voorstel voor een nieuwe header
Moderator: Beheerdersteam
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
voorstel voor een nieuwe header
het gebeurd de laatste tijd regelmatig dat er "hardop nagedacht" wordt over aanstaande projecten op het forum. nu verschijnen de topics hierover soms op de plaatsen waar ze eigenlijk niet echt horen, een beetje bij gebrek aan beter. zie bijvoorbeeld mijn tri-excel topic, de golf van ideeen voor de nautilus kasten en het continu van naam veranderende topic van marcus.
is het een idee om ergens een "in ontwikkeling" header te maken waar het voorbereidende nadenkwerk en brainstormresultaat uit de doeken gedaan kan worden? dat scheelt een en ander aan vermenging...
is het een idee om ergens een "in ontwikkeling" header te maken waar het voorbereidende nadenkwerk en brainstormresultaat uit de doeken gedaan kan worden? dat scheelt een en ander aan vermenging...
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Volgens mij gebeurt het meeste nadenkwerk gewoon in http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewforum.php?f=3 ... Waarom nog een kopje dan?
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Inderdaad. De nautilus past wat mij betreft prima in "Kasten bouwen", en aanstaande projecten als de tri-excel zouden gewoon in "Algemeen Luidspreker Zelfbouw" kunnen starten. Komt er eenmaal iets uitrollen, dan kan zo'n topic altijd nog verplaatst worden.
Mooier is natuurlijk om na afloop in "Showcase" een nieuw topic aan te maken, met daarin voornamelijk het eindresultaat en desgewenst als aanvulling een samenvatting van de verschillende bouwfasen. Voor de totstandkoming kan gewoon verwezen worden naar het eerdere topic. Op die manier blijft "Showcase" ook echt een showplaats.
--
Ps: het is inderdaad wel prettiger als topics aan hun titel herkenbaar blijven en er niet telkens nieuwe topics opduiken die achteraf oude blijken te zijn.
Mooier is natuurlijk om na afloop in "Showcase" een nieuw topic aan te maken, met daarin voornamelijk het eindresultaat en desgewenst als aanvulling een samenvatting van de verschillende bouwfasen. Voor de totstandkoming kan gewoon verwezen worden naar het eerdere topic. Op die manier blijft "Showcase" ook echt een showplaats.
--
Ps: het is inderdaad wel prettiger als topics aan hun titel herkenbaar blijven en er niet telkens nieuwe topics opduiken die achteraf oude blijken te zijn.
-
SpikyTim
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 11:41
- Locatie: Meeuwen
Misschien een idee om een showcase header te houden en om er een showcase comments header bij te maken.
Het comments gedeelte is voor alle commentaren. En het showcase gedeelte blijt overzichtelijk en proper omdat enkel de starter van dit topic hier aanpassingen doet.
Een ander forum dat ik ken past dit toe. En als iedereen dit respecteerd werkt dit goed. Als dit niet gerespecteerd word heeft het geen nut natuurlijk.
Het comments gedeelte is voor alle commentaren. En het showcase gedeelte blijt overzichtelijk en proper omdat enkel de starter van dit topic hier aanpassingen doet.
Een ander forum dat ik ken past dit toe. En als iedereen dit respecteerd werkt dit goed. Als dit niet gerespecteerd word heeft het geen nut natuurlijk.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Op de achtergrond ben ik voorzichtig begonnen om wat programmeerwerk op te pakken wat al jaren in de pen zat, en voor dat doel bent ik tevens een testwebsite aan het inrichten. Hierin verwerk ik iedeeën die in me opkomen en waar ik misschien later nog aan toe zou kunnen komen. Interesse wil ik pas peilen als ik zover ben, want zoals bij sommigen bekend is kan het bij mij aardig lang duren. Echter, omdat ook ik de Showcase nogal rommelig vond, was een van mijn ideeën om er een aanvulling voor te maken. Maar dan wel een die overzichtelijkheid biedt, vrij van discussie is, en noodgedwongen aantrekkelijk moet blijven om doorheen te bladeren!
Voorlopig begin ik nog nergens aan omdat ik eerst de oudere plannen nog wat gestalte wil geven, dus liever was ik er pas over begonnen als ik daadwerkelijk zover ben. Het kan echter zijn dat dit een reorganisatie van het Showcase-gedeelte overbodig maakt, en intussen heeft ook Asterduc een leuk topic geopend wat hier mooi bij aansluit, dus bij deze: mijn idee over een aanvulling.
Ps: let niet op het menu, de indeling, layout enz. Klopt allemaal niets van, maar het is ook maar een testsite in opbouw.
Voorlopig begin ik nog nergens aan omdat ik eerst de oudere plannen nog wat gestalte wil geven, dus liever was ik er pas over begonnen als ik daadwerkelijk zover ben. Het kan echter zijn dat dit een reorganisatie van het Showcase-gedeelte overbodig maakt, en intussen heeft ook Asterduc een leuk topic geopend wat hier mooi bij aansluit, dus bij deze: mijn idee over een aanvulling.
Ps: let niet op het menu, de indeling, layout enz. Klopt allemaal niets van, maar het is ook maar een testsite in opbouw.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Bedankt Jan. Brrr, terug in de ICT... en dan te bedenken dat ik een afkeer van computers en internet heb. Behalve ikzelf gelooft niemand dat, maar het is heus waar. 
Maar waar het voornamelijk om ging: een showbox op de frontpage waar forumleden hun afgewerkte projecten kunnen tonen, en waaruit medeforummers/bezoekers d.m.v. een beoordelingssysteem o.i.d. een project van de maand (en/of natuurlijk jaar) kunnen selecteren. Ondermeer een foto met onderschrift, alsmede een uitnodiging in een sidebar om te stemmen, kan eventueel automatisch op de startpagina worden geplaatst, zodat deze pagina ook na een 1e bezoek aantrekkelijk blijft.
Mocht hier interesse en fiat voor zijn, dan wil ik het t.z.t. wel meenemen met wat andere toepassingen.
Maar waar het voornamelijk om ging: een showbox op de frontpage waar forumleden hun afgewerkte projecten kunnen tonen, en waaruit medeforummers/bezoekers d.m.v. een beoordelingssysteem o.i.d. een project van de maand (en/of natuurlijk jaar) kunnen selecteren. Ondermeer een foto met onderschrift, alsmede een uitnodiging in een sidebar om te stemmen, kan eventueel automatisch op de startpagina worden geplaatst, zodat deze pagina ook na een 1e bezoek aantrekkelijk blijft.
Mocht hier interesse en fiat voor zijn, dan wil ik het t.z.t. wel meenemen met wat andere toepassingen.
