DAC -> Scot Nixon DAC

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
snooy47
Berichten: 73
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 19:20

DAC -> Scot Nixon DAC

Bericht door snooy47 »

Ik ben aan het rondneuzen voor een DAC achter mijn CD speler (Marantz CD67-SE)

Omdat de speler al best goed klinkt, wil ik er nog niet teveel geld aan uitgeven, en dan kom ik al snel bij zelfbouw. Aangezien ik een redelijke leek ben (al heb ik MTS Elektro gedaan) ben ik opzoek gegaan naar zelfbouw-kitjes.

Ik kwam via DHTRob op de site van Scott Nixon http://www.scott-nixon.com/dac.htm

Ik wil graag de DAC Kit bestellen met alle onderdelen ($95) en dan zelf in elkaar zetten. Omgerekend naar euros is het iets van 65,- exclusief voeding.

Heeft iemand ervaring met deze dac ?
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Je kan ook de Marantz modificeren. Met een losse DAC zit je veelal vast aan SPDIF, waar je ook niet vrolijk van wordt.

Er zijn hier genoeg topics te vinden over modificaties. Linkje naar de servicemanual.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Er staat op diyaudio.com een 'vrij' lange tread over de cd67 en modificaties

Je bent overigens welkom om hier een gemodificeerde cd 67 te beluisteren..
snooy47
Berichten: 73
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 19:20

Bericht door snooy47 »

Mijn eigen CD67 is ook al niet helemaal standaard meer hoor ;)

Daar gaat het niet om, ik wil graag een andere CD speler, en toen kwam ik op het idee om eens te gaan kijken naar DACs.

Heb ook nog even verder gekeken, de DACs van DDDACC.de van Doede, zien er ook GOED uit. Wel weer stukken duurder, maar als ik eenmaal zoiets als dat heb staan, ik een goed loopwerk kan uitzoeken.

Dit dus allemaal ipv een nieuwe CD speler.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

ok, ik volg je excersitie vol interesse :wink: ik ben benieuwd of een dergelijke goedkope dac al beter af bent.

www.twistedpearaudio.com

hier staat ook een leuke dac, is wel iets duurder :roll:
Plaats reactie