zoek kwalitatieve betaalbare luidspreker, kef,B&W,...

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
VH-P

zoek kwalitatieve betaalbare luidspreker, kef,B&W,...

Bericht door VH-P »

Ik ben op zoek naar een paar luidsprekers te plaatsen in ruimte van +- 20 m².
Zelf had ik op het oog de Kef's iq3. Maar er werd mij aangeraden hier eens vraag te doen bij de kenners. Graad had ik mijn budget rond de 500 gehouden voor een paar. Maar moest er nu iets superdeluxe zijn voor iets meer, geen probleem.
Genre van muziek is merendeel gericht op alles dat geen bonk bonk bonk muziek is :wink:

Alle reactie is uiteraard welkom.

Pieter
Edo
Mede-oprichter ZBA

Bericht door Edo »

Hoi Pieter,

Ik weet niet of het een optie is, maar je zou kunnen overwegen om een soortgelijk iets te bouwen met b.v. de Seas T18RE/XFCTV2 (H1333)

Afbeelding

133,- per stuk, mooie kast ebij die je dan zelf ontwerpt, fineer erop wat je zelf uitzoekt etc etc. En je hebt het zelf gemaakt... :)
VH-P

Bericht door VH-P »

Ja klinkt leuk ben nu ook al needle's aan het bouwen.
Maar ga het eens bekijken

mvg.
Pieter
AntonZ

Bericht door AntonZ »

Edo schreef:
je zou kunnen overwegen om een soortgelijk iets te bouwen met b.v. de Seas T18RE/XFCTV2 (H1333)
Ik ben ook naar die Seas aan het kijken. Mooie driver, zeer enthousiaste ervaringen, maar vrijwel niemand die er een filter voor online heeft staan :(
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

AntonZ

Bericht door AntonZ »

Henkjan schreef:
Ja, zoiets was ik van plan inderdaad :)
Ik heb al contact gehad met Tony. Hij geeft aan dat de nieuwe versie een volledig nieuw filter nodig heeft.

Madisound heeft een kit met deze driver, met filter. Enerzijds veel lovende reakties op die kit, en dat schema is vast ook online te vinden en dus te bouwen zonder het hele spul voor veel $$$ uit de US op te laten sturen. Maar ik vond ook bij Madisound dat hetzelfde filter voor drie verschillende versies van de coax driver gebruikt wordt. Dat zou betekenen dat er geen gebruik wordt maakt van de specifieke eigenschappen van de nieuwste versie.
Plaats reactie