Nieuwe Subwoofer Met Mivoc - Aw3000

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

thnx, de tips komen zeker van pas.

Maar gelukkig had ik al een hoop van deze tips uitgevoerd.
De verf was op kamer temperatuur. Het werk stuk was ook op kamer temperatuur. Alleen heb ik geen mogelijkheid om te werken op kamer temperatuur. Ik werk in de garage. Daar is het ongeveer 15 graden. Het rolletje was wel van de profi schilder en heb van te voren de losse haartjes weggehaald met tape. Dat strak trekken met de fohn is wel een goed idee. Dat ga ik bij de volgende laag zeker proberen.
Gebruikersavatar
Triple_A
Berichten: 22
Lid geworden op: do 17 mar 2005, 17:51

Bericht door Triple_A »

Zo dat ziet er zeker mooi uit.

Lijkt me ook een leuke driver om ook iets mee te doen :)
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Progress. Vanwege regen in de garage maar staan spuiten. Ging opzich niet slecht. Wel ff de garage deur open gegooid want anders zie je straks niets meer.

Word nog wel ff flink schuren en plamuren want heb toch flink wat onevenheden gezien. Maar das niet erg. Het komt straks helemaal goed :wink:
Bijlagen
07012008012.jpg
07012008011.jpg
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Mijn oog had me niet misleid,

Ik dacht dat het redelijk strak was alleen dachten de lakplamuur, en het nieuwe scherpe plamuurmes er even iets anders over.

Foto's spreken voor zich, er is dus nog aardig wat werk aan de winkel.
Bijlagen
2 kanten
2 kanten
2 andere kanten
2 andere kanten
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Vandaag weer druk bezig met schuren geweest. Het front is nu klaar met de grondverf. Daar zit nu 2 lagen grond en 2 lagen plamuur op. Nu ook de 1e dunne laag zwart. De rest van de kist heb ik vandaag nog eens extra geschuurd en gepolijst daarna met water en schuurpapier. Hij is daarna nog een keer gerold met een dunne laag zwart.

Nog op de planning. 1 dunne laag voor het front en een dikke laag op andere kanten en daarna nog 1x afwerken met een dunne laag voor de extra glans en diepte.

Dit is het resultaat.
Bijlagen
Nog veel stofjes in het front maar dat is niet erg, is de eerste laag en word nog helemaal strak geplamuurd
Nog veel stofjes in het front maar dat is niet erg, is de eerste laag en word nog helemaal strak geplamuurd
09012008018.jpg
De zijkant en de bovenkant zijn echt bijna een spiegel zo strak. Kost echt een hoop werk, want dat zwart hoogglans is echt onvergeeflijk voor krasjes of foutjes in de grondlaag. Het gaat goed de goede kant op.
De zijkant en de bovenkant zijn echt bijna een spiegel zo strak. Kost echt een hoop werk, want dat zwart hoogglans is echt onvergeeflijk voor krasjes of foutjes in de grondlaag. Het gaat goed de goede kant op.
Gebruikersavatar
hovingtim
Berichten: 1206
Lid geworden op: zo 19 jun 2005, 23:37
Locatie: Ergens Bij Nijmegen

Bericht door hovingtim »

Nu eindelijk na bijna 2 weken is het schuren en plamuren en schilderen klaar.
Nu komt alleen de rotklus van het polijsten nog. Eerst maar eens de lak goed laten uitharden.

Ik heb alleen nog geen idee hoe ik het polijsten aan moet gaan pakken. Het gaat me nu voornamelijk om het verwijderen van de kleine putjes die erop zitten. Kleine lak foutjes. Zou dat het beste gaan met commadant? Het is flexa hoogglans verf die 4 laags dik erop zit. Zou ik iets van een scratch remover eerst moeten gebruiken voor het strakste resultaat? Tips graag welkom :wink:
Bijlagen
Back glanzend.jpg
Back.jpg
Ook de freesfoutjes zijn bijna ontzichtbaar weggewerkt. Ook hoogglans in de bassrelexpijp
Ook de freesfoutjes zijn bijna ontzichtbaar weggewerkt. Ook hoogglans in de bassrelexpijp
Met Doek
Met Doek
Front goed 2.jpg
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Bericht door jantje-secuur »

Als je alleen de stofjes etc eruit wilt halen is Commandant 4 erg goed. Zelf veel ervaring met dat op hoogglans zwart. Commandant 3 ook geprobeerd eerst maar dat wordt dof en krijg je niet meer zo snel terug. Als je nu met je vingers op het schilderwerk zit is het heel stroef. Nadat je het gecommandeerd hebt is het aalglad. :D
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Ja, maar wel eerst de lak een paar weken tot maanden laten uitharden, ander hou je niet veel over.

Mischa
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

mischa72 schreef:
Ja, maar wel eerst de lak een paar weken tot maanden laten uitharden, ander hou je niet veel over.

Mischa
Mijn idee.

Het beste resultaat geeft naar mijn idee een paar weken geduld, en een gezonde animo om elk vlak flink te poetsen. Zachte doek... Grote cirkels poetsen... jouw keus, maar ik zou er nanderhand ook een goede waslaag
op poetsen om nog net even een diepere glans te verkrijgen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Jasper Joppe Geers schreef:
ik zou er nanderhand ook een goede waslaag
op poetsen om nog net even een diepere glans te verkrijgen.
Als je verse lak in de was zet, kan een witte waas ontstaan en hard bovendien de lak niet goed uit. Het eerste jaar dus niet doen :!:
Gebruikersavatar
Jasper Joppe Geers
Berichten: 799
Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
Locatie: Schijndel

Bericht door Jasper Joppe Geers »

Marp schreef:
Jasper Joppe Geers schreef:
ik zou er nanderhand ook een goede waslaag
op poetsen om nog net even een diepere glans te verkrijgen.
Als je verse lak in de was zet, kan een witte waas ontstaan en hard bovendien de lak niet goed uit. Het eerste jaar dus niet doen :!:
Daarom moet je de lak dus ook eerst een aantal weken laten uitharden.
Als je de juiste wax kiest is er niks aan de hand.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

Jasper Joppe Geers schreef:
Daarom moet je de lak dus ook eerst een aantal weken laten uitharden.
Als je de juiste wax kiest is er niks aan de hand.
Uitharden is een chemisch proces wat free-air al ½ tot 1 jaar duurt. Zo'n proces kan je beter niet opsluiten onder wat voor waslaag dan ook.

Vaak loopt het goed af, maar ik zag ook al eens iemand die zowat stond te janken naast zijn 4 maanden jonge, diepzwarte BMW nadat ook hij dacht dat dat gedoe over uitharden overdreven was.
Gesloten