Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz
Moderator: Beheerdersteam
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 03 feb 2008, 17:45
dre schreef: mooi freesje,die heb ik nooit eerder gezien
gaat lekker zo.
Dank je.
Freesje komt hier vandaan.
http://www.defrezenshop.nl/
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 03 feb 2008, 19:44
En gelijk maar verder gegaan aan de baffle voor het mid hoog.
Adem genoeg zo lijkt me.......
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » zo 03 feb 2008, 20:14
Edo schreef: Nice....
Op de 10e millimeter diep?
Sorry, 2 tiende millimeter
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 05 feb 2008, 0:04
Lepain heeft zijn hulp aangeboden om alles eens mooi uit te tekenen.
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » di 05 feb 2008, 0:14
Bijlagen
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788 Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:
Bericht
door Wowly » di 05 feb 2008, 10:20
Lepain is wel van veel markten thuis zeg.....
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 06 feb 2008, 22:37
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 06 feb 2008, 22:48
En nog wat details .........
Bijlagen
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 06 feb 2008, 22:50
Ben toch wel heel erg tevreden met het ontwerp zover.
Nu nog eens zien om er `n mooie bijpassende bracing bij te maken.
Bijlagen
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » wo 06 feb 2008, 22:50
Oeps, nu begrijp ik pas je bedenkingen over de constructie van de baffle voor de mid. Hoe ga je dat oplossen? Dit gaat veel kleuring aan de backwave geven.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 06 feb 2008, 22:53
jeroen_d schreef: Oeps, nu begrijp ik pas je bedenkingen over de constructie van de baffle voor de mid. Hoe ga je dat oplossen? Dit gaat veel kleuring aan de backwave geven.
Zoveel mogelijk uitfresen
Zo als die nu geschetst staat gaat het zeker niet worden.Probeer de baffle ter plaatse onder 45 graden open te fresen.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » wo 06 feb 2008, 22:58
Ja en de bovenste helft van dat dikke gedeelte rond de middentoner kun je ook weglaten. Dat scheelt al enorm, je creëert dan geen pijp of waveguide meer.
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 06 feb 2008, 23:01
Ik zal Lepain eens vragen of hij het een en ander wil uitwerken.
Denk dat ik dan zo`n beetje uitkom op hoe jouw baffle er aan de achterkant uit ziet
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088 Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:
Bericht
door Martijn M » wo 06 feb 2008, 23:08
Ik zou het dikke baffle precies langs de rand van het dunne en smalle midhoogbaffle in zijn geheel weg halen rond de mid. Frontaal zie je daar niets van.
GeertM2
Berichten: 557 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Bericht
door GeertM2 » wo 06 feb 2008, 23:10
Wauw, ik vind hem er gaaf uitzien! Het lijkt wel een contrabas!
CarloPJB
Berichten: 1786 Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland
Bericht
door CarloPJB » wo 06 feb 2008, 23:12
GeertM2 schreef: Wauw, ik vind hem er gaaf uitzien! Het lijkt wel een contrabas!
Dank je.
Daar had ik zelf ook al eens `n vergelijk mee getrokken
Het is haast jammer dat die zo niet blijft staan.Er zal nog iets van `n voet onder moeten
GeertM2
Berichten: 557 Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:
Bericht
door GeertM2 » wo 06 feb 2008, 23:34
CarloPJB schreef: Er zal nog iets van `n voet onder moeten
Jah, anders moet je ze steeds rechtop houden, is ook zo lastig!
DIY_Freak
Berichten: 806 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen
Bericht
door DIY_Freak » do 07 feb 2008, 7:17
Los van de techniek (achterzijde), het ontwerp oogt fantastisch!
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088 Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:
Bericht
door Martijn M » do 07 feb 2008, 10:14
DIY_Freak schreef: Los van de techniek (achterzijde), het ontwerp oogt fantastisch!
Helemaal mee eens!
lepain
Berichten: 587 Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:
rho
Berichten: 4766 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België
Bericht
door rho » za 09 feb 2008, 19:26
Zou een steun uit plexiglas geen mogelijkheid zijn? (gaat wel duur worden vrees ik.)
richard
Berichten: 11061 Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp
Bericht
door richard » za 09 feb 2008, 22:43
Best een mooi ontwerp maar ben je niet bang dat het een klankmatig nadeel is dat het akoestisch centrum van de woofers relatief ver achter de centra van de tweeter en middentoner liggen?
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » za 09 feb 2008, 22:52
Hoeft ie niet bang voor te zijn. Dat is maar een paar cm en dat doet niet ter zake op 250Hz of zo.
DIY_Freak
Berichten: 806 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen
Bericht
door DIY_Freak » zo 10 feb 2008, 23:08
Dat is een serieuze hoorn aan de achterzijde. Kun je niet gewoon zoveel mogelijk materiaal weghalen? Als er nog teveel dikte tussen de mid en woofer overblijft kun je evt wat dempingsmateriaal aanbrengen.