Monacor SPH-30X
Moderator: Beheerdersteam
- Soundexcel
Zeker.
een vriend van mij heeft al een hoop kleine speakers gebouwd met deze driver.
klein maar zeer krachtig.
Hier kunnen weinig breedbanders tegen op.
De constructie is ook heel erg goed. Een complete korf met neodinium maneet er in.
De driver klinkt met een simpel filter erg goed en kan belachelijk veel hebben.
een vriend van mij heeft al een hoop kleine speakers gebouwd met deze driver.
klein maar zeer krachtig.
Hier kunnen weinig breedbanders tegen op.
De constructie is ook heel erg goed. Een complete korf met neodinium maneet er in.
De driver klinkt met een simpel filter erg goed en kan belachelijk veel hebben.
- Soundexcel
Ik heb ze in open baffle gebruikt en in een kleine TL/soort U-baffle (~200Hz lijnlengte), in beide gevallen met bashoorns voor het laag onder 200Hz.
Bij de open baffle had ik last van hinderlijke reflecties met de achtermuur, dus daar ben ik niet diep op ingegaan. In de kleine TL (met flink wat dempingsmateriaal, misschien meer richting aperiodic) combineert het beter met mijn kamer. Erg dynamisch en een mooie, schone en levensechte klank. Heel erg bijzondere driver en niet alleen maar voor z'n grootte. Die van mij coëxisteren met mijn Lowthers, dat zegt toch wel iets.
Bij de open baffle had ik last van hinderlijke reflecties met de achtermuur, dus daar ben ik niet diep op ingegaan. In de kleine TL (met flink wat dempingsmateriaal, misschien meer richting aperiodic) combineert het beter met mijn kamer. Erg dynamisch en een mooie, schone en levensechte klank. Heel erg bijzondere driver en niet alleen maar voor z'n grootte. Die van mij coëxisteren met mijn Lowthers, dat zegt toch wel iets.
- Soundexcel

http://www.lautsprechershop.de/hifi/ind ... /ct224.htm
De tweeter is ook een heel geinig ding voor erg weinig geld:
Number One DT-25N