Beyma 12 AG-100 (12") goede driver?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Is dit een goede speaker?

Peiling eindigde op za 05 jan 2008, 16:18

Ja
2
13%
Nee
13
87%

Totaal aantal stemmen: 15

Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op wo 10 dec 2014, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
sevenup

Bericht door sevenup »

Vuurkat schreef:
Bedankt voor het zoeken, maar dat wordt wel een beetje te duur. Mijn budget is ongeveer 20 - 30 euro, dus dan moet ik naar goedkope versterkers of autoversterkers.

Ik merkte wel dat ik met 18W en gewone speakers de muziek aan de andere kant van het lokaal niet echt hard vond. Ik denk dat ik ongeveer 30 - 50W nodig heb.

Oja: mijn speakers kunnen dat niet aan...

Ik heb:
2* 6" speaker max 35W muziek impedantie: 6 ohm
1* piëzotweeter PH5 max 75W RMS impedantie: 6 ohm
1* 8" hifiwoofer max 60 - 80W RMS impedantie: 8 ohm

scheidingsfilter + dome middentoner + dometweeter die bij de 8" woofer hoorden (maar ik heb liever een piëzotweeter, omdat ik dat er mooier uit vind zien)

Hebben autoversterkers genoeg controle over m'n 8" woofertje?

Waar het oorspronkelijk om ging: wedstrijdje met klasgenoot wie voor 20 euro de meeste herrie kan maken. Hij heeft een 2* 18W autoversterker + boombox.

Edit:Yoko versterker
Sony monoblok (op een ander forum staat dat ie 2* 45W geeft)
Auto versterkers draaien op 12V. Dat betekent dat je een autoaccu met lader nodig hebt of een heel grote 12V voeding ( rond de 30A bij 13,8V ). Dit is een stuk duurder dan een versterker van een paar tientjes.
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Dat is ook mijn idee, op marktplaats staan nog wel leuke homeaudio versterkers rond de 30-50 euro. Wel oudjes (Marantz, Nikko etc.) maar die leveren iig wel leuk vermogen en zijn degelijk opgebouwd. Misschien een beetje opknappen, maar dat lijkt me geen probleem voor je.

En als dat net te duur wordt, misschien even langer doorsparen..?

Dan heb je wel een goede basis waarvan je een leuke installatie kan opbouwen.
Rob.
Vuurkat

Bericht door Vuurkat »

.
Laatst gewijzigd door Vuurkat op wo 10 dec 2014, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
sevenup

Bericht door sevenup »

Vuurkat schreef:
Ja, er zijn een heleboel hifisetjes op marktplaats, maar het probleem is dat ze niet zo makkelijk te verslepen zijn. Of kan ik de print van de versterker eruit slopen en die inbouwen? Mag maximaal 40*20cm zijn

Geld heb ik al gespaard, maar ik wil niet al te veel uitgeven.

Denken jullie dat een 2.1 systeem (2x 6" woofer + piëzo en 1x 8" woofer) beter is of een 1.0 systeem (8" woofer + piëzo)?

Voor 35 euro kan ik aan een 2x 40W versterker komen die helemaal nagekeken is (iemand in de tweedehandswinkel koopt oude versterkers, repareert ze en verkoopt ze weer).

Een paar jaar geleden ben ik zo stom geweest om een hifiset (2x 40W) met 2 boxen weg te geven :(.
De luidsprekers die je tot nu toe hebt laten zien hebben een nogal laag rendement voor disco feestjes. Je zou beter kunnen kijken naar wat hoger rendement speakers. Heb je lang niet zoveel vermogen nodig.

Het verschil tussen 18Watt en 30Watt is niet groot qua volume. Dubbel vermogen betekent maar 3dB geluidsdruk erbij. Wil je met dezelfde speakers 2x zo hard heb je 10x zoveel vermogen nodig ( 180Watt )
Bertje
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Vuurkat schreef:
Ja, er zijn een heleboel hifisetjes op marktplaats, maar het probleem is dat ze niet zo makkelijk te verslepen zijn. Of kan ik de print van de versterker eruit slopen en die inbouwen? Mag maximaal 40*20cm zijn
Ik bedoel geen setjes, gewoon een losse versterker. En die meet ongeveer 43cm breed en 30cm diep, toch? Die kan je thuis ook gaan gebruiken. En van slepen wordt je sterk...
:wink: Rob.
Plaats reactie