Goeie inspeel/ test cd
Moderator: Beheerdersteam
- Boerenterprise
- Berichten: 522
- Lid geworden op: di 27 jun 2006, 21:58
- Locatie: Epe
Goeie inspeel/ test cd
Wie heeft er ervaringen met inspeel/ test cd's? Lijkt mij namelijk erg handig. Verschillende sweeps en test tonen en als hij ook gebruikt kan worden om de speakers in te spelen is het helemaal handig.
Dus..... Wat zijn jullie ervaringen?
Chris
Dus..... Wat zijn jullie ervaringen?
Chris
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik gebruik zelf nooit test cd's om speakers in te spelen. Als beide gemaakt zijn zet ik ze tegen elkaar, doek erover en 1 speaker in tegenfase aansluiten, tuner aanzetten en een paar dagen lekker laten staan. Doordat de ene speaker in tegenfase staat t.o.v. de ander met de doek er nog eens over (oud dekbed) hoor je d'r weinig van, maar komt wel alles lekker los.
MDS calibrator 1 tot en met ??
.
MDS calibrator 1:
http://www.tagtuner.com/music/albums/MD ... m-v21252b6
MDS calibrator 2:
http://www.tagtuner.com/music/albums/MD ... um-v2cf23d
En zijn er volgens mij nog meer.
Die system burn in op 1 is erg handig, maakt gebruik van pink noise, sine sweeps, attack, fase, antifase, enz.
MDS calibrator 1:
http://www.tagtuner.com/music/albums/MD ... m-v21252b6
MDS calibrator 2:
http://www.tagtuner.com/music/albums/MD ... um-v2cf23d
En zijn er volgens mij nog meer.
Die system burn in op 1 is erg handig, maakt gebruik van pink noise, sine sweeps, attack, fase, antifase, enz.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Op de site van Hagerman (frykleaner) staat een audiosample (MP3)
Deze een aantal keren achter elkaar plakken en op een CD branden.
http://www.hagtech.com/frykleaner.html
Kees
Deze een aantal keren achter elkaar plakken en op een CD branden.
http://www.hagtech.com/frykleaner.html
Kees
- hovingsteven
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 21:35
1 minuut stilte op Bose boxen klinkt geweldig! Zeker als je ze ermee hebt ingespeeld (grapje).Wowly schreef:Beste test-cd is by far de cd waar de meeste muziek op staat de JIJ mooi vind!!Inspelen: gewoon doem met gewone muziek, kun je mooi horen hoe ie steeds beter gaat spelen!
Jan
Als je je speakers inspeelt met muziek die je leuk vindt en die bijv. veel lage tonen heeft en weinig hoge tonen, dan is het toch zo dat je woofer al helemaal ingespeeld is en je tweeter nog niet?
- Jered vd O
- Berichten: 24
- Lid geworden op: do 21 aug 2008, 17:39
- Locatie: Vlissingen
Ik heb begrepen dat MP3-bestanden beperkt zijn in het frequentiebereik: 20Hz - 20kHz
Dit is dus niet ideaal voor het inspelen, of wel?
En hoe gaan jullie hier mee om als het gaat om gedownloade testgeluid/-muziek? Gebruiken jullie dan een WAV-bestand, of heeft deze ook zijn beperkingen qua frequentiebereik?
Dit is dus niet ideaal voor het inspelen, of wel?
En hoe gaan jullie hier mee om als het gaat om gedownloade testgeluid/-muziek? Gebruiken jullie dan een WAV-bestand, of heeft deze ook zijn beperkingen qua frequentiebereik?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Ik speel niets in, behalve luidsprekerdrivers om de ophanging wat los te maken. Daarbij bekommer ik me niet om het soort muziek of geluidsgolven, als er maar beweging in de ophanging zit.
Maar mocht je inspelen belangrijk vinden: mp3 bestrijkt nagenoeg hetzelfde frequentiebereik als je CD-speler. M.i. zal het weinig uitmaken, en zeker niet als je er niet vies van bent om af en toe naar mp3 luisteren.
Maar mocht je inspelen belangrijk vinden: mp3 bestrijkt nagenoeg hetzelfde frequentiebereik als je CD-speler. M.i. zal het weinig uitmaken, en zeker niet als je er niet vies van bent om af en toe naar mp3 luisteren.
- amanda
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 758
- Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Om je basluidsprekers, met name een sub, in te spelen kan ik je van Depeche mode de track Happiest Girl (Kiss-a-Mix) aanraden, deze staan op diverse single's World in My Eyes. Echt een onwijs gaaf laag zit hier in, piek rond de 30 a 40 Hz
Er zit 1 nadeel aan, je krijgt ruzie met de buren
En je raakt in trance
Er zit 1 nadeel aan, je krijgt ruzie met de buren
En je raakt in trance
