Dit waarschijnlijk niet iets des echte luidsprekerbouwers, maar wie weet kan iemand me tips geven.
Zo'n 25 jaar geleden heb ik een wandmeubel gemaakt van 3 cm dik grenehout. Van dit hout heb ik nog wat stukken over, te weten:
1- 2 stukken van 241 cm lang en 26 cm diep
2- 2 stukken van 110.5 cm lang en 29 cm diep
3- 12 stukken van 46.5 cm lang en 29 cm diep
Het zijn van origine 2 staanders, 2 legplanken en 12 kline legplankjes.
Omdat ik hier niets meer mee doe dacht ik hier wel kasten van te kunnen bouwen. Van de kleine legplankjes zou ik mogelijk aardige kleine kasten kunnen maken.
Heeft iemand tips wat hiermee zou kunnen. Ik heb verder geen kennis of ervaring hiermee, maar velen van jullie wel, dus wie heeft suggesties?
Groet,
Rein.
wat is hier mogelijk mee?
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Ha die Rein, welkom hier!
die maten zijn nogal gangbaar zeg maar, ik denk dat er heeeel veel ontwerpen zijn die je daarmee zou kunnen maken.
wat zijn je verdere wensen? hoeveel mag t kosten? wat voor muziek hoor je graag?
als je alvast wat inspiratie op wil doen, kijk dan eens op www.speakerenco.nl of www.humblehomemadehifi.com of www.speakerland.nl
die maten zijn nogal gangbaar zeg maar, ik denk dat er heeeel veel ontwerpen zijn die je daarmee zou kunnen maken.
wat zijn je verdere wensen? hoeveel mag t kosten? wat voor muziek hoor je graag?
als je alvast wat inspiratie op wil doen, kijk dan eens op www.speakerenco.nl of www.humblehomemadehifi.com of www.speakerland.nl
Mijn muzieksmaak is tegenwoordig wat rustiger geworden, blues, JoniMitvchel, de laatste cd's van Bruce Springsteen, steeds meer lp's veelal oudjes. Gisteren nog naar Sade zitten luisteren.
Van Deep Purple cs langzaam maar zeker naar wat rustiger muziek.
Ik heb nu Totem Rainmakers staan en wil eens kijken wat er verder kan. Budget, niet over nagedacht. Al eens eerder gedacht okm de HATT MK III te maken, is er toen niet van gekomen, maar ik heb nu het hout over.
In het verleden van B&W 804 Matrix over gestapt op de Totems, omdat ik minder een basbeest ben geworden, helderheid is belangrijker geworden. Een bassnaar moet ik horen aanslaan en niet als een boem.
Helpt dit?
Van Deep Purple cs langzaam maar zeker naar wat rustiger muziek.
Ik heb nu Totem Rainmakers staan en wil eens kijken wat er verder kan. Budget, niet over nagedacht. Al eens eerder gedacht okm de HATT MK III te maken, is er toen niet van gekomen, maar ik heb nu het hout over.
In het verleden van B&W 804 Matrix over gestapt op de Totems, omdat ik minder een basbeest ben geworden, helderheid is belangrijker geworden. Een bassnaar moet ik horen aanslaan en niet als een boem.
Helpt dit?
Wel eens aan een "single driver" ontwerp gedacht.
Ik luister zelf ook veel naar dat soort muziek over een "gevouwen voigt pipe"-ontwerp met Fostex FE103E / FE107E drivertjes. Er zijn ook soortgelijke ontwerpen met grotere drivers.
Kijk eens op http://melhuish.org/audio/index.html om ideeën op te doen...
Of op http://www3.ocn.ne.jp/%7Ehanbei/eng-links.html ........
Zoek ze...
!! Joni Forever !!

Ik luister zelf ook veel naar dat soort muziek over een "gevouwen voigt pipe"-ontwerp met Fostex FE103E / FE107E drivertjes. Er zijn ook soortgelijke ontwerpen met grotere drivers.
Kijk eens op http://melhuish.org/audio/index.html om ideeën op te doen...
Of op http://www3.ocn.ne.jp/%7Ehanbei/eng-links.html ........
Zoek ze...
!! Joni Forever !!
ander iee
Mijn huidge set heb ik ooit opgebouwd nadat ik had geluisterd naar een set met een Unison Unico versterker en Epos luidsprekers. Dat vond ik zo mooi. Tijdens het luisteren werd er een subwoofer toegevoegd, dat was nog mooier. Misschien dat ik zelf ook zoiets kan maken. Is dit misschien een beter idee en wat is dan aan te bevelen?
Overigens, ik heb wat zitten kijken op de verschillende sites, maar hoe ik nu tot een keuze voor een zelfbouwproject moet komen vind ik heel lastig. Mogelijk dat jullie praktische voorstellen hebben?
Zonder echt vergelijkingsmateriaal te hebben denk ik dat het beter is te varen op ervaringen van anderen.
Rein.
Overigens, ik heb wat zitten kijken op de verschillende sites, maar hoe ik nu tot een keuze voor een zelfbouwproject moet komen vind ik heel lastig. Mogelijk dat jullie praktische voorstellen hebben?
Zonder echt vergelijkingsmateriaal te hebben denk ik dat het beter is te varen op ervaringen van anderen.
Rein.
