probleem met de UcD180HG ?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

tbusquet

Bericht door tbusquet »

Jan-Peter schreef:
tbusquet schreef:
Ja, tikken komt van schakelaar of bijv. koelkast die aan of uit gaat.
Als ik geen kabel aansluit is het tikken weg...
Dan komt het toch wel van je bron.... ;)
Al een andere bron geprobeerd? Het mooist is een losse MP3 speler aangezien die batterij gevoed is.
En de ingang kortsluiten? Is dat veilig ?
Ingang kan je altijd kortsluiten!
Probleem is ook weg als ik de ingang kortsluit..

Ik snap dat het logischerwijze van de bron moet komen, maar dat verklaart nog steeds niet waarom het probleem verdwijnt als ik in de dezelfde kast een AD of ST module schroef.
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

tbusquet schreef:
Jan-Peter schreef:
tbusquet schreef:
Ja, tikken komt van schakelaar of bijv. koelkast die aan of uit gaat.
Als ik geen kabel aansluit is het tikken weg...
Al een andere bron geprobeerd? Het mooist is een losse MP3 speler aangezien die batterij gevoed is.
En de ingang kortsluiten? Is dat veilig ?

Ik snap dat het logischerwijze van de bron moet komen, maar dat verklaart nog steeds niet waarom het probleem verdwijnt als ik in de dezelfde kast een AD of ST module schroef.
Probeer dat dan maar weer eens om bij deze test (niks ander veranderen!) weer een ST of AD module erin te zetten.
audioot
In memoriam †

Bericht door audioot »

mss grotere bandbreedte?of andere ingangsimpedantie?
mvg
audioot
KT88
In memoriam †

Bericht door KT88 »

Heeft het iets te maken met de ground retour van de +/- 12V die nu op het UcD board zit ipv. op de aparte voedingprint?

Ik meen ook begrepen te hebben (van Guido die iets dergelijks ook maakt) dat er geen ontkoppel-elco's meer nodig zijn bij gebruik van de HG spanningsregelaar-units op de modules?
hybride

Bericht door hybride »

Ik heb nog geen nader onderzoek naar de oorzaak gedaan.

De HG heeft nog bijna niet gedraaid (zit midden in verbouwing)
Toen ik ze binnen kreeg heb ik ze een paar uur laten spelen.
Het tikken vond ik eigenaardig, maar gaf er geen speciale aandacht aan, tot ik nu deze thread lees.

Dacht aanvankelijk dat het met het aan/uit schakelen van een fohn was. Zo'n soort tik is het. Moet nog verder testen om exact aan te geven wanneer het tikken optreedt.

Het is niet aannemelijk dat het aan de schakeling ligt, want zoals gezegd is hij precies hetzelfde als met de AD en daar heb ik 100-en uren mee gedraaid.
tbusquet

Bericht door tbusquet »

Jan-Peter schreef:
tbusquet schreef:
Jan-Peter schreef:

Probeer dat dan maar weer eens om bij deze test (niks ander veranderen!) weer een ST of AD module erin te zetten.

Heb ik gedaan, dan heb ik het probleem dus niet meer.
Jan-Peter
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Heb ik gedaan, dan heb ik het probleem dus niet meer.
Wat heb je precies gedaan? Ook met een batterijgevoede bron (mp3 speler) gewisseld tussen een AD en HG, met exact dezelfde configuratie?

Het vinden van een oplossing van dit soort problemen kan erg lastig zijn. Laat ik voorop stellen dat er geen directe technische reden is waarom de HG anders zou reageren dan de AD. Eerder tegenover gesteld aangezien de HG een beter ontkoppeling van de opamp voeding heeft. Maar daar staat ook tegenover dat de HG weer beter klinkt.

Jan-Peter
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

Document: http://www.hypex.nl/docs/wiring.pdf
Wat betekend deze zin: "When using RCA inputs do NOT connect chassis to safety earth to avoid ground loops"?? Welk chassis? Heeft dit te maken met de DC protection?

Zijn er nog speciale regels voor semi-balanced connecties??
tbusquet

Bericht door tbusquet »

JeroenKV schreef:
Wat betekend deze zin: "When using RCA inputs do NOT connect chassis to safety earth to avoid ground loops"?? Welk chassis? Heeft dit te maken met de DC protection?

Dat betekent dat je bij ongebalanceerde aansluiting (- en massa bij elkaar) de aarde van de euro-spannings-connector niet aan de kast (chassis) moet monteren.

Groundloops, of wel aardlussen onstaan vaak als je verschillende wel en niet geaarde apparaten opelkaar aansluit, en vertaalt zich vaak in een 50hz brom.

En wat bedoel je met "semi-balanced" ?
JeroenKV

Bericht door JeroenKV »

tbusquet schreef:
JeroenKV schreef:

Dat betekent dat je bij ongebalanceerde aansluiting (- en massa bij elkaar) de aarde van de euro-spannings-connector niet aan de kast (chassis) moet monteren.

Groundloops, of wel aardlussen onstaan vaak als je verschillende wel en niet geaarde apparaten opelkaar aansluit, en vertaalt zich vaak in een 50hz brom.

En wat bedoel je met "semi-balanced" ?
Ik bedoel eigenlijk pseudo balanced XLR. De 2 signalen staan dan niet in tegenfase, maar er is wel uitdoving van verstoringen.
Plaats reactie