Domein onbereikbaar gemaakt.

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Tussen 22:00 en 23:00 was de site voor mij onbereikbaar........
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

voor mij ook weer. Kon er soms ff op, daarna weer niet.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

denk iets op de server, hadden andere op de Audiforum gehoste server ook last van. weet niet wat, kan onderhoud geweest zijn, maar net zo goed een ddos aanval oid. maar ging in elk geval net zo vlot weer over
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

't is nu weer erg traag :oops:
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Vage shizzle...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Traag, ik heb er weer een uur niet op gekunnen.......not amused. Zie dit stee vaker gebeuren. Moet toch niet kunnen wel?

jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ja, kwam er ook weer niet op.
En het plaatsen van een post gaat al een tijd traag bij mij.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Posten duurt bij mij ook erg lang. Net wilde ik wat openen en leek het wel of ie 10 of 20 keer achter elkaar de pagina te openen, en daarna werd ik geweigerd door het forum....teveel connecties

Jan
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Er is gisteren een meeting geweest vanuit audiforum, met als gevolg dat nu 300 man als een gek de site liggen te bezoeken.
Heb gisteren het forum al enkele uren uit de lucht gehaald omdat de server (en de andere sites) not amused waren. Vandaag is de nieuwe bak bijgeplaatst, DB van audiforum wordt zowieso daar vanavond opgeplaatst, zou de boel al een stuk moeten bedaren.
Geus
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 13:27
Locatie: Rijnmond -zuid

Bericht door Geus »

Het spreekwoord luidt :
Je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

Wat doen we met z'n allen : zeuren dat de site niet of minder bereikbaar is.Terwijl dit door een aantal liefhebbers in de lucht gehouden wordt, ons eigenlijk niets kost etc Beetje jammer!!
Ik vind een beetje (veel )waardering voor degenen die deze site in de lucht houden zeker meer op z'n plaats :!: :!: Hulde

Martin
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Sander schreef:
Er is gisteren een meeting geweest vanuit audiforum, met als gevolg dat nu 300 man als een gek de site liggen te bezoeken. .
Moet dat regeltje onderaan dan ook niet automatisch aangepast worden... nu staat er nog:
Grootst aantal gebruikers online was 244 op Di Jun 05, 2007 3:12

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Geus, je doet net alsof wij een gegeven paard in de bek kijken, en ik wil me daar zeer stellig van distantiëren!!! :evil:

Sander weet ook wel dat het runnen van een server geen easy-peasy job is. Mijn buurjongens hebben er na weken pas een draaien, een quad-xeon met enkele terabytes aan de snelste scsi schijven (ja, deze komen uit de ultrasnelle medische sector, sneller bestaat niet voor end-users as we speak) met verschillende virtuele serverstation via een SSL verbinding verbonden met het www, en dat zijn zéér handige jongens als het gaat om pc/server/software kan ik je wel vertellen.

Van de andere kant, denk ik dat sander graag feedback wil over zijn server. Anders loopt straks alles vast zonder dat ie het heeft zien aankomen. En eerlijk gezegd is de laatste tijd het forum wel vaker uit de lucht of extreem traag, en dat is wat we hier bespreekbaar maken. Als het niet veranderd kan worden, dan hebben we gewoon pech. Als het wel veranderd kan worden is dat natuurlijk een zeer goede zaak! en zoals ik het nu zie is ie flink aan het sleutelen en ik verwacht niet anders dan dat er straks weer net zo'n stabiele server is dan er is geweest vanaf het begin van dit forum. En daarvoor zijn we hem zeer dankbaar.

maar aub geen reactie's meer als gegeven paarden, moet blij zijn met, en meer van dat soort populaire kreten. Graag opbouwende reply's waar sander iets mee kan.

Nu is het hem duidelijk dat als het audiforum flink van leer trekt ( :D ) dat de server (te?) flink word belast.

Wowly
Geus
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 13:27
Locatie: Rijnmond -zuid

Bericht door Geus »

Mijn nederige excuses,gemeend.Ik kreeg de indruk dat jullie eea aan het afkraken waren en dat vond ik dus niet terecht vandaar mijn reactie.Ik begrijp nu dat dit opbouwend bedoeld was :idea:
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Easy mannen, zoals gezegd, feedback is positive! Audiforum is nu losgekoppeld van de andere sites, deze blijf ik ook gewoon online houden op de 2e server nu. Traagheid en onbereikbaarheid moeten nu tot het verleden behoren :)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ja Sander,
Hij loopt weer als een naaimachientje, maar voor de rest mankeert er niets aan 8) .
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

idd, loopt weer lekker snel nu.

@ geus, sorry voor de pittige reply, maar ben er allergisch voor als bepaalde zaken me in de mond worden gelegd. Ken'k nie tegen zeg maar. En ik vatte het misschien ook wel te persoonlijk op. Mea Culpa

Wowly
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Hoeveel hits moet die bak dan wel niet verwerken?
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

Hits zijn niet spannend, de database van 1GB aan platte tekst en de brakke DB van phpBB maken het ruk.
Gebruikersavatar
MidiMaze
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 04 jun 2007, 21:59
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Ehm, phpbb draait toch gewoon met een mysql of postgres database? 1GB is wel veel, maar zowel mysql en postgres laten zich aardig optimaliseren voor dit werk. Vooral de autonome optimizer van mysql is ideaal. Ik weet niet of de database op een aparte bak draait, maar anders zou je daar freebsd op kunnen overwegen, dat is een stuk sneller nog dan linux.
Hier thuis rommelen we met een database voor een groot netwerk, dat is een plain text database van 1,5GB met zo'n 3 miljoen entries. Daarin zoeken werkt alleen super als de database op een freebsd bak staat. Dat is op dit moment "maar" een dual p3 1ghz met 1 gb ram...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Sander doelt misschien op de basic tabel-structuur zoals door PhpBB wordt gehanteerd, en wellicht ook de wijze waarop de data benaderd wordt. Wat dat betreft blinkt PhpBB gewoon niet uit in performance.

In het verleden gebruikte ik bewust 120 MHz testservers i.c.m. NT4 om de performance van serverside applicaties op de proef te stellen. Een vers geinstalleerde PhpBB draaide al niet soepel, en werd al ras zo traag als dikke drek. SMF draaide echter als een tierelier, en zelfs toen de database tot 0.8 GB was gegroeid trad hooguit een lichte (zeer acceptabele) vertraging op als de search-functie driftig werd gebruikt. Het kan dus beslist anders.
MidiMaze schreef:
Hier thuis rommelen we met een database voor een groot netwerk, dat is een plain text database van 1,5GB met zo'n 3 miljoen entries. Daarin zoeken werkt alleen super als de database op een freebsd bak staat. Dat is op dit moment "maar" een dual p3 1ghz met 1 gb ram...
De gebruikte hardware zegt eigenlijk niet zoveel. M.i. is met name de efficientie van de gebruikte software bepalend voor de benodige performance van de server(s). Ter illustratie: bij de luchtmacht hebben we eens een PII/350 als database- server ingericht om de bevoorrading van werkplaatsen te koppelen. Hiermee hebben de vliegvelden jarenlang proefgedraaid alvorens het officieel werd goedgekeurd en onderdeel werd van een complexer systeem. Je kan je wel indenken dat dit geen kleine databases zijn geweest, dus op zich kan MySQL heel wat aan.

--
BTW: het forum lijkt weer top te presteren. Klasse! 8)
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”