Kastje voor midden en hoog.
Moderator: Beheerdersteam
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
Kastje voor midden en hoog.
Kastje voor midden en hoog.
Zoals de titel verteld er komt dus een kastje voor de midden en hoge tonen.
De units:
Goedkoop piezo tweetertje met een hoorn.
Middentoner uit een andere speaker.
Verder neem ik 18mm mdf en gebruik hier een Festool cirkelzaag met rails.
De rondding van de hoorn voor de middentoner maak ik van tri-plex.
Hier onder de bouwtekeningen en een zaagplan.
Zoals de titel verteld er komt dus een kastje voor de midden en hoge tonen.
De units:
Goedkoop piezo tweetertje met een hoorn.
Middentoner uit een andere speaker.
Verder neem ik 18mm mdf en gebruik hier een Festool cirkelzaag met rails.
De rondding van de hoorn voor de middentoner maak ik van tri-plex.
Hier onder de bouwtekeningen en een zaagplan.
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Ja, ik snap de insteek van de hoorngeladen topkast eigenlijk helemaal niet. Een hoorngeladen topkast zorgt voor meer output en meer bundeling. Maar als je zo een klein hoorntje maakt, is het effect weg....
Een grote conische midhoorn die laag genoeg komt is dus de oplossing.
Dan heb je echt hoog rendement laag, en goed rendement mid (en hoog)
Een grote conische midhoorn die laag genoeg komt is dus de oplossing.
Dan heb je echt hoog rendement laag, en goed rendement mid (en hoog)
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
niet de driver (ja oke een beetje) maar de hoorn zorgt ervoor welke laagst weer te geven frequentie is!
je moet nu eenmaal een bepaalde lengte hebben en openingshoek, daar ontkom je niet aan. Nu is het houtverspilling, en gewicht toevoegen helaas.
Als je serieus verder wilt gaan, moet je zeker de theorie erop na gaan slaan! kijk bv eens naat commerciele producten (peavey oud hout spul etc)
mvg
je moet nu eenmaal een bepaalde lengte hebben en openingshoek, daar ontkom je niet aan. Nu is het houtverspilling, en gewicht toevoegen helaas.
Als je serieus verder wilt gaan, moet je zeker de theorie erop na gaan slaan! kijk bv eens naat commerciele producten (peavey oud hout spul etc)
mvg
Als je ze in de hoek zet komen ze nog wel lager.
De hoorn is dan 1/8 zo lang als dat ie zou zijn als ie normaal zou moeten zijn. Maar mid/hoog kasten zet je vaak niet in een hoek.
Misschien kan je een 12" breedbander kopen en dan je piëzo erbij gebruiken.
Rendement is dan aardig hoog. En ze komen dan tot 200Hz.
De hoorn is dan 1/8 zo lang als dat ie zou zijn als ie normaal zou moeten zijn. Maar mid/hoog kasten zet je vaak niet in een hoek.
Misschien kan je een 12" breedbander kopen en dan je piëzo erbij gebruiken.
Rendement is dan aardig hoog. En ze komen dan tot 200Hz.
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
Zoiets dus:sevenup schreef:Ik zou gewoon een 12" tweewegje maken vanaf 100-150Hz met de glijbaan eronder...
- Bijlagen
-
- 2x12midhigh2.pdf
- 2 x 12 Inch
- (396.1 KiB) 160 keer gedownload
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle
- kevincejanssen
- Berichten: 87
- Lid geworden op: wo 14 nov 2007, 21:05
- Locatie: Sprang-Capelle










