Een aantal dingen weet ik: de kantelfrequentie ligt rond de 450 Hz, de gevoeligheid is 83 dB/1 W/3 meter, impedantie redelijk recht tussen 4 en 6 Ohm, max. geluidsdruk 110 dB/3 meter (boeiend) en frequentiebereik (-3dB @ 30Hz) tot 20kHz.
Iemand op een ander forum heeft uitgevogeld hoe het filter in elkaar zit:

Deze duimnagel is klikbaar. Zoals jullie zien zitten er twee schakelaars in om de woofer of de ribbon wat te temperen of te boosten, afhankelijk van smaak/akoestiek.

Het probleem met Apogee is dat het aanpassen van de filters niet eenvoudig een kwestie is van 'oude caps eruit, Clarity (of een ander goed bekend staand merk) erin en klaar'. Diverse experimenten op andere fora hebben nogal wisselende resultaten opgeleverd. Bovendien wordt het nogal moeilijk aan reserve-onderdelen te komen, hoewel de ribbons nog gemaakt worden. Wel in Australië, dus ik hou ze bij voorkeur nog even heel. Maar jullie snappen dat in het wilde weg experimenteren mij, helemaal omdat mijn kennis over filters nogal beperkt is, tegenstaat.
De vraag is dus: zijn er mogelijkheden om dit filter op relatief eenvoudige wijze te verbeteren? Of is dat niet mogelijk? Als dat laatste het geval is hoor ik het ook graag, dan bespaar ik me de moeite...
