6 kanaals volume regeling deel 2

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Hey! Die is interessant.

Alleen lastig solderen, maar daar is wel wat op te verzinnen.
Daar ga ik zeker even goed naar kijken.

Spec zijn erg goed van dit ding. Stuk beter dan de SSM2018T of de PGA2310.

[EDIT]ik zie net dat de pootjes van de chip netjes naar buiten staan. Ik dacht eerst dat deze naar binnen stonden.

Het solderen is dus geen enkel probleem.
Laatst gewijzigd door Soundexcel op zo 30 dec 2007, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Geen idee waar je hem kunt krijgen helaas... En de prijzen die ik gezien heb zijn ergens rond de 50 dollar :?
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Het enige verkoop punt wat ik kan vinden is newark.
Daar is het minimale afname helaas 250 stuks.

Als ik na denk over de eerste ideen kom ik er toch weer op uit dat in deze chip ook de opamp zit ingebouwd.
Ik gebruik liever een externe opamp.

Eigenlijk doen ze in de CS3318 precies het zelfde als wat ik eerder heb beschreven.

Een vaste waarde als referentie. Een variabele waarde in de terug koppeling.
Ik denk dat ik dus toch voor mijn eerste ingeving ga.

De LM4562 met een digitale weerstand in de terug koppeling.

Nu komt echter de vraag waar ik iedereen voor nodig heb:
Als ik een nieuwe PCB ga ontwerpen.
Moet de actieve som trap voor tussen de DAC en de volume regeling en de actieve ingangs trap ook op de print. Of is het slimmer om deze los te doen.

Voor mij is alles op een PCB natuurlijk makkelijker. Voor andere echter niet.

Graag uw mening.
dirk55
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 21:13
Locatie: Arnhem

Bericht door dirk55 »

Hallo,

kijk voor de CS3318 eens bij digi-key.

Gr. Dirk
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

Heb ik reeds gedaan. Heeft ze niet.
dirk55
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 21:13
Locatie: Arnhem

Bericht door dirk55 »

Jorrit
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 19:13

Bericht door Jorrit »

De wiper tolerance is inderdaad wel heel brak jah. Daar had ik overheen gelezen in de datasheet. Inderdaad maar eens verder opzoek gaan dan.
dirk55
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 19 feb 2007, 21:13
Locatie: Arnhem

Bericht door dirk55 »

Hallo,

Ik heb er nog 2 CS3318 voor de geintresseerde liggen.

Gr. Dirk
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Bericht door Soundexcel »

you have PM :)
Plaats reactie