Arta of Speakerworkshop

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie

Welk pakket heeft de voorkeur ??

Arta
5
100%
Speakerworkshop
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 5

mischa72
Contacteer:

Arta of Speakerworkshop

Bericht door mischa72 »

Hallo,

Wie heeft beide pakketten gebruikt en voor-nadelen van het ene ten opzichte van het andere pakket aangeven? Beide pakketten zijn volgens mij freeware (behalve Arta Pro), dus zeer aantrekkelijk.

Als ik mij niet vergis gebruikt Arta een andere meetbox dan Speakerworkshop of vergis ik me wel?

Groeten,
Mischa
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Voor meten verdient ARTA wat mij betreft sterk de voorkeur. De freeware versie is trouwens beperkt, ik zou niet moeilijk doen over de aanschaf prijs.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ik dacht dat de freewareversie alleen niet kon opslaan. Zijn er nog meer beperkingen?

Mischa
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Beetje typische vraag, want met speakerwrkshop kan je ook filters simuleren, dat kan ARTA helemaal niet.

Hangt dus er vanaf wat je er mee wilt doen.

Gaat het enkel PUUR om meten, zeker weten ARTA, daar kun je veel en veel meer mee.

Freeware kan je ook prima opslaan. Punt is dat je wel de fase aanmoeten zetten en dan moet exporteren. Dan vraag het programma of je in .frd wilt opslaan.
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Idd Speakerworkshop is een totaalpakket. Oorspronkelijk opgezet om te simuleren. Later is daar de meetfunctionaliteit bij gekomen. Het kost ook nogal de nodige tijd en moeite om het te kunnen hanteren.

Arta is alleen bedoeld om te meten en juist daar erg goed in. Alle functionaliteit is daar op gericht.
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Als ik het goed begrijp kun je als beginner het beste met Arta aan de slag en voor speakerdesign een ander pakket gebruiken?

Mischa
ovni

Bericht door ovni »

Speakerworkshop kun je gewoon met de frd en zma files laden. TS van de units toevoegen en simuleren maar.

Dat werkt prima, gratis en snel. Kun je dus gewoon naast Arta gebruiken lijkt mij.

NB ik betrek mijn frd & zma files nog steeds van een aardige collega met clio setje. Dus over verschil in functionaliteit van die 2 kan ik geen uitspraak doen.
Plaats reactie