Philips AD12100/M8 Breedbanders

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
sevenup

Philips AD12100/M8 Breedbanders

Bericht door sevenup »

Hallo,

Ik kan voor een zacht prijsje een paartje goede Philips AD12100/M8 12" breedbanders kopen.

Iemand een leuk idee wat er mee te maken? Ik heb zelf een Single Ended EL84 buizenversterkertje waar ze aan zouden moeten.

Misschien een Open Baffle? Wat voor maat voor de baffle zou ik dan moeten nemen?
mischa72
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Leuk, ik ben benieuwd wat je ermee gaat doen :D . Ik heb namelijk nog een setje in de HP uitvoering liggen van deze speakers.

Mijn setje komt uit een PA-speaker voor spraak, in het hoog ondersteund door een Monacor hoorntweeter.

Groeten,
Mischa
weidok

Bericht door weidok »

Nijn

Bericht door Nijn »

Hoi Sevenup,

Ik heb de M4 variant - geloof dezelfde frequentiecurve. Ik heb ze hier tijdelijk in een open baffle gehad en moet zeggen dat dat beter klonk dan verwacht. Bafflegrootte was een toevallig aanwezige plaat, maar naderhand heb ik er nog een tweetal actieve filtertjes bijgemaakt - waarvan ik helaas geen schema meer heb :(

Het is dat ze nogal veel ruimte innamen, maar anders had ik ze nog verder getweakt (en een fatsoenlijke kast gebouwd). Mijn idee was om een ontwerp uit de HH of Klang&Ton met een ciare fullranger na te maken.

Succes!
Martin
weidok

Re: Philips AD12100/M8 Breedbanders

Bericht door weidok »

sevenup schreef:
Hallo,

Ik kan voor een zacht prijsje een paartje goede Philips AD12100/M8 12" breedbanders kopen.

Iemand een leuk idee wat er mee te maken? Ik heb zelf een Single Ended EL84 buizenversterkertje waar ze aan zouden moeten.

Misschien een Open Baffle? Wat voor maat voor de baffle zou ik dan moeten nemen?
Gewoon op een plank van 40 x 120 schroeven... speaker
70 a 80 cm vanaf de vloer aan beide kanten vleugels van karton
(50 cm !!) aanbrengen.. en op gehoor de vleugels kleiner maken..
hangt een beetje van de akeostiek en je smaak af dus..
sevenup

Bericht door sevenup »

Helaas, gaat niet door :cry:

Kan een slotje op
Plaats reactie