RelaiXed voorversterker langlopend project

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

RelaiXed voorversterker langlopend project

Bericht door speakerfan »

deze week de printen bij Jos van eijdhoeven opgehaald
ook heb ik de lm4562 en de Dale weerstanden bij hem gekocht.
de goud vergulde printen zien er super uit. :D
Nu nog even wachten tot Farnell en conrad de overige onderdelen komen leveren.

Zijn er nog meer mensen die de RelaiXed gaan bouwen? :?:
Bijlagen
IMG_2547.jpg
Laatst gewijzigd door speakerfan op zo 30 dec 2007, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

blijft idd een zeer mooie print ! :D

Wellicht ooit in de toekomst, eerst eens een andere versterker kopen :lol:

Mag ik vragen wat die print ongeveer gekost heeft ?
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

De print was 65 euro
ook moest ik de pic met de firmware kopen 20 euri

Totaal was ik 140 euri bij jos kwijt .

zie http://jos.vaneijndhoven.net/relaixed/index.html

Ik denk totaal rond de 360 uit te komen ex behuizing

Gr,

Evert
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Zijn er nog meer mensen die de RelaiXed gaan bouwen?
Ik heb er 2 besteld bij Jos. Eentje voor de UcD die ik voor iemand anders ga bouwen. De ander om mijn huidige UcD om te bouwen naar balanced.

Co
gugi100
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 13:18
Locatie: IJsselstein

Bericht door gugi100 »

Ik ga er ook eentje bouwen. De print is besteld.
De ander om mijn huidige UcD om te bouwen naar balanced.
Er zijn volgens mij geen non balanced UCD's.

Co, en misschien nog andere bouwers, is het een idee de onderdelen samen te bestellen?

groet Gert-Jan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Speakerfan,

Ik zou voor de trafoaansluitingen toch nette connectoren gebruiken ipv. halve IC voeten, lijkt me niet erg betrouwbaar op deze manier.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
speakerfan
Berichten: 34
Lid geworden op: do 26 okt 2006, 15:12
Locatie: Breda

Bericht door speakerfan »

dit is voor de test opstelling.
Als ik hem straks in de behuizing ga zetten soldeer ik ze vast.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Hé Sander!

Fantastische print zeg!

Ik zie dat er op de print JvE en SS staan. Zou je niet liever SSSS hebben staan? SS klinkt wat Nazi en omdat je 4 (!) s-en in je naam hebt staan is het wel grap[ig om dit te gebruiken?? :D :D

Jan
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Er zijn volgens mij geen non balanced UCD's.
Dat klopt, maar ik gebruik hem non-balanced. Maar ik wil er nog meer uithalen en daarom ga ik hem toch balanced gebruiken met de relaixed. En dan nog het liefst met de optie om te kunnen kiezen tussen passief en actief.

@Gert-Jan. Samen onderdelen aanschaffen kan best interessant zijn. Ik zal eens rekenen vanaf hoeveel deelnemers dat leuk wordt.

Co
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Jan,
Zou je niet liever SSSS hebben staan? SS klinkt wat Nazi ...
Ach, ik stoor me d'r niet aan, 't went die initialen :lol:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Ik ben ook van plan om een Relaixed te gaan bouwen dus ik ben geintereseeerd in een group buy!

En evt in Wormer (CVE??) ophalen zou voor mij geen enkel probleem zijn aangezien ik er familie heb wonen.

Al wil ik wel een rackbehuizing.

Groeten

Boy
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vraag me af of Jos of sander hier uberhaupt een cent aan overhouden, maar ben wel benieuwd wat er gebeurt met een powerbuy.

Wowly
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Jan,

Een powerbuy is niet gericht op de print van Jos en Sander. Het gaat om het eventueel samen inkopen van de verder benodigde onderdelen zoals relais etc.

Co
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Waar zou je het willen bestellen dan ?

Het meeste kan je denk ik gemakkelijk bij bv Farnell voor al niet teveel centen krijgen.
Aangezien je bestelling toch wel boven de 50 euro komt, kan je daar ook als particulier bestellen.
Verzendkosten zijn slechts 5 euro.
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Ik denk ook niet dat het veel scheelt als het onder de 10 stuks blijft maar vanaf 10 stuks/paketten zal het al snel 10% schelen.

En niet voor de print maar voor de rest van de onderdelen
Gebruikersavatar
cve
Berichten: 2131
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 18:07
Locatie: Wormer

Bericht door cve »

Ik vraag me af of Jos of sander hier uberhaupt een cent aan overhouden
Ik hoop dat Jos en Sander er wel wat aan overhouden. Ik gun het ze in elk geval van harte.

Co
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

euhmm ja, ik heb het verkeerd begrepen denk ik. Het is natuurlijk goed om zo een mooi PB te starten

jan
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Nou, het is meer liefdewerk en passie voor de zelfbouw hobby, dit soort projecten zijn eerder een belangeloze bijdrage aan de zelfbouw gemeenschap dan dat er geld mee wordt verdiend. Dat gezegd hebbende, mijn PayPal account staat altijd wijd open voor donaties :)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

Hoe klinkt ie trouwens :-)

Ik heb hem al besteld na het zien van het ontwerp. Maar ben ook nog wel benieuwd naar luisterervaringen!
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Hoe klinkt ie trouwens?
Nergens naar, aan de vervormingscijfers te zien is dat ook wel te verwachten, daarmee is hij hartstikke transparant zoals een voorversterker feitelijk hoort te wezen. Let wel dat hij bedoeld is voor gebalanceerd gebruik, er is geen single-ended uitgang beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

SSassen schreef:

Let wel dat hij bedoeld is voor gebalanceerd gebruik, er is geen single-ended uitgang beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Geen probleem ik gebruik niet anders :-) [edit]okay ik heb een paar ongebalanceerde microfoons maar dat is een ander signaalpad[/edit]

Ik ben bezig met een zelfbouwset voor m'n studio. Dus zo transparant mogelijk is een vereiste voor mij. Vandaar had ik je ook gemaild over de ExtremA printen. Nu ik weet dat die nog beschikbaar zijn ga ik op zoek naar een geschikte rack behuizing met koelblokken. Mocht dat echt een probleem worden dan ga ik toch misschien maar de UCD route. Maar die is ook gebalanceerd!
Gebruikersavatar
Apparition
Berichten: 287
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 11:22
Locatie: Oudemolen

Bericht door Apparition »

Wat een mooi ding zeg.
Dit is zeker het overwegen waard.

Ik heb gelijk de audio special besteld
Wellicht iets voor volgende maand :)

Wat zijn de totale kosten voor een voorversterker?
En wat voor voeding moet erbij?

Ciao
Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Bericht door just-sounds »

speakerfan schreef:
De print was 65 euro
ook moest ik de pic met de firmware kopen 20 euri

Totaal was ik 140 euri bij jos kwijt .

zie http://jos.vaneijndhoven.net/relaixed/index.html

Ik denk totaal rond de 360 uit te komen ex behuizing

Gr,

Evert
Zoveel ongeveer dus! en de voedingen zitten erop. behalve de nettrafo's en zekering natuurlijk
erikdebest
Berichten: 127
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 0:57
Locatie: Zwitserland

Bericht door erikdebest »

Hoi allen

Ben nieuw hier, maar ook geïnteresseerd in de bouw van de relaixed. Op de e-bay Australië heb ik het relays G6H-2 van Omron gevonden, aangeboden voor 20 australische dollars per 25 stuks, wat ongeveer of 50 eurocent/stuk komt. Dit is exclusief 5% toeslag als men met paypal betaald, en exclusief verzendkosten, maar dat is 10 australische dollars voor 250gr, of zo'n 100 relays.

Zelf ga ik er 50 stuks kopen, als iemand ze nog niet heeft kan ik het e-mail adres van de verkoper doorgeven (ken hem verder niet, geen persoonlijk interesse).

Vriendelijke groet, Erik de Best
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Heb de Audio elektor binnen en met veel belangstelling het verhaal van de RelaiXed zitten lezen. Heb het eerdere project van JvE van de attenuator niet gebouwd vanwege tijdgebrek en geen mogelijkheid om het te vergelijken met een stappenschakelaar en omdat Jos zelf al aangaf dat hij met de 'laatste' bezig was. Nu denk ik dus te begrijpen waarom!: Hiervoor is nu de prachtige RelaiXed gekomen.
Hier komen meteen 2 vragen naar boven:
Heeft iemand al een relaixed gebouwd en kan ik hem ergens vergelijken met mijn voorversterker: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=5928
Ben ik juist in de veronderstelling dat, aangezien we over een gebalanceerde voorversterker praten, ik ook de fase draaiers van een push pull buizenversterker kan laten vervallen :?: :?: ( http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=4582 )
Ben heel benieuwd!! ook omdat ik het frame van de kt88 buizenversterker over wil bouwen en al rekening heb gehouden met de voeding voor iets als de RelaiXed hetgeen in eerste instantie bedoeld was voor de attenuator.
Groet, Simon Dorpema
Plaats reactie