Scanspeak 9600SE / 9400SE

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Scanspeak 9600SE / 9400SE

Bericht door Peter P »

Ik ben via de zoekfunctie op dit forum nog geen enkele info tegen gekomen over deze twee "special edition" tweeters van scanspeak. De 9400SE zou een upgrade zijn van de 9300 en de 9600SE een upgrade van de 9500.

Opmerkelijk is de prijsstelling. De 9600SE is te verkrijgen voor 131,- en de 9400SE voor 147,-. De meeste bekende verkooppunten hanteren voor beide tweeters een prijs van 147,-.

Iemand al ervaringen met één van deze tweeters?
Bijlagen
untitled.JPG
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Geen ervaring maar voor die prijzen wist ik het wel: De D2905/970000
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Nou, vanmiddag eens mijn licht opgestoken over die drivers in Oss. Ik begrijp wel waarom er weinig over deze "special edition....kuch kuch" gesproken wordt :wink: .
Nicowico
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:11

Bericht door Nicowico »

Peter P schreef:
Nou, vanmiddag eens mijn licht opgestoken over die drivers in Oss. Ik begrijp wel waarom er weinig over deze "special edition....kuch kuch" gesproken wordt :wink: .
Ze zijn..... kuche kuch.....niet zo speciaal?
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Ze zijn..... kuche kuch.....niet zo speciaal?
=D>
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

:D

Check maar de 9700, die is echt fenomenaal voor zijn tijd! Momenteel komen er steeds meer betere tweets, maar voor 10 jaar geleden was er bijna geen betere. De 9900 claimden ze lang als de beste ter wereld.......(korreltje zout offcourse)

Wowly
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Wowly schreef:
De 9900 claimden ze lang als de beste ter wereld.......(korreltje zout offcourse)
Zelf was ik toch meer een liefhebber van de Esotar van Dynaudio als beste tweeter.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Owa! idd, dat is een zeer "translucente" tweet!! Schier onbetaalbaar bij wijze van spreken. Bijzonder exclusief! De techniek erachter was minder bijzonder (naar het schijnt) dan de revelator, maar qua bouwwijze bizar goed. Wat woog zo'n ding nou eigenlijk?

Jan
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Tja, die SS9700 is net wat lastig te filteren en aangezien ik nou net daar nog niet zo veel ervaring mee heb, heb ik de D3004/660000 maar gekocht :D . Die curve loopt echt als een -------------

Ik moet nou nog wachten op de ER18RNX die ik bij een "bepaalde" nederlandse internetwinkel gekocht heb en waarbij ze in elk geval van mijn bestelling een zooitje hebben gemaakt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Wowly schreef:
Wat woog zo'n ding nou eigenlijk?
Geen idee. De Esotar voor in de auto is 1,6 kg. De achterkamer van de T-330 is wat groter dus deze zal ook wel wat zwaarder zijn.
Plaats reactie