binnenkort in Nederland: CSS

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

binnenkort in Nederland: CSS

Bericht door Juoigâ »

Over enkele maanden zullen bij Juiogâ (en onze dealers) de drivers van CSS uit Canada leverbaar zijn. Deze drivers maken gebruik van de van Adire bekende XBL² technologie.

Allereerst zullen een 2 tal drivers leverbaar zijn:

De SDX15S:
Afbeelding
Een 15" subwoofer, voor wie een echte sub wil bouwen. 790cm² membraanoppervlak met +/- 30mm Xmax! Waardige opvolger van de Adire Tumult. Gesloten, BR, of met passieve membranen toepasbaar.

De FR125S
Afbeelding
Een 5" full-range driver. Echt full-range, met een bereik tot 20kHz en door de XBL² technologie een meer dan fatsoenlijke bas. Gesloten, TL, open baffle.

Later zullen ook nog 12", 10", en 7" woofers volgen, allen met XBL² technologie. De 7" woofer is ontworpen om te kunnen worden gebruikt in ontwerpen voor de Adire Extremis.

Exacte prijzen worden later bekend gemaakt.
Bijlagen
SDX15.pdf
(265.79 KiB) 161 keer gedownload
FR125SR.pdf
(231.18 KiB) 80 keer gedownload
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

oe,ik ben voor beiden wel benieuwd.

Ik heb wel eens eerder naar die breedbander zitten kijken.
Lijkt er veel op de tangbands, echter is de Fs wat lager.

Die subjes lijken me ook wel het proberen waard :P

Ben zeer beneiuwd naar de prijzen :)
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Wow, die SDX15. In basreflex heb je dan echt mayhem. 16 Hz tune zie ik ergens op de site staan. :o (Wel in een 8 cu. Ft enclosure dus iets van 240 liter?) Maargoed als je die ruimte hebt dan heb je wel a hole lot of a sub. Gesloten en dan boosten kan natuurlijk ook, Xmax zat denk ik dan maar. :P Ligt er natuurlijk aan hoe hard je denkt te gaan spelen.

Weet je al iets hoeveel die gaat kosten?
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

b_force schreef:
Ik heb wel eens eerder naar die breedbander zitten kijken.
Lijkt er veel op de tangbands, echter is de Fs wat lager.
maar dan met +/-6mm Xmax 8)
Interficior schreef:
Wow, die SDX15. In basreflex heb je dan echt mayhem. 16 Hz tune zie ik ergens op de site staan. :o (Wel in een 8 cu. Ft enclosure dus iets van 240 liter?)
iets minder laag getuned kan die in 140 liter met 2*18" passieve membranen, ook leuk. maar echt klein wordt het idd niet. gesloten vanaf 100 liter, en dan boosten (en evt verder optimaliseren en corrigeren, in de meeste kamers wel nodig denk ik zo) met de Omnes DBC-12 en een flinke UcD (of de Omnes DPA-400 plate amp)
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

linkwitz transform gebruiken ofzo :P
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Ik wil nog eerst weten hoe dat is icm de Aurasound NS-15 (Zo te zien een behoorlijk gelijkwaardige driver hieraan). Zit ook in 100 liter. Heb die wel gehoord zonder LT, maar met LT moet ik nog horen hoe dat is.
Gebruikersavatar
dove
Berichten: 434
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 18:13
Locatie: Bucuresti RO / Arnhem NL

Bericht door dove »

Great: heb met groot genoegen een tijd met een DIY planet10.com-gebaseerde speaker met FR125 gespeeld, ben ook zelf met breedbanders bezig, en zie CSS als een top-speler op dit terrein. Success!


Petter
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Kun je ook al aangeven waneer wij deze prachtige drivers kunnen verwachten ? Ik ben zeer geinteresseerd in een subwoofer driver.
Gebruikersavatar
Juoigâ
ZA-sponsor: Juoigâ
Berichten: 253
Lid geworden op: za 01 sep 2007, 12:58
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Juoigâ »

als alles meezit met t transport nog deze maand
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

nice, ik ben zeer zeer zeer benieuwd :D
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

Ik hoop dat het snel is :) En ben helemaal benieuwd naar het introductie aanbod, zet mij maar vast neer voor 1x SDX15. (had je al een mailtje gestuurd over de beschikbaarheid.)
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Lijkt me een mooi merk! Ik hoop dat ze met goede adirevervangers komen 8) . Die 15" ziet er wel heel bruut uit :twisted: .
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

Martijn M schreef:
Lijkt me een mooi merk! Ik hoop dat ze met goede adirevervangers komen 8) . Die 15" ziet er wel heel bruut uit :twisted: .
De kast is berekend en de amp besteld. Nou de driver nog ;)
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Welke amp heb je besteld ? ^^
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

Fokko schreef:
Welke amp heb e besteld ? ^^

PA amp van Crown

XLS 602, bijna 1800W aan 4ohm gebrugged, moet lukken dus ;)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Bericht door Walt »

Alleen jammer van het ventilator geloei van die versterker. Of ga je de versterker in een andere ruimte plaatsen dan de luisterruimte?

Mijn ervaring is dat het ventilator geluid, hoe subtiel ook, echt zeer storend kan zijn, met name als er veel dynamiek en zachte stukken in de muziek/film zitten.

Groeten Walter
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

XLS602 is een covectiegekoelde versterker.

Overigens bruggen op 4 ohm klinkt wel erg eng tbusquet. Kijk er niet van op als je hem eruitrookt.
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

Interficior schreef:
XLS602 is een covectiegekoelde versterker.

Overigens bruggen op 4 ohm klinkt wel erg eng tbusquet. Kijk er niet van op als je hem eruitrookt.
Zitten wel fans in hoor. Volgens de specs kan hij gebrugged op 4 ohm draaien. Kan nl. ook op 2x 2ohm draaien.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Wat betreft die fans zie ik dat je gelijk heb, wat betreft het aantal ohm heb ik toch een andere versterker denk ik in gedachte.
http://www.crownaudio.com/amp_htm/xls.htm#specs
tbusquet
Berichten: 140
Lid geworden op: di 06 nov 2007, 20:47
Locatie: Hilversum

Bericht door tbusquet »

Interficior schreef:
Wat betreft die fans zie ik dat je gelijk heb, wat betreft het aantal ohm heb ik toch een andere versterker denk ik in gedachte.
http://www.crownaudio.com/amp_htm/xls.htm#specs
Het gaat ook niet om het allernieuwste model, maar eentje daarvoor:

http://www.crownaudio.com/pdf/legacy/135738old.pdf


Waarom wilde jij hem niet meer btw. ?
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Die FR125S is een heel goede driver, dat is althans wat ik ervan kan opmaken uit de metingen van K+T/2006/1. Het enige nadeel is wellicht het lage rendement, maar de vervorming blijft lekker laag ook als je er veel vermogen in stopt. Erg interessant voor een hoogwaardig d'Appolito systeem, als je hem als mid gebruikt.
Plaats reactie