Nieuw project: 3-weg waarvan subunit actief

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

Martijn M schreef:
Er gaat natuurlijk een hoop meer ontwikkelingswerk zitten in een dipoolontwerp op basis van jouw units dan simpelweg een RM op de 23W subs te zetten.
Dat is op zich niet erg. Er gaat dan toch een compleet nieuw filter komen, waarbij X tussen tweet en mid een stuk lager komt.
Ik denk dat je met de scanspeak midwoofer en tweeter, aangevuld met bijvoorbeeld twee Peerless SLS12 woofers een topper zou moeten kunnen maken.
Hoewel de RM een hele fijne monitor is en de 23W een superwoofer in zijn klasse, is het een feit dat de OB3W zoals Jeroen die heeft ontworpen een heel stuk verder gaat dan een dergelijke combinatie; ik kan 't weten!
Tja, dipool vind ik wel interessant, maar die krijg ik never nooit niet thuis geaccepteerd. Inmiddels is er ook een kleine, en die open units zijn uiteraard zeer interessant (zodra hij kan kruipen).
Denk toch dat ik bij mijn oorspronkelijke plan blijf en op zoek ga naar een goede mid unit die al dan niet dipool wordt ingezet.
Je zou kunnen overwegen deze speaker na te bouwen. Als je je speakers en alle componenten die je nu hebt zou verkopen, zou je zelfs geld over houden na het bouwen van de OB3W.
Je bent van harte welkom om de OB3W bij mij thuis te komen beluisteren.

Helaas is het nu iets verder rijden voor je.
Tja, misschien ooit nog wel een keer, maar luisteren bij jou kan natuurlijk nooit kwaad!
Martijn M
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Maurice schreef:
(...)luisteren bij jou kan natuurlijk nooit kwaad!
Geef maar een gil!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”