Kan iemand me wat uitleg geven.

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Sus

Bericht door Sus »

Vandaag heb ik de kastjes even getest, het klinkt niet slecht maar er is nog werk aan.
De bassen zou ik nog graag wat vaster laten klinken, kan ik dat doen door de kasten volledig op te vullen nu zijn de wanden beplakt met noppenschuim.
Ik weet dat er iemand op het forum nogal houd van lood maar das hier geen optie omdat ze aan de muur hangen en niet te zwaar mogen wegen.
De tweeter (tangband) klinkt niet zo metaalachtig als de Visaton dsm25ffl
maar die moet volgens mij meer naar onder weergeven.
Nu is hij gefilterd op 4200hz en dat zou ik graag lager hebben, hoe laag weet ik eigenlijk niet want ik weet niet precies hoe hoog de mid woofer komt. Volgens mij zit daar een ferm gat tussen het midlaag en het hoog.
Als je naar een vrouwenstem luisterd en je dekt de tweeter af en maakt hem vervolgens weer vrij dat hoor je eigenlijk niet aan de vrouwenstem die alleen uit de 20w75 schijnt te komen. (en een stuk mist volgens mij)
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet precies weet hoe hoog stemmen gaan.
Vervolgens zijn de kastjes niet meer in balans kwa gewicht en gaan de kastjes scheef op de muursteunen hangen.
Dus daar moet ook iets aan gebeuren want zo vind ik het geen gezicht.
Ofwel moet ik de bestaande steunen aanpassen of wel maak ik er zelf nieuwe, want wat in de handel te koop is voldoet niet, het is eigenlijk rommel. Ik zal het nog druk hebben, ik ben ook nog aan mijn auto bezig. De ene computer moet dringend een grote beurt hebben (alles eraf en opnieuw erop) omdat hij tergend traag begint te worden.
Nu is gisteren avond ondanks alle voorzorgen van scanners enz de ander computer finaal lam gelegd (start op gevolgd door blauw scherm en herstart en dit herhaald eindeloos) dus die heb ik deze nacht nog een grote beurt moeten geven, en staat nog niet helemaal terug op punt.
Daarbovenop is mijn tuner kapot (van het lange stilstaan of een tikje van een blikseminslag gekregen) hij heeft bijna geen ontvangst meer.
De tuner vind geen posten meer en als je er manueel een insteld doet hij niet anders dan van mono naar stereo flippen.
Dan moet ik nog mijn vrouw zien te overtuigen een beeld voor mijn luidsprekers weg te halen, maar ze geeft zich zo maar niet gewonnen.
Problemen bij de vleet dus, en dat zijn nog niet de enige.
Als er iemand goede raad heeft, altijd welkom.

Groeten Sus.
sietse

Bericht door sietse »

Als er iemand goede raad heeft, altijd welkom.
Rustig blijven.... :!: .. :D
Sus

Bericht door Sus »

De tuner heb ik kunnen herstellen, ik heb alleen met de hooftelefoon geluister maar het ziet er uitstekend uit.
Blijkbaar was hij in de fabriek zeer slecht afgeregeld en na drie jaar ongebruikt te zijn zal dat hem parten gespeeld hebben.
Ik heb de gevoeligheid een heel stuk omhoog gekregen vroeger gaf het ontvangst 55 decibel maximum, nu heb ik al 72 decibel gezien.
En ook heb ik iets kunnen regelen dat bepaald of het mono of stereo is, dat stond dus op het alleruiterste randje, dat heb ik zoals je een zender zoekt juist in het midden geregeld.
Verder heb ik heel mijn stereoketen nog uit de kast gehaald, alles open gedaan, stofvrij gemaakt (er zat eigenlijk niks in en dat na al die jaren) en afgewassen, het is weer in nieuwstaat.
Nu morgen als de vrouw van huis is een stuk uit de kast zagen (dat mag ze niet weten) en dan kan ik alles langs achter terug in de kast plaatsen en aansluiten zonder dat het een puzzel en een gedraai word om alles er in te krijgen. Als dat gedaan is pakken we het volgende.
Nu ga ik de computer nog wat in orde brengen.

Groeten Sus.
Sus

Bericht door Sus »

Volgend probleem: nu blijft mijn CD wisselaar tijdens het spelen haperen.
Je kent het wel de muziek komt niet juist door.
Zou dat komen doordat de laser vuil is?
Kan je daar zelf iets aan doen?
Ik neem aan dat het bij jullie CD spelers ook wel eens gebeurt.
Ik ga er op het forum eens achter zoeken.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

zou goed kunnen, mijn CD speler had ook dat probleem, na schoonmaakbeurt niet meer. lensje kan je gewoon met wattenstaafje gedrenkt in zuivere alcohol (zeg maar medische) schoonmaken
Sus

Bericht door Sus »

Henkjan schreef:
zou goed kunnen, mijn CD speler had ook dat probleem, na schoonmaakbeurt niet meer. lensje kan je gewoon met wattenstaafje gedrenkt in zuivere alcohol (zeg maar medische) schoonmaken
Ik zal het een van de dagen eens proberen schoon te maken, voorlopig zit ik nog met computerproblemen (ik denk dat ze nu opgelost zijn).
Zo is het hier het een na het ander.
Sus

Bericht door Sus »

Een paar foto's van de kastjes (niet te hard op letten want ze hangen scheef daar moet nog iets aan gedaan worden).
Bijlagen
Dynaudio003.jpg
Dynaudio002.jpg
Dynaudio001.jpg
dre

Bericht door dre »

in ieder geval zijn de kasten prachtig 8)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

idd, is mooi geworden :D
Sus

Bericht door Sus »

Dre en Henkjan bedankt voor de reactie.
In het echt zien ze er beter uit als op de foto, ze zijn recht inplaats van bol zoals op de fotokiekjes. (goedkoop toestelleke niet van mij trouwens ik wacht nog op een reflextoestel dat ik van de penningmeester dacht te krijgen, niet dus). En zoals ik al zei hangen ze nog steeds scheef (moet ook nog opgelost worden).

Groeten Sus.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”