[ANIMO] Workshop meten en simuleren - MELDEN AUB!!!
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
bart is effies kerst in het zonnetje aan het vieren.
ik denk dat het een goed idee zou zijn om hier gewoon een hele (mid)dag aan te spenderen, dan heb je de tijd om het te absorberen en ook nog wat praktijkdingetjes te doen. daar leer je veel meer van dan alleen droge uitleg, dat gaat bij mij vaak ene oor in, andere oor uit...
ik denk dat het een goed idee zou zijn om hier gewoon een hele (mid)dag aan te spenderen, dan heb je de tijd om het te absorberen en ook nog wat praktijkdingetjes te doen. daar leer je veel meer van dan alleen droge uitleg, dat gaat bij mij vaak ene oor in, andere oor uit...
Het lijkt mij ook erg leuk en leerzaam om een workshop meten bij te wonen. Ik snap er nog niets van, heb weleens zitten rommelen met ARTA maar heb geen idee eigenlijk. Dus als Bart ons op weg kan helpen, dan graag. Ook stel ik met plezier mijn luidsprekers (Topas Neo) ter beschikking als er ergens op proefgemeten moet worden. Deze week gooi ik het filter extern, dus dat maakt los meten van de units wellicht makkelijker. En dan zijn ze gelijk eens goed doorgemeten. (tot nu toe alles op het gehoor gedaan).
Fritzzz
Fritzzz
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Zo, eindelijk weer terug ut het zonnige Madeira.
Het weer is daar een stuk vriendelijker dan hier (lekker in je kortebroek lopen enzo
)
Maargoed.
Mij leek het dus ook te kort om een half uurtje iets uit te leggen. daar heb je dus werkelijk net niks aan.
Het idee heb ik al verkondigd en zal idd een halve middag in beslag nemen (3 uurtjes ofzo)
Ik denk dat je daarin wel de basis kan begrijpen
Het weer is daar een stuk vriendelijker dan hier (lekker in je kortebroek lopen enzo
Maargoed.
Mij leek het dus ook te kort om een half uurtje iets uit te leggen. daar heb je dus werkelijk net niks aan.
Het idee heb ik al verkondigd en zal idd een halve middag in beslag nemen (3 uurtjes ofzo)
Ik denk dat je daarin wel de basis kan begrijpen
Stil hier
.............ik ben toch heel benieuwd of de workshop nog door gaat. Qua locatie is er misschien wat te regelen op het akoestisch lab hier op de TU in Eindhoven. Nou ligt Eindhoven niet echt centraal en weet ik absoluut niet of de locatie een mogelijkheid is...........maar één van de onderzoekers daar is mijn begeleider op de TU.
Als de 32 mensen die gestemd hebben in bijvoorbeeld een poll aangeven welke regio of plaats de voorkeur heeft dan kan er iets geconcretiseerd worden. Datum ook niet onbelangijk.......twee polls?
Mocht men eindhoven een geschikte locatie vinden dan kan ik met een "harde" datum -gewapend met koffie en andere chantagemiddelen
- naar mijn docent.
Overigens is het een akoestisch lab dat voornamelijk wordt gebruikt door de faculteit Bouwkunde (waar ik studeer) en de proeven hebben vooral betrekking op materialen en fundamenteel onderzoek naar het gedrag van geluid in verschillende omstandigheden. Onderzoek naar geluidsweergevers die daar ook voor bedoeld zijn zal niet veel voorkomen, geluidsweergevers die daar juist niet voor bedoeld zijn worden uitgebreid getest..........stom hé
Mocht men eindhoven een geschikte locatie vinden dan kan ik met een "harde" datum -gewapend met koffie en andere chantagemiddelen
Overigens is het een akoestisch lab dat voornamelijk wordt gebruikt door de faculteit Bouwkunde (waar ik studeer) en de proeven hebben vooral betrekking op materialen en fundamenteel onderzoek naar het gedrag van geluid in verschillende omstandigheden. Onderzoek naar geluidsweergevers die daar ook voor bedoeld zijn zal niet veel voorkomen, geluidsweergevers die daar juist niet voor bedoeld zijn worden uitgebreid getest..........stom hé
Volgens mij is er al twee keer een beamer toegezegd, ik heb in elk geval twee laptops en twee meetsystemen; ARTA en ATB incl. 2 microfoons.
Nou komt alles wat goed is langzaam
.................maar ik zou het zonde vinden als zo'n fantastisch initatief (b-force
) langzaam naar de achtergond verdwijnt..............
Nou komt alles wat goed is langzaam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Ik heb het topic al genoeg gekicked hoor 
sja, weet je, een losse beamer etc is wel leuk, maar het punt is dat je altijd weer een goed oppervlak heb om het leesbaar te maken, het moet werken etc etc etc.
Nu ben ik (eerlijk gezegd) wel zeer handig met pc's, maar het komt dikwijls voor dat je dan opeens een kwartier staat te troubleshouten.
Niet fijn tijdens een presentatie.
Het is ook lullig dat je dadelijk tot de conclusie komt dat je ook te weinig pc's hebt.
Liefst he ik gewoon een lokaal met die faciliteiten. Ik ben zeker wel iemand die kan improviseren, maar het kost onnodig veel tijd om zulke dingen allemaal te regelen en goed te kunnen draaien.
Tenzij we dat van te voren even allemaal goed afregelen.
Maargoed zulke problemen kunnen ook weleens ontstaan op pc's van scholen zelf hoor. Ergernis genoeg daar.
Maar Martijn heeft me gisteren suf gevraagd over speaker wrkshop.
dat bracht me op een idee (en dat is in het algemeen nuttig voor het gehele forum).
Je kan nmlk met bepaalde programma's filmpjes maken met wat je doet op je pc zelf.
Je ziet dan dus waar je moet klikken enz enz.
Op die manier is speakerworkshop redelijk goed uit te leggen.
Als iedereen, die naar de workshop wil, dat eventjes oefent, dan kunnen we daar sowieso mee aan de slag.
Zijn er nog kleine problemen of vragen, dan kan ik die wel beantwoorden.
sja, weet je, een losse beamer etc is wel leuk, maar het punt is dat je altijd weer een goed oppervlak heb om het leesbaar te maken, het moet werken etc etc etc.
Nu ben ik (eerlijk gezegd) wel zeer handig met pc's, maar het komt dikwijls voor dat je dan opeens een kwartier staat te troubleshouten.
Niet fijn tijdens een presentatie.
Het is ook lullig dat je dadelijk tot de conclusie komt dat je ook te weinig pc's hebt.
Liefst he ik gewoon een lokaal met die faciliteiten. Ik ben zeker wel iemand die kan improviseren, maar het kost onnodig veel tijd om zulke dingen allemaal te regelen en goed te kunnen draaien.
Tenzij we dat van te voren even allemaal goed afregelen.
Maargoed zulke problemen kunnen ook weleens ontstaan op pc's van scholen zelf hoor. Ergernis genoeg daar.
Maar Martijn heeft me gisteren suf gevraagd over speaker wrkshop.
dat bracht me op een idee (en dat is in het algemeen nuttig voor het gehele forum).
Je kan nmlk met bepaalde programma's filmpjes maken met wat je doet op je pc zelf.
Je ziet dan dus waar je moet klikken enz enz.
Op die manier is speakerworkshop redelijk goed uit te leggen.
Als iedereen, die naar de workshop wil, dat eventjes oefent, dan kunnen we daar sowieso mee aan de slag.
Zijn er nog kleine problemen of vragen, dan kan ik die wel beantwoorden.
Ik kan een laptop, arta, meetrig en cal.mic. meenemen, alleen geen microfoonstandaard.
Op een bepaald moment moet er knopen worden doorgehakt. Als eerste een datum vaststellen, en dan d inschrijving. Vervolgens inventariseren wat de benodigdheden zijn en vervolgens zaken gaan vastleggen en afbakenen.
voor je het weet is de datum daar en is het alweer gedaan.
Mocht het allemaal niet lukken, er is op 24 mei nog ruimte om 2 uur te besteden aan ARTA en de implementatie van filters. In case dat jullie er niet uit mochten komen.
Dus, knopen doorhakken of wachten tot 24 mei, want dan hak ik de knopen door.
Wowly
Op een bepaald moment moet er knopen worden doorgehakt. Als eerste een datum vaststellen, en dan d inschrijving. Vervolgens inventariseren wat de benodigdheden zijn en vervolgens zaken gaan vastleggen en afbakenen.
voor je het weet is de datum daar en is het alweer gedaan.
Mocht het allemaal niet lukken, er is op 24 mei nog ruimte om 2 uur te besteden aan ARTA en de implementatie van filters. In case dat jullie er niet uit mochten komen.
Dus, knopen doorhakken of wachten tot 24 mei, want dan hak ik de knopen door.
Wowly
Ik heb zojuist een anderhalf uur durend onderhoud gehad met één van de onderzoekers op het akoestisch lab.
Moraal van het verhaal: er is zeker wat in een vorm te gieten m.b.t. een door ons georganiseerde workshop in het akoestisch lab gekoppeld aan een lezing van Ir. C. Hak.
Dit laatste is een voorwaarde, het alleen gebruik maken van de ruimte is niet mogelijk. Samen hebben we een soort opzet bedacht.
1. Lezing verzorgd door de TU/e over een onderwerp naar keuze; bijvoorbeeld de invloed van de omgeving op je waarneming, of uitleg over buikgolven, etc..... Deze lezing zou bijvoorbeeld één uurtje kunnen duren.
2. Vervolgens kan er van de ruimte gebruik gemaakt worden om een door zelfbouwaudio.nl verzorgde workshop te geven.
Over de ruimte:
Plek voor ca. 25 personen, beamer en audio aanwezig. Geen computers.
Mocht hiervoor animo zijn dan moeten we een schriftelijk voorstel doen waarbij de volgende gegevens vermeld moeten worden:
- Aantal personen, opleiding + niveau, branche waarin je werkzaam bent.
- Voorstel onderwerp lezing.
- Tijdsplanning.
- Datum.
Uiteraard kreeg ik ook de vraag of hiervoor geld beschikbaar was waarbij ik maar geantwoord heb dat als er twintig mensen komen die vast allemaal wel een tientje willen betalen.
Kortom, vinden jullie dit een goed plan dan verwacht ik dat er eerst een datum vastgesteld wordt op het forum, mocht dit lukken dan verwacht ik daarna een pm met de gevraagde info. Maar wellicht vinden sommigen het allemaal iets te gecompliceerd worden?
LET OP! er is mij niet toegezegd dat het zondermeer kan. Na een fatsoenlijk plan met alle benodigde info wordt dit beoordeeld. (maar het gevoel was goed
)
Moraal van het verhaal: er is zeker wat in een vorm te gieten m.b.t. een door ons georganiseerde workshop in het akoestisch lab gekoppeld aan een lezing van Ir. C. Hak.
Dit laatste is een voorwaarde, het alleen gebruik maken van de ruimte is niet mogelijk. Samen hebben we een soort opzet bedacht.
1. Lezing verzorgd door de TU/e over een onderwerp naar keuze; bijvoorbeeld de invloed van de omgeving op je waarneming, of uitleg over buikgolven, etc..... Deze lezing zou bijvoorbeeld één uurtje kunnen duren.
2. Vervolgens kan er van de ruimte gebruik gemaakt worden om een door zelfbouwaudio.nl verzorgde workshop te geven.
Over de ruimte:
Plek voor ca. 25 personen, beamer en audio aanwezig. Geen computers.
Mocht hiervoor animo zijn dan moeten we een schriftelijk voorstel doen waarbij de volgende gegevens vermeld moeten worden:
- Aantal personen, opleiding + niveau, branche waarin je werkzaam bent.
- Voorstel onderwerp lezing.
- Tijdsplanning.
- Datum.
Uiteraard kreeg ik ook de vraag of hiervoor geld beschikbaar was waarbij ik maar geantwoord heb dat als er twintig mensen komen die vast allemaal wel een tientje willen betalen.
Kortom, vinden jullie dit een goed plan dan verwacht ik dat er eerst een datum vastgesteld wordt op het forum, mocht dit lukken dan verwacht ik daarna een pm met de gevraagde info. Maar wellicht vinden sommigen het allemaal iets te gecompliceerd worden?
LET OP! er is mij niet toegezegd dat het zondermeer kan. Na een fatsoenlijk plan met alle benodigde info wordt dit beoordeeld. (maar het gevoel was goed
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Het idee lijkt me zeker leuk !!
Maaaar.
Met enkel de workshop ben ik denk ik wel 2 uur bezig, maybe nog iets langer.
Als er dan ook nog een lezing bij komt wordt het erg pittig.
Daarbij is mijn verhaaltje als inleiding. De punten die jij noemt zijn behoorlijk pittig en ik vraag me af of iedereen dat wel trekt.
De opzet was nmlk om het zo simpel, makkelijk en begrijpelijk mogelijk te maken dat zelfs je grootmoeder het nog snapt.
Ik zou persoonlijk zo'n lezing best boeiend vinden, ik denk alleen dat de lezing het best na de workshop of na mijn presentatie gegeven kan worden.
Het is enkel wel jammer dat er geen pc's zijn, misschien is daar nog wel een optie voor de verzinnen.
Ik wacht nog op een antwoord van mijn school af.
Ik weet wel lokalen die perfect aan de eis voldoen en als jullie willen kan ik ook zo een docent regelen die wat over akoestiek verteld
Maaaar.
Met enkel de workshop ben ik denk ik wel 2 uur bezig, maybe nog iets langer.
Als er dan ook nog een lezing bij komt wordt het erg pittig.
Daarbij is mijn verhaaltje als inleiding. De punten die jij noemt zijn behoorlijk pittig en ik vraag me af of iedereen dat wel trekt.
De opzet was nmlk om het zo simpel, makkelijk en begrijpelijk mogelijk te maken dat zelfs je grootmoeder het nog snapt.
Ik zou persoonlijk zo'n lezing best boeiend vinden, ik denk alleen dat de lezing het best na de workshop of na mijn presentatie gegeven kan worden.
Het is enkel wel jammer dat er geen pc's zijn, misschien is daar nog wel een optie voor de verzinnen.
Ik wacht nog op een antwoord van mijn school af.
Ik weet wel lokalen die perfect aan de eis voldoen en als jullie willen kan ik ook zo een docent regelen die wat over akoestiek verteld
Dat is ook zo. Maar het eventuele onderwerp staat ook nog niet vast.De opzet was nmlk om het zo simpel, makkelijk en begrijpelijk mogelijk te maken dat zelfs je grootmoeder het nog snapt.
Ik wil het gras ook niet voor je voeten weg maaien. Ik zie jou als de initiator en als degene die een voorsteldatum doet. Het akoestisch lab leek me vooral een "leuke" locatie, je kan eens in de galmkamers kijken bijvoorbeeld, voor de workshop op zich is de locatie niet zo belangrijk.
Wat ik me afvroeg? Mag er bij de school waar jij mee bezig bent op elke pc ARTA of Speakerworkshop o.i.d. geinstalleerd worden?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Berichten: 12445
- Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Zo, vandaag eens gemailt en gesproken met mijn mentor/studie/afdelings adviseur.
Waar ik moest zijn, bij wie en wat ik moest regelen.
En goed nieuws
Ik kan een lokaal regelen met computers en een beamer.
Er moet wel (formeel gezien) een docent aanwezig zijn ivm met toezicht, maar ik heb iemand weten te regelen die het onderwerp zelf ook wel boeiend vind en sowieso wel aardig is. (hij is wel een beetje vreemd, maar dat zijn alle docente bij ons op school,
)
Er zijn GEEN kosten aan verbonden, wel kan het enkel op maandag avond (tot 21:30).
Of ik op alle computers de benodigde software kan installeren weet ik niet, dat moet ik nog aan de helpdesk/ict afdeling vragen
Boxsim en speakerworkshop werken, ARTA weet ik niet, maar hier is wel iets op te verzinnen.
De datum staat dus nog volledig vrij (ik moet het uiteraard wel op tijd reserveren)
Wat mij betreft, heeft het niet veel haast, maar moet er wel iets concreets worden gesteld.
De aankomende tijd ben ik zelf druk bezig met tentamens en afronden van een project.
Daarnaast moet ik de presentatie nog daadwerkelijk maken en bedenken hoe is die 2 uur wil gaan vol krijgen/indelen.
Ik heb wel weer een aantal andere ideeën op gedaan. Nmlk mini workshopjes maken over bv speakerworkshop.
Je kan met bepaalde programma's (bv Camtasia) een film maken wat je bv op je computer/bureaublad doet.
Als ik daarmee de eerste stappen van speakerworkshop opneem, heeft iedereen een kleine basis en kan men er zo mee aan de slag.
Dus dan is de vraag aan jullie.
1- vinden jullie Rijswijk ok ?
2- Kan maandag avond ?
3- Welke datum schikt ?
(als er wederom suggesties zijn hoor ik het graag
)
Waar ik moest zijn, bij wie en wat ik moest regelen.
En goed nieuws
Ik kan een lokaal regelen met computers en een beamer.
Er moet wel (formeel gezien) een docent aanwezig zijn ivm met toezicht, maar ik heb iemand weten te regelen die het onderwerp zelf ook wel boeiend vind en sowieso wel aardig is. (hij is wel een beetje vreemd, maar dat zijn alle docente bij ons op school,
Er zijn GEEN kosten aan verbonden, wel kan het enkel op maandag avond (tot 21:30).
Of ik op alle computers de benodigde software kan installeren weet ik niet, dat moet ik nog aan de helpdesk/ict afdeling vragen
Boxsim en speakerworkshop werken, ARTA weet ik niet, maar hier is wel iets op te verzinnen.
De datum staat dus nog volledig vrij (ik moet het uiteraard wel op tijd reserveren)
Wat mij betreft, heeft het niet veel haast, maar moet er wel iets concreets worden gesteld.
De aankomende tijd ben ik zelf druk bezig met tentamens en afronden van een project.
Daarnaast moet ik de presentatie nog daadwerkelijk maken en bedenken hoe is die 2 uur wil gaan vol krijgen/indelen.
Ik heb wel weer een aantal andere ideeën op gedaan. Nmlk mini workshopjes maken over bv speakerworkshop.
Je kan met bepaalde programma's (bv Camtasia) een film maken wat je bv op je computer/bureaublad doet.
Als ik daarmee de eerste stappen van speakerworkshop opneem, heeft iedereen een kleine basis en kan men er zo mee aan de slag.
Dus dan is de vraag aan jullie.
1- vinden jullie Rijswijk ok ?
2- Kan maandag avond ?
3- Welke datum schikt ?
(als er wederom suggesties zijn hoor ik het graag
