Sub op versterker
Moderator: Beheerdersteam
Sub op versterker
Hallo
Na een tijd te hebben genoten van mijn ucd400 versterker wilde ik binnenkort een subwoofer erbij bouwen om wat meer dimensie bij films erbij te krijgen.
Nu heb ik gezien dat de hypex plateamp DS4.0 een low level en high level input heeft.
Mijn voorversterker die ik ook zelf gemaakt heb, heeft geen pre out. Nu heb ik een aantal vraagjes:
De Pre Out in een receiver is dit het ingangssignaal meteen doorgelust naar buiten?
Mijn subwoofer komt een aantal meter van mijn versterker te staan (5m) welke aansluiting kan ik het beste gebruiken? Dacht zelf aan high level omdat die minder gevoelig is voor storingen?
Wat voor kabel kan ik hier het best voor gebruiken? Om die afstand te overbruggen.
Alvast bedankt voor het antwoorden!
Christian[/list]
Na een tijd te hebben genoten van mijn ucd400 versterker wilde ik binnenkort een subwoofer erbij bouwen om wat meer dimensie bij films erbij te krijgen.
Nu heb ik gezien dat de hypex plateamp DS4.0 een low level en high level input heeft.
Mijn voorversterker die ik ook zelf gemaakt heb, heeft geen pre out. Nu heb ik een aantal vraagjes:
De Pre Out in een receiver is dit het ingangssignaal meteen doorgelust naar buiten?
Mijn subwoofer komt een aantal meter van mijn versterker te staan (5m) welke aansluiting kan ik het beste gebruiken? Dacht zelf aan high level omdat die minder gevoelig is voor storingen?
Wat voor kabel kan ik hier het best voor gebruiken? Om die afstand te overbruggen.
Alvast bedankt voor het antwoorden!
Christian[/list]
De pre out op een reciever is een line level uitgang: onversterkt, een lage spanning, ongeschikt om een speaker aan te sturen, wel geschikt om te versterken.
Een plate amp kun je dus gewoon aansturen via de pre out (de ds heeft als het goed een filter om het mid/hoog er uit te halen). De high level input is om aan te sluiten op de speakerklemmen van een versterker. Voor de low level aansluiting vanaf de pre out kun je een tulpkabel gebruiken.
Groeten Mark
Een plate amp kun je dus gewoon aansturen via de pre out (de ds heeft als het goed een filter om het mid/hoog er uit te halen). De high level input is om aan te sluiten op de speakerklemmen van een versterker. Voor de low level aansluiting vanaf de pre out kun je een tulpkabel gebruiken.
Groeten Mark
Voor afstanden onder de 20 meter zou ik gewoon een tulp kabel gebruiken. Deze zijn afgeschermd en daardoor juist minder gevoelig voor signaal invloeden dan gewoon speakerdraad. Ten 2e moet je even opletten op de totale signaal impedantie. Als je het signaal direct doorlust kan het soms zo zijn het invloed heeft op je versterker. High-input heeft dan wel weer als voordeel dat je meteen de volume regeling meeloopt met de versterker.
Met profigold heb ik wel goede ervaringen ja. Maar is het niet zo dat als je met tulp kabel werkt, je juist meer kans op ruis en brom krijgt?
Ik heb momenteel de uitgangen van mijn voorversterker naar mijn hypex versterker lopen. Deze werkt perfect. Dus volgens mij heb ik niet echt problemen met de impedantie.
Ik heb momenteel de uitgangen van mijn voorversterker naar mijn hypex versterker lopen. Deze werkt perfect. Dus volgens mij heb ik niet echt problemen met de impedantie.
Ik laat het signaal terugkomen uit mijn plate-amp, zodat mijn monitors niet de bassen krijgen die de sub krijgt. Lastig is dat het moeilijk beoordelen is of dit veel afbreuk doet aan het signaal. Nou is het een thommessen, en die staan bekend om hun onberispelijke kwaliteit, dus misschien valt het wel mee.
Jan
Jan
De enige tulpkabels waar ik problemen mee gehad heb, zijn bagger kwaliteit kabels geweest. De profigold en de kabels die ik zelf gemaakt heb, hebben geen enkel probleem gegeven.
De high level input geeft extra eletronica in de signaalweg. Persoonlijk heb ik versterkers daar waar het nodig is en de rest gewoon line level.
Groeten Mark
De high level input geeft extra eletronica in de signaalweg. Persoonlijk heb ik versterkers daar waar het nodig is en de rest gewoon line level.
Groeten Mark
Dit is natuurlijk ook een optie maar dan ga ik met nog meer kabels over een grote afstand werken en dat wil ik nu juist niet.Wowly schreef:Ik laat het signaal terugkomen uit mijn plate-amp, zodat mijn monitors niet de bassen krijgen die de sub krijgt.
Ik ga met het low level signaal via een tulp kabel naar mijn subwoofer. Iedereen bedankt voor zijn hulp.
Christian
