stekker uit de radio te trekken en deze er ongeveer 30 seconden eruit te laten.
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Ok, bedankt. Ik zal me toch meer gaan verdiepen in Clarion.

De reset knop is gevonden. Alleen denk ik dat het weinig tot niets uit zal halen. Zoals ik al aangaf is hij dus al twee keer voor de "harde" reset gegaan. (accupolen voor langere tijd los voor laswerkzaamheden aan de uitlaat.

Gebruikt Clarion dan kwalitatief betere onderdelen? Of waar zit het 'em in?

Chris
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

Hmmm............ Misschien budget iets verhogen.

De DXZ578 & DXZ778 zijn aantrekkelijk. Voordeel van de 778 vind ik: 3 band equaliser en USB aansluiting aan de achterkant. :roll:

Chris
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Boerenterprise schreef:
... USB aansluiting aan de achterkant.
:shock: bij een autoradio :?: welke nitwit verzint dat nou :?
Gebruikersavatar
Nijn
Berichten: 278
Lid geworden op: za 23 okt 2004, 22:31

Bericht door Nijn »

De marketingafdeling, dan zit ie namelijk niet in het zicht...;-)
Gebruikersavatar
Boerenterprise
Berichten: 522
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
Locatie: Epe

Bericht door Boerenterprise »

JUIST! Het kabeltje in het dashboardkastje en klaar... :mrgreen: Het oog wil ook wat ;)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Maurice01 schreef:
Na 2 alpine's te hebben gehad ( en meerdere te hebben gehoord)(zelfs F1 status)
Is Clarion klankmatig de betere, probeer het zelf maar eens :wink:
Hier nog een. De oude Alpines waren onverwoestbaar, grote goed bedienbare toetsen en erg overzichtelijk. Tuner was minder maar het cassettedeck er in onovertroffen. Tegenwoordig is het middle off the road spul met alleen nog de naam.

Clarion is een betere keuze en zelf hou ik het bij Radio Becker, zeer goede tuner en erg makkelijk bedienbaar tijdens het rijden. Niet goedkoop overigens.
Plaats reactie