Ik ben aan het rondneuzen voor een DAC achter mijn CD speler (Marantz CD67-SE)
Omdat de speler al best goed klinkt, wil ik er nog niet teveel geld aan uitgeven, en dan kom ik al snel bij zelfbouw. Aangezien ik een redelijke leek ben (al heb ik MTS Elektro gedaan) ben ik opzoek gegaan naar zelfbouw-kitjes.
Ik kwam via DHTRob op de site van Scott Nixon http://www.scott-nixon.com/dac.htm
Ik wil graag de DAC Kit bestellen met alle onderdelen ($95) en dan zelf in elkaar zetten. Omgerekend naar euros is het iets van 65,- exclusief voeding.
Heeft iemand ervaring met deze dac ?
DAC -> Scot Nixon DAC
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Je kan ook de Marantz modificeren. Met een losse DAC zit je veelal vast aan SPDIF, waar je ook niet vrolijk van wordt.
Er zijn hier genoeg topics te vinden over modificaties. Linkje naar de servicemanual.
Er zijn hier genoeg topics te vinden over modificaties. Linkje naar de servicemanual.
Mijn eigen CD67 is ook al niet helemaal standaard meer hoor 
Daar gaat het niet om, ik wil graag een andere CD speler, en toen kwam ik op het idee om eens te gaan kijken naar DACs.
Heb ook nog even verder gekeken, de DACs van DDDACC.de van Doede, zien er ook GOED uit. Wel weer stukken duurder, maar als ik eenmaal zoiets als dat heb staan, ik een goed loopwerk kan uitzoeken.
Dit dus allemaal ipv een nieuwe CD speler.
Daar gaat het niet om, ik wil graag een andere CD speler, en toen kwam ik op het idee om eens te gaan kijken naar DACs.
Heb ook nog even verder gekeken, de DACs van DDDACC.de van Doede, zien er ook GOED uit. Wel weer stukken duurder, maar als ik eenmaal zoiets als dat heb staan, ik een goed loopwerk kan uitzoeken.
Dit dus allemaal ipv een nieuwe CD speler.
ok, ik volg je excersitie vol interesse
ik ben benieuwd of een dergelijke goedkope dac al beter af bent.
www.twistedpearaudio.com
hier staat ook een leuke dac, is wel iets duurder
www.twistedpearaudio.com
hier staat ook een leuke dac, is wel iets duurder
