Ik heb hier een aantal van mijn creaties staan die ik niet meer gebruik, en die ik hoogst waarschijnlijk niet meer zal gaan gebruiken.
Nu ben ik helemaal niet thuis op de tweede hands markt, dus vraag me af of iemand hier wel ervaring heeft met het verkopen van zijn bouwsels. Is het beter om de kale/lege kast te verkopen. Of zal ik eerst de kast compleet afbouwen en tegen kost prijs weg doen aan een niet zelfbouwer?
Kortom, waar is de vraag het hoogst, en het aanbod laag?
(het betreft een nogal groot uitgevallen subwoofer, en een iets minder groot uitgevallen subwoofer)
Verkopen van niet gebruikte bouwwerken??
Moderator: Beheerdersteam
ik denk dat - als je er iets meer voor wilt krijgen dan de tweedehandsprijs van de gebruikte units - moet zorgen voor een afgewerkte kast.
Je hebt twee mogelijke kopers:
- zelfbouwers: die kopen zoiets alleen voor de units, de kast bouwen doen ze zelf net zo graag. Een kast kopen zonder units lijkt me aan deze doelgroep niet besteed.
- niet-zelfbouwers: die willen iets wat af is. Geen kale mdf-kasten dus lijkt me. En dan zul je eventueel de units erbij moeten verkopen.
Je hebt twee mogelijke kopers:
- zelfbouwers: die kopen zoiets alleen voor de units, de kast bouwen doen ze zelf net zo graag. Een kast kopen zonder units lijkt me aan deze doelgroep niet besteed.
- niet-zelfbouwers: die willen iets wat af is. Geen kale mdf-kasten dus lijkt me. En dan zul je eventueel de units erbij moeten verkopen.
De kasten die ik heb liggen zijn zonder units. Die gebruik ik gewoon weer in een nader project.
Ik kan verschillende dingen doen.
1) de lege kast proberen te verkopen.
2 )units kopen en de kast afwerken, en vervolgens als nieuw verkopen.
Ik kan dus mikken op de beetje-zelfbouwers die graag met een kwast in de weer gaan en niet willen zagen/plakken. En hun eigen units hebben, of kunnen krijgen.
Ik kan ook mikken op de mensen die kant en klaar willen, en zelf de kast naar wens van de koper af werken. Maar het nadeel is dat die mensen vaak niet inzien dat 'custom build' ook van hoge kwaliteit kan zijn en er dus weinig geld voor over hebben.
Ik kan verschillende dingen doen.
1) de lege kast proberen te verkopen.
2 )units kopen en de kast afwerken, en vervolgens als nieuw verkopen.
Ik kan dus mikken op de beetje-zelfbouwers die graag met een kwast in de weer gaan en niet willen zagen/plakken. En hun eigen units hebben, of kunnen krijgen.
Ik kan ook mikken op de mensen die kant en klaar willen, en zelf de kast naar wens van de koper af werken. Maar het nadeel is dat die mensen vaak niet inzien dat 'custom build' ook van hoge kwaliteit kan zijn en er dus weinig geld voor over hebben.

