Nieuwe Subwoofer Met Mivoc - Aw3000
Moderator: Beheerdersteam
thnx, de tips komen zeker van pas.
Maar gelukkig had ik al een hoop van deze tips uitgevoerd.
De verf was op kamer temperatuur. Het werk stuk was ook op kamer temperatuur. Alleen heb ik geen mogelijkheid om te werken op kamer temperatuur. Ik werk in de garage. Daar is het ongeveer 15 graden. Het rolletje was wel van de profi schilder en heb van te voren de losse haartjes weggehaald met tape. Dat strak trekken met de fohn is wel een goed idee. Dat ga ik bij de volgende laag zeker proberen.
Maar gelukkig had ik al een hoop van deze tips uitgevoerd.
De verf was op kamer temperatuur. Het werk stuk was ook op kamer temperatuur. Alleen heb ik geen mogelijkheid om te werken op kamer temperatuur. Ik werk in de garage. Daar is het ongeveer 15 graden. Het rolletje was wel van de profi schilder en heb van te voren de losse haartjes weggehaald met tape. Dat strak trekken met de fohn is wel een goed idee. Dat ga ik bij de volgende laag zeker proberen.
Vandaag weer druk bezig met schuren geweest. Het front is nu klaar met de grondverf. Daar zit nu 2 lagen grond en 2 lagen plamuur op. Nu ook de 1e dunne laag zwart. De rest van de kist heb ik vandaag nog eens extra geschuurd en gepolijst daarna met water en schuurpapier. Hij is daarna nog een keer gerold met een dunne laag zwart.
Nog op de planning. 1 dunne laag voor het front en een dikke laag op andere kanten en daarna nog 1x afwerken met een dunne laag voor de extra glans en diepte.
Dit is het resultaat.
Nog op de planning. 1 dunne laag voor het front en een dikke laag op andere kanten en daarna nog 1x afwerken met een dunne laag voor de extra glans en diepte.
Dit is het resultaat.
- Bijlagen
Nu eindelijk na bijna 2 weken is het schuren en plamuren en schilderen klaar.
Nu komt alleen de rotklus van het polijsten nog. Eerst maar eens de lak goed laten uitharden.
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het polijsten aan moet gaan pakken. Het gaat me nu voornamelijk om het verwijderen van de kleine putjes die erop zitten. Kleine lak foutjes. Zou dat het beste gaan met commadant? Het is flexa hoogglans verf die 4 laags dik erop zit. Zou ik iets van een scratch remover eerst moeten gebruiken voor het strakste resultaat? Tips graag welkom
Nu komt alleen de rotklus van het polijsten nog. Eerst maar eens de lak goed laten uitharden.
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het polijsten aan moet gaan pakken. Het gaat me nu voornamelijk om het verwijderen van de kleine putjes die erop zitten. Kleine lak foutjes. Zou dat het beste gaan met commadant? Het is flexa hoogglans verf die 4 laags dik erop zit. Zou ik iets van een scratch remover eerst moeten gebruiken voor het strakste resultaat? Tips graag welkom
- jantje-secuur
- Berichten: 943
- Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
- Locatie: Haarlem
Als je alleen de stofjes etc eruit wilt halen is Commandant 4 erg goed. Zelf veel ervaring met dat op hoogglans zwart. Commandant 3 ook geprobeerd eerst maar dat wordt dof en krijg je niet meer zo snel terug. Als je nu met je vingers op het schilderwerk zit is het heel stroef. Nadat je het gecommandeerd hebt is het aalglad. 
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Mijn idee.mischa72 schreef:Ja, maar wel eerst de lak een paar weken tot maanden laten uitharden, ander hou je niet veel over.
Mischa
Het beste resultaat geeft naar mijn idee een paar weken geduld, en een gezonde animo om elk vlak flink te poetsen. Zachte doek... Grote cirkels poetsen... jouw keus, maar ik zou er nanderhand ook een goede waslaag
op poetsen om nog net even een diepere glans te verkrijgen.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Daarom moet je de lak dus ook eerst een aantal weken laten uitharden.Marp schreef:Als je verse lak in de was zet, kan een witte waas ontstaan en hard bovendien de lak niet goed uit. Het eerste jaar dus niet doenJasper Joppe Geers schreef:ik zou er nanderhand ook een goede waslaag
op poetsen om nog net even een diepere glans te verkrijgen.
Als je de juiste wax kiest is er niks aan de hand.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Uitharden is een chemisch proces wat free-air al ½ tot 1 jaar duurt. Zo'n proces kan je beter niet opsluiten onder wat voor waslaag dan ook.Jasper Joppe Geers schreef:Daarom moet je de lak dus ook eerst een aantal weken laten uitharden.
Als je de juiste wax kiest is er niks aan de hand.
Vaak loopt het goed af, maar ik zag ook al eens iemand die zowat stond te janken naast zijn 4 maanden jonge, diepzwarte BMW nadat ook hij dacht dat dat gedoe over uitharden overdreven was.

