Rare tweet?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Yannick

Rare tweet?

Bericht door Yannick »

Op Bmm is deze tweeter van SEAS net als nieuw binnen gekomen. Altijd grappig, nieuwe drivers, maar is dat frequentie verloop niet héél erg raar? Al bij 6000 Hz stort de grafiek in als een gek? Ligt dit nou aan mij, of is het gewoon raar?

* HTML staat uit, en ik krijg het niet aan, maar dit is de link naar de tweeter.

http://www.bmm-electronics.nl/Product.a ... ct_ID=6960
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Dat is de bedoeling! :D Je moet het eigenlijk andersom zien: de output neemt toe bij afnemende frequentie, dus je kunt met een hele kleine serie condensator (bij 1e orde) of een hele kleine serie condensator en grote spoel (bij 2e orde) er voor zorgen dat je toch een vlakke output krijgt. Het grote voordeel is dat de belastbaarheid t.o.v. een standaard tweeter groter is en de vervorming lager. Ze hebben dus eigenlijk een bruikbaar rendement van rond de 88dB. Bijkomend voordeel van een kleinere condensator is dat ie goedkoper kan zijn, of even duur maar van betere kwaliteit.

Hier meer info: http://dxt.dk/pages/webside.asp?article ... Guid=15292
hovingsteven

Bericht door hovingsteven »

Ik kan me vaag iets herinneren van iemand hier die zo'n geintje met een "normale" tweeter had gedaan ( hout en dergelijke ) . Ik kan me alleen niet herinneren wie het was en welk project dat was.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Soundexcel

Bericht door Soundexcel »

Ik snap de techniek van deze tweeter. En er is het een en ander over te zeggen. Maar geeft die enorme piek niet een probleem?
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

Zit ergens op 26 k. Dat hebben meerdere metaldomes.

De afstraling op 30 graden. :o
Plaats reactie