[ANIMO] Workshop meten en simuleren - MELDEN AUB!!!
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Marp,
Dat was mijn idee ook. Ik dacht dat men dat wel begreep.
Uiteraard gaat het om de voorkeursplaats, maar als men de andere ook prima vindt, moet hij/zij dat ook even noemen.
De meesten hebben dat tot nu toe nog gedaan geloof ik (en ik heb mensen die bij beiden kunnen, ook bij beiden gezet)
Als het voor sommigen niet duidelijk was, meldt dat dan graag even.
Dat was mijn idee ook. Ik dacht dat men dat wel begreep.
Uiteraard gaat het om de voorkeursplaats, maar als men de andere ook prima vindt, moet hij/zij dat ook even noemen.
De meesten hebben dat tot nu toe nog gedaan geloof ik (en ik heb mensen die bij beiden kunnen, ook bij beiden gezet)
Als het voor sommigen niet duidelijk was, meldt dat dan graag even.
Ik vind het begrijpelijk dat iemand voor zijn werk betaald wil worden,willen we tenslotte allemaal.Aan de andere kant zijn er altijd mensen die de aanschafprijs te hoog vinden en het programma dan op een andere manier gebruiken(demo mode b.v.) of het op een minder legale manier doen ,waardoor de ontwerper helemaal niets krijgt.En 10 keer minder is bij mij nog steeds meer als 10 keer niets.Maar als er al contact geweest is..[]Pjotr (in 'M-audio Delta 66 en Hobbybox') schreef:
Het is behoorlijk professioneel, geschreven door een hoogleraar elektrotechniek op de universiteit van Split. Oorspronkelijk voor eigen gebruik en studiedoeleinden. Hij heeft het op een gegeven moment gratis op internet gezet maar kreeg toen al snel problemen met commercïele aanbieders. De prijs die hij er momenteel voor vraagt is het minimum en stelt hem in staat om het door te blijven ontwikkelen en ook anderen daarvoor in te schakelen.
Hoi, ik heb het topic net globaal doorgelezen. Mijn excuses dat ik me hier zo laat in meng. Maar ik zou graag meedoen, en ik ben heel makkelijk.
Rijswijk en Eindhoven zijn beiden prima, en de datum maakt mij ook niet uit. Ik kan een laptop meenemen, daar staat nu nog geen software op. Maar ik heb wel een meetsetje. Dus ik denk dat ik het tegen die tijd wel werkend kan krijgen.
Rijswijk en Eindhoven zijn beiden prima, en de datum maakt mij ook niet uit. Ik kan een laptop meenemen, daar staat nu nog geen software op. Maar ik heb wel een meetsetje. Dus ik denk dat ik het tegen die tijd wel werkend kan krijgen.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Dus weer een update:
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- mischa72
- Geus
- lepain
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
Beiden niet/Breda
- Marp
Aantal mensen: 14
Dit is nog steeds niet het aantal wat we eerst hadden, waar is de rest ??
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- mischa72
- Geus
- lepain
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
Beiden niet/Breda
- Marp
Aantal mensen: 14
Dit is nog steeds niet het aantal wat we eerst hadden, waar is de rest ??
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Ik geef de voorkeur aan Eindhoven. Al heb ik geen idee hoe lang zoiets ongeveer duurt. Ik weet ook niet of het te combineren is met de luisterdag of dat het daarvoor toch teveel materie is. Ik heb al van een paar mensen gehoord dat de luisterdag erg gezellig en leerzaam is, maar dat dacht ik ook van de HobbyHifi dag in Gelsenkirchen. Ik geloof dat ik er een uurtje ben geweest en ook nog een bon voor te hard rijden
.l Echt een dag weggegooid.
Welja, ik ga het gebeuren open-minded tegenmoet. Ik heb al een paar vriendelijke personen hier op het forum in levende lijve mogen ontmoeten, dus ik zie hoopvol uit naar Breda 2008.
Kort samengevat geef ik voor de Meetworkshop de voorkeur aan Eindhoven, of (als het te combineren is en niet te druk wordt) Breda. Ik verwacht echter dat zoiets er niet op een dag zomaar bij kan.
Groeten,
Mischa
Welja, ik ga het gebeuren open-minded tegenmoet. Ik heb al een paar vriendelijke personen hier op het forum in levende lijve mogen ontmoeten, dus ik zie hoopvol uit naar Breda 2008.
Kort samengevat geef ik voor de Meetworkshop de voorkeur aan Eindhoven, of (als het te combineren is en niet te druk wordt) Breda. Ik verwacht echter dat zoiets er niet op een dag zomaar bij kan.
Groeten,
Mischa
Laatst gewijzigd door mischa72 op wo 23 jan 2008, 6:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Rijswijk valt dan af ? 
Want dat vond je eerst ook best
Dus weer een update:
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
Beiden niet/Breda
- Marp
- mischa72
Aantal mensen: 15
Dit is nog steeds niet het aantal wat we eerst hadden, waar is de rest ??
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Trouwens, hoeveel laptops zijn er nu bij elkaar, een stuk of 8 ofzo ?
Want dat vond je eerst ook best
Dus weer een update:
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
Beiden niet/Breda
- Marp
- mischa72
Aantal mensen: 15
Dit is nog steeds niet het aantal wat we eerst hadden, waar is de rest ??
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Trouwens, hoeveel laptops zijn er nu bij elkaar, een stuk of 8 ofzo ?
Laatst gewijzigd door b_force op wo 23 jan 2008, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Nou dat hoeft ook niet 
Ik ben even een 2e inventarisatie aan het doen, als een soort van backup om iedereen tegemoet te komen.
Dus nog eentje, heb je een laptop en kan je die meenemen, meldt dat dan ook even aub
Als ik snel tel kom ik zeker op iets van 9 a 10, dat is mooi.
Dat maakt de mogelijkheden nmlk flink groter.
Ik ben even een 2e inventarisatie aan het doen, als een soort van backup om iedereen tegemoet te komen.
Dus nog eentje, heb je een laptop en kan je die meenemen, meldt dat dan ook even aub
Als ik snel tel kom ik zeker op iets van 9 a 10, dat is mooi.
Dat maakt de mogelijkheden nmlk flink groter.
Laatst gewijzigd door b_force op wo 23 jan 2008, 0:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Update:
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
- dre
- Wijx
- doppedoos
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
Beiden niet/Breda
- Marp
- mischa72
- Wowly
Aantal mensen: 18
Dit is nog steeds niet het aantal wat we eerst hadden, waar is de rest ??
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, Breda iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Doppedoos, ook toegevoegd
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
- dre
- Wijx
- doppedoos
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
Beiden niet/Breda
- Marp
- mischa72
- Wowly
Aantal mensen: 18
Dit is nog steeds niet het aantal wat we eerst hadden, waar is de rest ??
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, Breda iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Doppedoos, ook toegevoegd
Laatst gewijzigd door b_force op zo 27 jan 2008, 15:33, 3 keer totaal gewijzigd.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Uiteraard kan Breda ook, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
En de hele opzet is dus ongeveer jou idee Jan.
Ik doe er dan nog een inleiding bij voor de echt beginnende (wat je nodig hebt etc etc) en nog een stuk over filter bij om met de gemeten waardes ook daadwerkelijk aan de slag te kunnen.
Voor de rest handige tips om juist tot een goed filter te komen
En de hele opzet is dus ongeveer jou idee Jan.
Ik doe er dan nog een inleiding bij voor de echt beginnende (wat je nodig hebt etc etc) en nog een stuk over filter bij om met de gemeten waardes ook daadwerkelijk aan de slag te kunnen.
Voor de rest handige tips om juist tot een goed filter te komen
- Rademakers
- Berichten: 199
- Lid geworden op: wo 24 nov 2004, 1:57
- Locatie: Rotterdam
Juist, ik denk dat deze workshop een handleiding zou moeten vormen om mensen over de drempel heen te zetten om er al eens aan te beginnen. Mij gaat het daar trouwens ook om. Ik wil overigens een calibratiefile laten maken voor bij mijn nog zelf te bouwen meetmicrofoon. Zijn er mensen hier die dat kunnen? Ik vond het op het moment van de powerbuy net teveel geld, omdat ik niet wist of ik er echt mee verder wilde gaan.b_force schreef:Uiteraard kan Breda ook, ik dacht dat dat wel duidelijk was.
En de hele opzet is dus ongeveer jou idee Jan.
Ik doe er dan nog een inleiding bij voor de echt beginnende (wat je nodig hebt etc etc) en nog een stuk over filter bij om met de gemeten waardes ook daadwerkelijk aan de slag te kunnen.
Voor de rest handige tips om juist tot een goed filter te komen
Je moet het toch leren door te doen. Ik dacht altijd dat je een perfect dode ruimte nodig had voor dit soort metingen, maar een achtertuin op een stille zondag (zie metingen Ed) doet het natuurlijk ook voortreffelijk. Ik vraag me alleen een beetje af hoe groot die ruimte dan zou moeten zijn om geen hinderlijke reflecties te hebben.
Ik denk dat de meesten wel weten dat een spoel in serie een laagdoorlaat vormt en een condensator in serie een hoogdoorlaat, maar wat je nu ongeveer moet doen om bepaalde vreemde schommelingen in je frequentiespectrum of fasedriagram weg te werken is natuurlijk heel andere koek. Ik hoop daar ook iets van terug te vinden in de workshop.
Ik ben overigens nog niet in het bezit van meetapparatuur, heb volgens mij wel de gewenste software gevonden. Een bouwomschrijving van een meetmicrofoon op basis van een Panasonic kapsel heb ik wel gevonden.
Groeten,
Mischa
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
nee, was wat aan het verbeteren 
@ Rademakers, ik voeg je bij de volgende update toe.
@Misha.
Ik wil het dus zo ongeveer doen als je het zelf beschrijft.
Geen diepe achtergrond informatie, geen afleidingen, gewoon simpel uitleggen wat je moet doen.
De mensen die er meer van willen weten, kunnen zelf dieper gaan.
Overigens wil ik mijn eigen mic laten calibreren, als dat eenmaal gedaan is, kan je daarmee weer andere kalibreren, aangezien je dan een referentie hebt.
Hoewel dit eigenlijk niet echt de goede methode is (meet fouten neem je nmlk weer mee)
@ Rademakers, ik voeg je bij de volgende update toe.
@Misha.
Ik wil het dus zo ongeveer doen als je het zelf beschrijft.
Geen diepe achtergrond informatie, geen afleidingen, gewoon simpel uitleggen wat je moet doen.
De mensen die er meer van willen weten, kunnen zelf dieper gaan.
Overigens wil ik mijn eigen mic laten calibreren, als dat eenmaal gedaan is, kan je daarmee weer andere kalibreren, aangezien je dan een referentie hebt.
Hoewel dit eigenlijk niet echt de goede methode is (meet fouten neem je nmlk weer mee)
-
Sebastiaan
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 mar 2006, 10:25
- Locatie: Amsterdam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Update:
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
- dre
- Wijx
- doppedoos
- Bas R
- Rademakers
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
- Rademakers
Beiden niet/Breda
- Marp
- mischa72
- Wowly
Aantal mensen: 20
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, Breda iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Mmmmhh, gaat behoorlijk gelijk op, ziet er bijna naar uit om 2 workshops te houden

--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa
- Geus
- lepain
- cve
- dre
- Wijx
- doppedoos
- Bas R
- Rademakers
Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M
- mischa72
- Geus
- lepain
- wol5455
- Rademakers
Beiden niet/Breda
- Marp
- mischa72
- Wowly
Aantal mensen: 20
En nogmaals herhalen.
1- Rijswijk, Eindhoven, Breda iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Mmmmhh, gaat behoorlijk gelijk op, ziet er bijna naar uit om 2 workshops te houden

