[ANIMO] Workshop meten en simuleren - MELDEN AUB!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Welke workshop ?

Meten
10
18%
Simuleren en ontwerpen
6
11%
Beide!
39
71%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

b_force schreef:
1- vinden jullie Rijswijk ok ?
2- Kan maandag avond ?
3- Welke datum schikt ?
1: ik vind rijswijk prima, is voor mij vlakbij, en de rest van het forum komt dan ook weer eens in de beschaafde wereld.
2: ook dat is wat mij betreft uitstekend, en de curfew van 21:30 komt ook mooi uit.
3: vrijwel iedere datum, zolang ik het maar effies van te voren weet.
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

1- vinden jullie Rijswijk ok ?
Helaasch te ver weg voor een maandagavond
2- Kan maandag avond ?
Voor mij niet haalbaar
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Bericht door Fritzzz »

Ik zou ook graag deelnemen. Rijswijk is ideaal voor mij, de maandagavond ook. Elke datum die ik minstens een week van te voren weet.

Fritzzz
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

exact idem boppo, ik val daarmee af

Wowly
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Mmm dat is wel jammer.

Is Eindhoven dan wel een goede optie ?

Ik zou bij deze dan ook willen weten hoeveel mensen er nu kunnen en hoeveel niet ?

Kunnen er te weinig naar Rijswijk, maar wel naar Eindhoven, dan wordt het heel simpel Eindhoven.

Schikt het beide niet, dan hebben we Breda nog als backup ?
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

eindhoven is ook geen probleem, dan heb je bij deze meteen een chauffeur.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Eindhoven fits for me, liefst in het weekend. ik weet uit ervaring dat dit soort zaken héél erg gezellig zijn en zonder uitzondering allemaal erg uitlopen :lol:

En verander dan meteen de titel van het topic, haal breda eruit, en maak er iets van in de geest van "ZBA cursusdag" Als ie goed is voorbereid mag hij best de zelfbouwaudionaam dragen van mij!

jan
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Weekend wordt denk ik ook voor de TUe lastig
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Tja dat weet ik eigelijk niet. Ik heb het wel gevraagd waarop ik -dacht ik- het antwoord kreeg dat er over het algemeen alleen op door de weekse dagen en avonden cursussen worden gegeven. Het is me ook opgevallen dat het over het algemeen in het weekend op de TUe uitgestorven is.

Persoonlijk maakt weekend, week, avond, middag, rijswijk, eindhoven mij niks uit. Student 8) :lol:

Als veel mensen aangeven dat een doordeweekse avond slecht uit komt dan moeten we de plannen mbt eindhoven en rijswijk gewoon laten varen. Voor een paar knaken is prima een presentatieruimte te regelen, ik heb al een laptopje of vijf voorbij zien komen, drie mensen dr achter en je hebt al vijftien plekjes.

Dus laten die 35 mensen die gestemd hebben aangeven wat hun mogelijkheden zijn. Door de week in de avond, of overdag in het weekend. Eindhoven of Rijswijk. En geef dan niet alleen je voorkeur aan maar wanneer je wel of niet kan.
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Bericht door Fritzzz »

36 stemmen dan nu.

Eindhoven zaterdag ja, andere dagen nee,
Rijswijk doordeweek 's avonds of op zaterdag overdag ja.

Ik heb wel een vrij nieuwe notebook, maar met een ingebouwde niet zo geweldige Realtek geluidskaart. Weet niet of ik hem dan mee moet nemen?

Fritzzz
Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 650
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
Contacteer:

Bericht door Jan-Willem »

Ik ben een beetje laat, maar het lijkt me erg leerzaam!
Eindhoven is wel een eindje tuffen, maar je moet er wat voor over hebben....
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ok even het lijstje bij houden.
Officiële aanmeldingen na nieuwste bericht over plaatst etc.

--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--

Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P

Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P

Beiden niet




Aantal mensen: 6


Ik zet de namen die naar beiden kunnen gewoon onder beide kopjes, dan zie je direct hoeveel mensen er naar die locatie kunnen.
Kunnen mensen naar beide locaties niet, laat dat dan ook graag even weten.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

b_force schreef:
--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--
De beknopte workshop "meten" tijdens de luisterdag in Breda had ik graag bijgewoond, maar wordt het een afzonderlijke gebeurtenis, dan denk ik dat ik het aan me voorbij laat gaan. Doordeweeks kan ik trouwens zowiezo niet. Reken mij dus voorlopig maar niet mee. Afhankelijk van de locatie en de datum kijk ik dan wel wat ik doe.
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

b_force schreef:
1- vinden jullie Rijswijk ok ?
2- Kan maandag avond ?
3- Welke datum schikt ?
Ik zou me ook graag willen aanmelden, lijkt me erg leuk.

1- Mijn voorkeur gaat uit naar eindhoven.
2- Maandag avond kan ik.
3- 11-2 en 17-3 kan ik niet, verder geen voorkeur.

Groeten, Geert
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Eindhoven en maandag zijn prima, datum laat maar weten, ik zal zien of ik kan.

Ik heb ook een volledige meetopstelling met laptop, alleen nog geen ARTA en een calibaratie van mijn meetmic.

Als simulatie software gebruik ik LSPCad 6, dit werkt ook erg goed.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Let er even op, maandag avond is maar een suggestie. Als je niet kan vertel dan welke dag je wel kan.

@ Marp.
Breda is ook goed als de meeste mensen liever Breda hebben, is dat uiteraard ook nog een optie, maar men was het er over het algemeen over eens dat de workshop op die dag teveel tijd zou kosten (en je dus niks meer kan bekijken/luisteren)

lijstje tot nu toe:

Ok even het lijstje bij houden.
Officiële aanmeldingen na nieuwste bericht over plaatst etc.

--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--

Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P

Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M

Beiden niet/Breda
- Marp



Aantal mensen: 9


Ik zet de namen die naar beiden kunnen gewoon onder beide kopjes, dan zie je direct hoeveel mensen er naar die locatie kunnen.
Kunnen mensen naar beide locaties niet, laat dat dan ook graag even weten.

Vragen even anders geformuleerd.

1- Rijswijk, Eindhoven, iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind breda ook oke maar heb sterke voorkeur voor eindhoven

Let wel!!: hier calibreren ze ook je mic!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Misschien kunnen we wel allemaal als het door de TU/e verzorgde gedeelte onze mics. laten kalibreren.
Niet té enthousiast Wowly :wink: , de technische mogelijkheid is er. Of ze dat echt willen doen is een tweede. Jij wil wel heeeeel graag naar Eindhoven he :wink:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

lijkt me ook prima :)

(anders maar eens als brutale student binnenstappen :P)
Gebruikersavatar
hopsa
In memoriam †
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 23 mei 2007, 5:44
Locatie: Den Haag

Bericht door hopsa »

Ik ben ook graag van de partij.
Datum maakt niet zo veel uit.
Rijswijk heeft mijn voorkeur.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Dus weer een update:

--Graag allemaal melden of PM sturen !!!!--

Rijswijk
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- Hopsa

Eindhoven
- Wowly
- Boppo84
- Jan-Willem
- anonamemouse
- Fritzzz
- Peter P
- GeertM2
- Bart_M

Beiden niet/Breda
- Marp



Aantal mensen: 10

En nogmaals herhalen.

1- Rijswijk, Eindhoven, iets anders ?
2- Welke dag ?
3- Welke datum schikt ?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Count me in voor Eindhoven, al ligt het er een klein beetje aan welke dag het zal zijn. Ik moet een klein beetje rekening met mijn gezinnetje.

Helaas nog niet in het bezit van apparatuur, maar dat komt nog wel.

Mischa
Geus
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 26 dec 2007, 13:27
Locatie: Rijnmond -zuid

Bericht door Geus »

M'n ogen vielen er wat laat op maar ik wil graag meedoen met de workshop!!!
Kan laptop(ARTA (demo)) +mic etc meenemen.
Locatie en datum maken me niet zoveel uit,als het maar enigszins van te voren bekend is,zodat er, indien nodig, thuis wat 'geregeld' :evil: kan worden.

Misschien is het een idee om, indien interesse, ARTA te benaderen om een gereduceerde prijs te bedingen ? Een commerciele versie delen b.v. ?
Ik kan me voorstellen dat mensen hier best in geinteresseerd zijn.

Martin
Laatst gewijzigd door Geus op zo 20 jan 2008, 0:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik bedenk me net dat het misschien wel op een nettere manier kan, maargoed we update lekker verder.

De lijst update ik later wel, maar we zijn nu met 12 mensjes officieel.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

@Bart,

Om nieuwe peilingen te voorkomen is het wellicht handig om niet alleen te weten welke plaats de voorkeur heeft, maar vooral of een bepaalde plaats iemand ervan weerhoudt om te komen. Het kan immers best zijn dat een aantal mensen bereid is om naar beide plaatsen te komen, en dus kan het ook zo uitpakken dat de minst favoriete plaats uiteindelijk toch voor de meeste deelnemers haalbaar blijkt te zijn.
Geus schreef:
Misschien is het een idee om, indien interesse, ARTA te benaderen om een gereduceerde prijs te bedingen ? Een commerciele versie delen b.v. ?
Ik kan me voorstellen dat mensen hier best in geinteresseerd zijn.
Al meerdere mensen hebben kontakt gehad met de maker, o.a. Pjotr en Hopsa, dus ik acht de kans op groepsvoordeel niet aanwezig.
Pjotr (in [url=http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?p=87757#87757]'M-audio Delta 66 en Hobbybox'[/url]) schreef:
Het is behoorlijk professioneel, geschreven door een hoogleraar elektrotechniek op de universiteit van Split. Oorspronkelijk voor eigen gebruik en studiedoeleinden. Hij heeft het op een gegeven moment gratis op internet gezet maar kreeg toen al snel problemen met commercïele aanbieders. De prijs die hij er momenteel voor vraagt is het minimum en stelt hem in staat om het door te blijven ontwikkelen en ook anderen daarvoor in te schakelen.
Laatst gewijzigd door Marp op zo 20 jan 2008, 2:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”