verhuizing

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

verhuizing

Bericht door Henkjan »

Alvast een vooraankondiging: dankzij de enorme inzet van Sander en z'n makkers van Audiforum.nl staat de verhuizing naar een betrouwbare (en snelle) server nu echt voor de deur. we moeten nog de laatste puntjes op de i zetten en dan kunnen we de site en t forum overzetten. We zullen dit op een tijdstip doen dat er zo min mogelijk mensen wakker zijn. Dit tijdstip maken we nog via een mail aan iedereen bekend.
Laatst gewijzigd door Henkjan op wo 20 apr 2005, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Ik ben van mening dat jullie de verhuizing op een tijdstip moeten uitvoeren waarop het jullie uitkomt. Het is allemaal hobby en vrijwilligerswerk dus de gebruikers zullen gewoon geduld moeten hebben :wink:
Alvast heel erg bedankt voor jullie inzet :!:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik ben het helemaal met Sark eens. Doe het op een moment dat het jullie goed uitkomt!

Nu sprak ik deze week met Edo en op mijn vraag hoe dat nu geregeld is met het hosten van dit forum antwoorde hij dat ze op dit moment bezig waren over te stappen naar een betere, doch betaalbare, provider.

Ik begreep uit zijn woorden dat jullie, beheerders van dit forum, het een en ander uit eigen zak betalen.

Is het misschien een idee dat er de mogelijkheid komt voor forumbezoekers om een vrijwillige (jaarlijkse) bijdrage te gaan leveren voor dit forum? Eventueel overgebleven geld zou bijvoorbeeld kunnen worden gebruikt om de ddiy dag van Simon Thijs te sponseren.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Leeuwarden schreef:
Ik begreep uit zijn woorden dat jullie, beheerders van dit forum, het een en ander uit eigen zak betalen.
Absoluut melden als er financieel moet worden bijgesprongen :!:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ben het met de vorige sprekers eens.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef:
Is het misschien een idee dat er de mogelijkheid komt voor forumbezoekers om een vrijwillige (jaarlijkse) bijdrage te gaan leveren voor dit forum?{/quote]
Die mogelijkheid is er al min of meer en zo is het huidige forum ook van de grond gekomen. Maar daar moeten de beheerders verder maar mededelingen over doen.
Eventueel overgebleven geld zou bijvoorbeeld kunnen worden gebruikt om de ddiy dag van Simon Thijs te sponseren.
Vind ik toch een oneigenlijke vermenging van geldstromen. Zo'n dag kost veel geld en moet in principe gedragen kunnen worden door het entregeld.

Eerst maar even afwachten of de noodzaak daartoe bestaat.
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Tsja, jaarlijkse donatie of sponsering blijft altijd moeilijk. Het is onze (en jullie) hobby. Bij het uitvallen van ons alom bekende hifi forum van vroeger zijn er drie forums bijgekomen. Hififorum, audiofreaks en dit forum.
Robert, Henjan ,Krunk, ik en nog een paar mensen waarvan ik even de naam ontschoten ben, zijn toen druk op zoek gegaan naar mogelijheden. Goedkope hosting, vormgeving bedenken (logo/kleurstelling), indeling forum etc etc, klein beetje geld ingelegt en het draaide.
Het blijkt een succes, alles loopt lekker en het is gezellig.
Daarom natuurlijk ook de overstap naar een stabielere omgeving, zodat we deze site in de lucht kunnen houden.
Ik denk dat als er geld nodig blijkt te zijn in de toekomt dat een deel van de "vaste" ploeg, om het maar even zo te zeggen, best bereid is een paar euro te doneren. Zo kunnen we de site leuk houden zonder al te veel reclame...En misschien komt die er nog wel in de toekomst. We hebben al een marktplaats, nu klein beetje reclame en we kunnen door.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik ben er haast ontroerd van zeg.... kon het dus niet laten om in de verhuis mail ook het onderwerp "donatie" aan te stippen....
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

ik zie ook geen graten in wat reclame, zolang het bescheiden blijft. uiteindelijk worden hier op het forum mensen sowieso vaak doorverwezen naar winkels zoals speakerland en speaker en co.
Dus dat zou geen al te opdringerige reclame worden, hun links staan trouwens al op de homepage.
Mij zou het niet storen als hun link gekoppeld word aan een discrete banner ofzo. (moeten ze natuurlijk nog wel willen betalen)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

pieter pan schreef:
ik zie ook geen graten in wat reclame, zolang het bescheiden blijft. uiteindelijk worden hier op het forum mensen sowieso vaak doorverwezen naar winkels zoals speakerland en speaker en co.
Dus dat zou geen al te opdringerige reclame worden, hun links staan trouwens al op de homepage.
Mij zou het niet storen als hun link gekoppeld word aan een discrete banner ofzo. (moeten ze natuurlijk nog wel willen betalen)
Nou, leuke jongens allemaal, maar ik zie ook steeds vaker dat er doorverwezen wordt naar onze oosterburen, waar het een en ander wel tegen schappelijke prijzen is te vinden. Op zich ben ik niet tegen reclame, maar je moet er gewoon goed mee omgaan. Als je een van de leveranciers hebt staan, zul je merken dat de rest al snel wil volgen, het de kans dat het al snel een wildgroeiwordt aan banners. Leuk voor de financien natuurlijk, maar het kan wel irritant worden.

Een financieele bijdage vind ik prima, maar dan moet het wel goed geregeld zijn. Ik wil natuurlijk wel weten waar mijn geld heen gaat. Al betijfel ik dat er slecht mee om gegaan zal worden, vind ik een beetje openheid niet meer dan normaal.
Gebruikersavatar
Paul Jenner
Berichten: 532
Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:

Bericht door Paul Jenner »

Ik val ook niet steil achterover van een bannertje van 1 van onze vaderlandse leveranciers, maar toch. Het zou jammer zijn als de vrijheid wat ingeperkt wordt om over buitenlandse leveranciers te spreken.


PAul.
Gebruikersavatar
pieter pan
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 13:54
Locatie: schilde (België)

Bericht door pieter pan »

de vrijheid wat ingeperkt wordt om over buitenlandse leveranciers te spreken

daar had ik nog niet aan gedacht.
indien er sponsors komen, mogen ze niet eisen dat er gesproken wordt over andere dealers/merken.
Zolang de banners niet storend worden en die vrijheid van spreken gerespecteerd wordt, vind ik sponsors een ideale inkomstenbron!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb mijzelf maar aangemeld voor een gebruikersbijdrage. Zijn we in ieder geval niet afhankelijk van anderen. Overigens vind ik het uitstekend dat er een marktplaats is.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Voorwaarde van mij is dat het forum ten alle tijden onafhankelijk blijft. Ook al komen er eventuele sponsoren, dan mag dit geen enkele reden tot cencuur zijn.

Een kleine banner bovenin vind ik geen probleem. Zolang maar geen knipperende reclameborden zijn.
Bij het AVS forum (http://www.avsforum.com) zijn bijna 30 sponsoren met een link, maar toch niet te druk aanwezig. Het kan dus wel. :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ff kort (vlak voor V-time immers):
- censuur: nooit!
- openheid: compleet voor alle donateurs

later uitgebreider. in elk geval vast bedankt voor de steunbetuigingen
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik heb mij intussen ook aangemeld voor een bijdrage. Ik zie deze site het liefst zonder reclame. Ten eerste ziet het er altijd lelijk uit maar ten tweede: het doel van reclame is omzet, ik ben teveel een idealist.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

Iedereen die zich als donateur heeft aangemeld, enorm bedankt!

we zullen later deze week iedereen die zich aangemeld heeft een meel sturen met hoe&wat.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Henkjan schreef:
Iedereen die zich als donateur heeft aangemeld, enorm bedankt!

we zullen later deze week iedereen die zich aangemeld heeft een meel sturen met hoe&wat.
Wat bedoel je met "aangemeld"? hier in het topic gezegt dat je wil doneren, of is er ergens een punt waar ik me officieel kan aanmelden voor een donatie?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33821
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

deepspace schreef:
Henkjan schreef:
Iedereen die zich als donateur heeft aangemeld, enorm bedankt!

we zullen later deze week iedereen die zich aangemeld heeft een meel sturen met hoe&wat.
Wat bedoel je met "aangemeld"? hier in het topic gezegt dat je wil doneren, of is er ergens een punt waar ik me officieel kan aanmelden voor een donatie?
ik & Robert hebben wat meels & PM's gehad van mensen die wat willen doneren. wilde ff laten weten dat we ze ontvangen en gelezen hadden, maar nog niet persoonlijk hadden beantwoord.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Ik heb gisteren ook al een PM-tje gestuurd. Ook ik wil een forum zonder reclame, alleen sponsoring door de echte zelfbouwers dus en alleen om de kosten te bestrijden. Buiten de noodzakelijke kosten zoals van de host moet het wat mij betreft verder allemaal vrijwilligerswerk en hobby zijn.

Groet, Jeroen
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik heb geen enkel probleem met sponsors, als het gebruikersgemak er maar niet onder lijd. Dat sommige zaken nu eenmaal geld kosten, moet je oplossen door andere zaken ervoor te laten betalen, toch?

Wél is het van belang dat je de (onafhankelijke) positie van het forum erg goed moet beschermen! En dat is soms moeilijker dan het lijkt, denk ik.

Ik heb er geen enkel probleem mee als de admin's van dit forum daar zelfs een centje aan overhouden. Ook vrijwilligerswerk kan soms vervelend werk zijn.

Greetz Wowly
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Ik sluit me volkomen bij Wowly aan.
Het lijkt me het handigst gewoon een bepaalde ruimte op een pagina te reserveren voor adverteerders. Met name de wat grotere zelfbouwaudio winkels in nederland zullen van hun investeringen in reclame veel profijt hebben.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Deze discussie hebben we al eens gehad. Ben zelf behoorlijk tegen sponsoring van het forum en openlijke reclame banners. Het forum is van en voor zelfbouwers/hobbyisten, zo is het ook opgezet. Tot nu toe hebben we de financien aardig rond weten te krijgen. En gezien de animo van meerderen voor een vrijwillige bijdrage denk ik dat we ons geen zorgen hoeven te maken en hebben we sponsoring helemaal niet nodig. Wie dit forum belangrijk vindt en geld aan speakers e.d. uitgeeft, kan ook best wat aan het forum doneren. Maar een verplichting mag dat nooit worden natuurlijk :)

Als de commercie bij wil dragen prima, maar dan in een linklist op de frontpage. Eigenlijk ben ik daar ook niet zo voor (betaald dan) want leveranciers uit het buitenland mogen wmb daar ook staan. En dat is in ons eigen voordeel. Zie ook de discussie hier
Gebruikersavatar
DIY_Freak
Berichten: 806
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:22
Locatie: Nuenen

Bericht door DIY_Freak »

Ik heb geen problemen met een paar kleine banners. Maar niet meer dan zeg 75 pixels hoog en geen knipperende of bewegende toestanden. Zoals het hier aangepakt is, is natuurlijk te zot voor woorden :lol: Met een schermresolutie van 1400x1050 is bijna de halve pagina gevuld met reclame. :? Ik durf niet eens te kijken wat er gebeurt bij de nog gebruikelijke schermresolutie van 1024x768

Is de verhuizing trouwens al rond of zitten we nog op een tijdelijk adres? Het forum loopt in ieder geval als een trein. Erg snel. Ik ben een tijdje offline geweest, dus kan niet veel zeggen over de beschikbaarheid, maar het lijkt erop dat deze ook dik voor elkaar is.

Wat gaat de hosting kosten? Ik wil ook wel een financieel steentje bijdragen.
Sander
Voormalige hoster
Berichten: 203
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 0:23
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Sander »

forum draait op volle toeren, alleen is de DNS nog niet over, ik weet niet precies wat er mis gaat, maar normalitair is dit altijd binnen 2-3 dagen geregeld....
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”