[ANIMO] Workshop meten en simuleren - MELDEN AUB!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.

Welke workshop ?

Meten
10
18%
Simuleren en ontwerpen
6
11%
Beide!
39
71%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

bart is effies kerst in het zonnetje aan het vieren.

ik denk dat het een goed idee zou zijn om hier gewoon een hele (mid)dag aan te spenderen, dan heb je de tijd om het te absorberen en ook nog wat praktijkdingetjes te doen. daar leer je veel meer van dan alleen droge uitleg, dat gaat bij mij vaak ene oor in, andere oor uit...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Als het in een half uurtje moet dan vind ik het de moeite eigenlijk niet. Een halve dag lijkt me zeker wel het minimum.
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Bericht door Fritzzz »

Het lijkt mij ook erg leuk en leerzaam om een workshop meten bij te wonen. Ik snap er nog niets van, heb weleens zitten rommelen met ARTA maar heb geen idee eigenlijk. Dus als Bart ons op weg kan helpen, dan graag. Ook stel ik met plezier mijn luidsprekers (Topas Neo) ter beschikking als er ergens op proefgemeten moet worden. Deze week gooi ik het filter extern, dus dat maakt los meten van de units wellicht makkelijker. En dan zijn ze gelijk eens goed doorgemeten. (tot nu toe alles op het gehoor gedaan).

Fritzzz
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zo, eindelijk weer terug ut het zonnige Madeira.

Het weer is daar een stuk vriendelijker dan hier (lekker in je kortebroek lopen enzo :D)


Maargoed.

Mij leek het dus ook te kort om een half uurtje iets uit te leggen. daar heb je dus werkelijk net niks aan.

Het idee heb ik al verkondigd en zal idd een halve middag in beslag nemen (3 uurtjes ofzo)
Ik denk dat je daarin wel de basis kan begrijpen :)
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Stil hier :D .............ik ben toch heel benieuwd of de workshop nog door gaat. Qua locatie is er misschien wat te regelen op het akoestisch lab hier op de TU in Eindhoven. Nou ligt Eindhoven niet echt centraal en weet ik absoluut niet of de locatie een mogelijkheid is...........maar één van de onderzoekers daar is mijn begeleider op de TU.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik zou eens een mailtje sturen naar de afdelingshoofd bij ons.

Maargoed Rijswijk is ook niet echt centraal (maybe wel wat centraler dan Eindhoven :P )
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind eindhoven wel centraler :twisted: Daarbij, een akoestisch lab..........kwor d'r helemaal nieuwsgierig van....... :P

Wowly
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Peter P schreef:
Qua locatie is er misschien wat te regelen op het akoestisch lab hier op de TU in Eindhoven.
Ik zie het al helemaal zitten. :D
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Als de 32 mensen die gestemd hebben in bijvoorbeeld een poll aangeven welke regio of plaats de voorkeur heeft dan kan er iets geconcretiseerd worden. Datum ook niet onbelangijk.......twee polls?

Mocht men eindhoven een geschikte locatie vinden dan kan ik met een "harde" datum -gewapend met koffie en andere chantagemiddelen :wink: - naar mijn docent.

Overigens is het een akoestisch lab dat voornamelijk wordt gebruikt door de faculteit Bouwkunde (waar ik studeer) en de proeven hebben vooral betrekking op materialen en fundamenteel onderzoek naar het gedrag van geluid in verschillende omstandigheden. Onderzoek naar geluidsweergevers die daar ook voor bedoeld zijn zal niet veel voorkomen, geluidsweergevers die daar juist niet voor bedoeld zijn worden uitgebreid getest..........stom hé :D
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Wat ik vooral belangrijk vind, (heb ik volgens mij al eerder gezegd) is sowieso een beamer + pc en dan nog een paar andere pc's waar mensen achter kunnen werken.
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Volgens mij is er al twee keer een beamer toegezegd, ik heb in elk geval twee laptops en twee meetsystemen; ARTA en ATB incl. 2 microfoons.

Nou komt alles wat goed is langzaam :D .................maar ik zou het zonde vinden als zo'n fantastisch initatief (b-force :wink:) langzaam naar de achtergond verdwijnt..............
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik heb het topic al genoeg gekicked hoor :)

sja, weet je, een losse beamer etc is wel leuk, maar het punt is dat je altijd weer een goed oppervlak heb om het leesbaar te maken, het moet werken etc etc etc.

Nu ben ik (eerlijk gezegd) wel zeer handig met pc's, maar het komt dikwijls voor dat je dan opeens een kwartier staat te troubleshouten.
Niet fijn tijdens een presentatie.

Het is ook lullig dat je dadelijk tot de conclusie komt dat je ook te weinig pc's hebt.

Liefst he ik gewoon een lokaal met die faciliteiten. Ik ben zeker wel iemand die kan improviseren, maar het kost onnodig veel tijd om zulke dingen allemaal te regelen en goed te kunnen draaien.

Tenzij we dat van te voren even allemaal goed afregelen.

Maargoed zulke problemen kunnen ook weleens ontstaan op pc's van scholen zelf hoor. Ergernis genoeg daar.

Maar Martijn heeft me gisteren suf gevraagd over speaker wrkshop.
dat bracht me op een idee (en dat is in het algemeen nuttig voor het gehele forum).
Je kan nmlk met bepaalde programma's filmpjes maken met wat je doet op je pc zelf.
Je ziet dan dus waar je moet klikken enz enz.

Op die manier is speakerworkshop redelijk goed uit te leggen.
Als iedereen, die naar de workshop wil, dat eventjes oefent, dan kunnen we daar sowieso mee aan de slag.
Zijn er nog kleine problemen of vragen, dan kan ik die wel beantwoorden.
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Een microfoon en mic-standaard kan ik ook wel meebrengen. Desnoods zou een laptop ook wel lukken.

Eindhoven is een prima locatie voor mij.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik kan een laptop, arta, meetrig en cal.mic. meenemen, alleen geen microfoonstandaard.

Op een bepaald moment moet er knopen worden doorgehakt. Als eerste een datum vaststellen, en dan d inschrijving. Vervolgens inventariseren wat de benodigdheden zijn en vervolgens zaken gaan vastleggen en afbakenen.

voor je het weet is de datum daar en is het alweer gedaan.

Mocht het allemaal niet lukken, er is op 24 mei nog ruimte om 2 uur te besteden aan ARTA en de implementatie van filters. In case dat jullie er niet uit mochten komen.

Dus, knopen doorhakken of wachten tot 24 mei, want dan hak ik de knopen door.

Wowly
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Morgenmiddag heb ik een afspraak op het akoestisch lab met één van de onderzoekers daar. Ik zal eens kijken wat de faciliteiten daar zijn en of ze daar uberhaupt positief staan tegenover het gebruik van een ruimte voor een niet-door-de-tue-georganiseerde workshop.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

stuur ik een mail naar onze afdelingshoofd :)
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Ik heb zojuist een anderhalf uur durend onderhoud gehad met één van de onderzoekers op het akoestisch lab.

Moraal van het verhaal: er is zeker wat in een vorm te gieten m.b.t. een door ons georganiseerde workshop in het akoestisch lab gekoppeld aan een lezing van Ir. C. Hak.

Dit laatste is een voorwaarde, het alleen gebruik maken van de ruimte is niet mogelijk. Samen hebben we een soort opzet bedacht.
1. Lezing verzorgd door de TU/e over een onderwerp naar keuze; bijvoorbeeld de invloed van de omgeving op je waarneming, of uitleg over buikgolven, etc..... Deze lezing zou bijvoorbeeld één uurtje kunnen duren.
2. Vervolgens kan er van de ruimte gebruik gemaakt worden om een door zelfbouwaudio.nl verzorgde workshop te geven.

Over de ruimte:
Plek voor ca. 25 personen, beamer en audio aanwezig. Geen computers.

Mocht hiervoor animo zijn dan moeten we een schriftelijk voorstel doen waarbij de volgende gegevens vermeld moeten worden:
- Aantal personen, opleiding + niveau, branche waarin je werkzaam bent.
- Voorstel onderwerp lezing.
- Tijdsplanning.
- Datum.

Uiteraard kreeg ik ook de vraag of hiervoor geld beschikbaar was waarbij ik maar geantwoord heb dat als er twintig mensen komen die vast allemaal wel een tientje willen betalen.

Kortom, vinden jullie dit een goed plan dan verwacht ik dat er eerst een datum vastgesteld wordt op het forum, mocht dit lukken dan verwacht ik daarna een pm met de gevraagde info. Maar wellicht vinden sommigen het allemaal iets te gecompliceerd worden?

LET OP! er is mij niet toegezegd dat het zondermeer kan. Na een fatsoenlijk plan met alle benodigde info wordt dit beoordeeld. (maar het gevoel was goed :D )
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

Misschien kunnen we wel allemaal als het door de TU/e verzorgde gedeelte onze mics. laten kalibreren. De mogelijkheid om dat te doen was er in elk geval.......en dat voor een tientje :D
Gebruikersavatar
Boppo84
Berichten: 699
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 22:28
Locatie: Zevenhuizen

Bericht door Boppo84 »

Ik ben zeker geïnteresseerd. Alleen moet ik dan wel kunnen kwa datum en tijd. Zaterdag en niet te vroeg komt mij in ieder geval het best uit...
(voor mij is t ongeveer 3uur met het OV)

Mooi als dit door kan gaan!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Jaaaaa ik ben voor!!!!


balen dat mijn mic al gecalibreerd is. Ik denk wel dt er zeer veel leden mee willen doen ZEKER als er mics worden gecalibreerd!!!!

Zet mij maar op het wachtlijstje!!!! (e.e.a. afhankelijk van de datum, maar het zal toch gek moeten lopen wil dat niet lukken!!)

Wowly
Gebruikersavatar
Fritzzz
Berichten: 182
Lid geworden op: za 31 mar 2007, 13:09
Locatie: Wageningen

Bericht door Fritzzz »

ik wil ook wel, eigenlijk alleen op zaterdag kan ik.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Het idee lijkt me zeker leuk !! 8)

Maaaar.

Met enkel de workshop ben ik denk ik wel 2 uur bezig, maybe nog iets langer.
Als er dan ook nog een lezing bij komt wordt het erg pittig.

Daarbij is mijn verhaaltje als inleiding. De punten die jij noemt zijn behoorlijk pittig en ik vraag me af of iedereen dat wel trekt.

De opzet was nmlk om het zo simpel, makkelijk en begrijpelijk mogelijk te maken dat zelfs je grootmoeder het nog snapt.

Ik zou persoonlijk zo'n lezing best boeiend vinden, ik denk alleen dat de lezing het best na de workshop of na mijn presentatie gegeven kan worden.

Het is enkel wel jammer dat er geen pc's zijn, misschien is daar nog wel een optie voor de verzinnen.

Ik wacht nog op een antwoord van mijn school af.
Ik weet wel lokalen die perfect aan de eis voldoen en als jullie willen kan ik ook zo een docent regelen die wat over akoestiek verteld :P
Gebruikersavatar
Peter P
Berichten: 45
Lid geworden op: do 01 nov 2007, 0:12
Locatie: Eindhoven

Bericht door Peter P »

De opzet was nmlk om het zo simpel, makkelijk en begrijpelijk mogelijk te maken dat zelfs je grootmoeder het nog snapt.
Dat is ook zo. Maar het eventuele onderwerp staat ook nog niet vast.

Ik wil het gras ook niet voor je voeten weg maaien. Ik zie jou als de initiator en als degene die een voorsteldatum doet. Het akoestisch lab leek me vooral een "leuke" locatie, je kan eens in de galmkamers kijken bijvoorbeeld, voor de workshop op zich is de locatie niet zo belangrijk.

Wat ik me afvroeg? Mag er bij de school waar jij mee bezig bent op elke pc ARTA of Speakerworkshop o.i.d. geinstalleerd worden?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Ik snap je insteek zeker en keur het ook zeker NIET af ! :)

Ik denk dat ik legale freeware programma prima mag draaien.

De locatie van jou lijkt me ook wel leuker (ik ken mijn schooltje al goed genoeg :P )
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Zo, vandaag eens gemailt en gesproken met mijn mentor/studie/afdelings adviseur.
Waar ik moest zijn, bij wie en wat ik moest regelen.

En goed nieuws :)

Ik kan een lokaal regelen met computers en een beamer.

Er moet wel (formeel gezien) een docent aanwezig zijn ivm met toezicht, maar ik heb iemand weten te regelen die het onderwerp zelf ook wel boeiend vind en sowieso wel aardig is. (hij is wel een beetje vreemd, maar dat zijn alle docente bij ons op school, :lol: )

Er zijn GEEN kosten aan verbonden, wel kan het enkel op maandag avond (tot 21:30).

Of ik op alle computers de benodigde software kan installeren weet ik niet, dat moet ik nog aan de helpdesk/ict afdeling vragen

Boxsim en speakerworkshop werken, ARTA weet ik niet, maar hier is wel iets op te verzinnen.

De datum staat dus nog volledig vrij (ik moet het uiteraard wel op tijd reserveren)

Wat mij betreft, heeft het niet veel haast, maar moet er wel iets concreets worden gesteld.

De aankomende tijd ben ik zelf druk bezig met tentamens en afronden van een project.
Daarnaast moet ik de presentatie nog daadwerkelijk maken en bedenken hoe is die 2 uur wil gaan vol krijgen/indelen.

Ik heb wel weer een aantal andere ideeën op gedaan. Nmlk mini workshopjes maken over bv speakerworkshop.
Je kan met bepaalde programma's (bv Camtasia) een film maken wat je bv op je computer/bureaublad doet.

Als ik daarmee de eerste stappen van speakerworkshop opneem, heeft iedereen een kleine basis en kan men er zo mee aan de slag.

Dus dan is de vraag aan jullie.

1- vinden jullie Rijswijk ok ?
2- Kan maandag avond ?
3- Welke datum schikt ?


(als er wederom suggesties zijn hoor ik het graag :) )
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”