Wat gebruiken julie om de woofer luchtdicht te maken.

't Houtwormen forum. Ook voor metaal, poly, en andere materialen.
Hier gaat t over de technieken, niet de tools zelf

Moderator: Beheerdersteam

richard

Bericht door richard »

Jasper schreef:
Hoe denken jullie eigenlijk over de luchtdichtheid van de schroefgaten? Ik doel nu op die moertjes die je aan de achterkant van het hout erin slaat. Of is het overdreven om hier zorgen over te maken?
Zoals in een ander topic al aangegeven mag de kist niet 100% luchtdicht zijn. Er moet lucht in en uit de kist kunnen lekken om atmosferische luchtdrukverschillen te compenseren. De een doet dat door een klein gaatje in een gesloten kist te boren, de ander vertrouwd op luchtlekjes in de constructie of op de luchtdoorlatendheid van de woofer.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

richard schreef:
Jasper schreef:
Hoe denken jullie eigenlijk over de luchtdichtheid van de schroefgaten? Ik doel nu op die moertjes die je aan de achterkant van het hout erin slaat. Of is het overdreven om hier zorgen over te maken?
Zoals in een ander topic al aangegeven mag de kist niet 100% luchtdicht zijn. Er moet lucht in en uit de kist kunnen lekken om atmosferische luchtdrukverschillen te compenseren. De een doet dat door een klein gaatje in een gesloten kist te boren, de ander vertrouwd op luchtlekjes in de constructie of op de luchtdoorlatendheid van de woofer.
zoals in dat topic ook aangegeven zijn er ook mensen die dat niet vinden :roll:
Sus

Bericht door Sus »

Met of zonder gaatje is dat niet meetbaar?
Ik dacht dat gesloten kasten ook echt gesloten moesten zijn, ik heb in ieder geval alle hoeken aan de binnenkant gekit.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Moet ook, tenzij je bang bent dat je subwoofer uit elkaar klapt door een heel klein beetje pietsie druk verschil :roll: :wink:
Plaats reactie