Nieuwe speakers voor de glijbaan.
Moderator: Beheerdersteam
- kevincejanssen
Nieuwe speakers voor de glijbaan.
Ik heb een tijdje terug 2 glijbaantjes gemaakt met 15 inch speakers er in. dit is het topic waar in ik ze maak. Deze zijn van conrad en waren alleen bedoelt zodat ik even speakers had tijdens het bouwen en het testen. Maar nu ben ik op zoek naar betere speakers. Wie weet er een leuk model voor in mijn kast max 100 per speaker.
- kevincejanssen
Hoeveel mogen ze kosten? Moeten ze mooi klinken of een hoog rendement hebben?
Kijk hier maar eens rond
Kijk hier maar eens rond
- audiomanics
- Contacteer:
Wat voor versterker gebruik je? Als deze een laag vermogen heeft heeft het niet zoveel nut om zwaardere units te kopen. Door clipping gaan alle units kapot. Denk dat dat het grootste probleem is op dit moment.
Misschien is deze wat: http://www.conrad.nl/goto/?product=360640
Heb je alleen wel wat vermogen nodig. Om ze fatsoenlijk aan te sturen zeker wel 2x500W in 8 Ohm.
Misschien is deze wat: http://www.conrad.nl/goto/?product=360640
Heb je alleen wel wat vermogen nodig. Om ze fatsoenlijk aan te sturen zeker wel 2x500W in 8 Ohm.
- kevincejanssen
- kevincejanssen
Re: Nieuwe speakers voor de glijbaan.
Die centen zou ik mooi op de bank laten staan en voorlopig lekker doorspelen met je huidige woofers. Laat je niet gek maken door opmerkingen over slechte kwaliteit of snel stuk. Als je de huidige woofers hebt opgeblazen kun je altijd nog je geld uitgeven.kevincejanssen schreef:Maar nu ben ik op zoek naar betere speakers. Wie weet er een leuk model voor in mijn kast max 100 per speaker.
De kwaliteit die je koopt voor €100,-- is waarschijnlijk nauwelijks beter dan wat je nu hebt. Om echt betere PA woofers te krijgen moet je doorgaans wel wat meer uitgeven. Een gitaarspeaker is waarschijnlijk niet geschikt voor je doel; die hebben heel andere parameters en zijn bedoeld voor de weergave van gitaar (met bijbehorende kleuring).
- kevincejanssen
Ik bedoel qua aandrijving en qua constructie maar verder absoluut niets mis mee hoor. Trouwens die conrad speakertjes klinken nog best aardig als je er maar niet te veel van verwacht. Ik heb 2 stuks van 10" in een 60 liter kistje gezet met 2 piezo's erop voor de team-radio van de voetbalclub. Tevens kunnen die conrad dingetjes nog aardig wat huftering hebben hoor. Je moet er geen 1000watt op zetten alleen 
- kevincejanssen